روایتی تازه از اتفاقی که هرگز رسانه ای نشد

قلعه نویی: نیکبخت پولکی است، دیگر جایش در استقلال نیست!

حرکت پرنوسان علیرضا نیکبخت واحدی در فوتبال ایران ادامه دارد. ستاره سال های نه چندان دور استقلال و پرسپولیس در ادامه راه پرنوسان فوتبالی خود پس از پشت سر گذاشتن یک تجربه کوتاه مدت در گهر دورود اینبار سر از داماش درآورد
کد خبر: ۵۳۶۹۸۲
علیرضا نیکبخت واحدی: برای  بازگشت به تیم  ملی انگیزه زیادی دارم

جام جم- حرکت پرنوسان علیرضا نیکبخت واحدی در فوتبال ایران ادامه دارد. ستاره سال های نه چندان دور استقلال و پرسپولیس در ادامه راه پرنوسان فوتبالی خود پس  از پشت سر گذاشتن  یک تجربه کوتاه مدت در گهر دورود اینبار سر از داماش درآورد تا بلکه بتواند اهداف بلند بالای خود را که عملی کردن آنها با توجه به سن و سال و شرایط  کنونی نیکبخت بسیار دشوار به نظر می رسد به مرحله اجرا برساند. نیکبخت پس از سپری کردن  یک دوره کوتاه مدت عاری از هر گونه موفقیت در گهر دورود قصد دارد با داماشی ها دوباره به سطح اول فوتبال ایران برگردد. ملی پوش سابق تیم  ملی با پشت سر گذاشتن یک گذشته پر چالش اکنون با حسرت به آنچه که در گذشته از دست داد نگاه می کند و افسوس فرصت های ناب فوتبالی که برایش پیش آمد و آن را از دست داد  می خورد. نیکبخت 32 ساله این روزها به دنبال رسیدن به دنبال آخرین آرزوی فوتبالی  اش است ؛ آرزویی به نام رسیدن مجدد به تیم ملی فوتبال ایران. نیکبخت با پشت سر گذاشتن شور و شوق دوران پرحرارت ستاره بودن اکنون آرام تر از هر زمانی به نظر می رسد و با این آرامش قصد دارد دوباره همان ستاره اوایل دهه هشتاد بشود. 

- انتخاب داماش برای ادامه فوتبال تصمیمی از سر اجبار بود یا اینکه با قصد و برنامه قبلی به این تیم آمدید؟
• من با برنامه با داماش آمدم. البته زمان می برد که من در این تیم جا بیفتم اما به آینده بسیار امیدوارم. داماش تیم بسیار خوبی به شمار می رود که البته در حال حاضر جایگاه متزلزلی در لیگ برتر دارد. با توجه به پتانسیل بسیار بالایی که در این تیم می بینم باید بگویم رده های پایین جدول جای این تیم نیست و ما باید در جایگاهی بالاتر از هفتمی قرار بگیریم.

- چرا داماش را انتخاب کردید؟
• می خواستم  از تهران دور باشم و  فوتبالم را در جایی به غیر از تیم های تهرانی ادامه بدهم. تمام تلاشم را در داماش به کار می گیرم تا  به تمام خواسته های              فوتبالی ام برسم.  یکی دیگر از مواردی که باعث شد من به اینجا بیایم درایت مدیرعامل این باشگاه بود.  اطمینان دارم داماش انتخاب درستی برای من بود.

- چرا گهر نتوانست یک انتخاب درست باشد؟!
• گهر یک تیم کاملا مردمی است که البته با رفاقت اداره می شد. آنجا همه چیز بر پایه رفاقت بود ، از رفتار مدیر عامل  و مربی گرفته تا بقیه. اگر من نتواستم آنجا موفق ظاهر شوم به این خاطر بود که خوب تمرین نمی کردم و بنا به دلایلی که اصلا          نمی خواهم آن را بازگو کنم نتوانستم به میدان بروم. باید بگویم که با وجود دوری طولانی مدتی که از فوتبال داشتم در همان چهار ، پنج بازی که به میدان رفتم بسیار خوب بودم .

- فکر می کنید در 32 سالگی باز هم فرصتی برای درخشیدن در فوتبال ایران داشته باشید؟
• وقتی فوتبال ایران را می بینیم و بازیکنان را با یکدیگر مقایسه می کنم به این نتیجه می رسم که بازیکن 32 ساله ای همچون من هیچ فرقی با یک جوان 18 ساله ندارد و حتی شاید بهتر هم بازی می کند. همین الان سهراب بختیاری زاده با بازگشت به فوتبال خیلی بهتر از دیگر مدافعان جوان ایران بازی می کند. در فوتبال ایران سن و سال هیچ معنایی ندارد و ملاک نیست.

- برای حضور در داماش برنامه بلند مدتی دارید؟
• اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و مشکلی به وجود نیاید می توانم برنامه بلند مدتی در این تیم داشته باشم. این  نیم فصل هم باید تمام شود تا بتوانم بهتر در رابطه با حضور طولانی مدتم در این تیم صحبت کنم.

- پس باز هم احتمال دارد همان طور که در گهر حضور کوتاه مدت داشتید در داماش هم دوام طولانی مدتی نداشته باشید؟
• من خودم جابجایی های مداوم را دوست ندارم . همه چیز بستگی به شرایطی دارد که در آینده به وجود می آید. اگرشرایط مهیا باشد در داماش باقی می مانم.

- چرا هرگز در یک تیم حضور طولانی مدتی نداشته اید؟
• گاهی اوقات خودم بی تجربگی کردم . شرایط خاص و متفاوتی برای من به وجود آمد و باعث شد در مسیری قرار بگیرم که نتوانم در یک جا ماندگار باشم. گذشته ام را کاملا پشت سر گذاشته ام و اکنون به دنبال این هستم که حضوری دائم و پربار در فوتبال داشته باشم.

- به بازگشت به تیم های سابقتان یعنی پرسپولیس و استقلال فکر  می کنید؟
• بله ، صد در صد.  من مدتی پیش حتی صحبت هایی در این رابطه انجام دادم اما به خاطر دلایلی که نمی خواهم آن را بازگو کنم بازگشت مجددم به یکی از دو تیم سابقم محقق نشد. بازگشت به پرسپولیس و یا استقلال بخشی از برنامه های مهم من است اما پیش از آن به دعوت شدن مجدد  به تیم ملی فکر  می کنم .

- فکر می کنید این اتفاق دوباره بیفتد و به تیم ملی دعوت شوید؟
• بله ، من هنوز شرایط بازی کردن در تیم  ملی را دارم و اگر بتوانم به خوبی خودم را در داماش نشان بدهم بعید نیست دوباره به تیم ملی دعوت شوم.  من بابت اینکه موقعیت های زیادی را در فوتبال از دست دادم افسوس می خورم اما اینبار می خواهم از تمام فرصت هایم به بهترین شکل ممکن استفاده کنم.

- یکی از این موقعیت هایی  که بابت از دست دادنش افسوس می خورید را نام می برید؟
• بله ، حضور در آتلتیکو مادرید فرصت بسیار بزرگی بود که از دست دادم . آنچه که باعث شد تا این فرصت بسیار بزرگ را از دست بدهم ابتدا جوانی و کله شقی خودم بود و بعد از آن  لجبازی مدیر عامل وقت استقلال که آینده فوتبالی من را تباه کرد. مدیر عامل وقت استقلال از جوانی و بی تجربگی من استفاده کرد و با من یک قرارداد ترکمانچای امضاء کرد تا به خاطر این قرارداد ناعادلانه نتوانم در روزهایی که در اوج قرار داشتم به آتلتیکو مادرید بروم. همه این فرصت  هایی که از دستم رفت به خاطر بی تجربگی و جوانی خودم بود. من به فوتبالم خیلی پشت پا زدم. البته نمی خواهم همچنان حسرت آتلتیکو مادرید را بخورم، من پس از آن اتفاق روزهای خوبی را در فوتبال ایران سپری کردم و الان نیز خیلی از شرایط کنونی ام راضی هستم.

- خیلی خوشبینانه به آینده نگاه می کنید.
• بله . من انگیزه زیادی برای جبران مافات دارم و به این زودی پا پس نمی کشم.

- چقدر احتمال دارد که این انگیزه به چشم کرش  بیاید؟
• خیلی سخت  است اما دست از تلاش برنمی دارم. من سعی ام را می کنم تا به ذهن کرش راه پیدا کنم. من سابقه خوبی در فوتبال دارم و بر اساس تجربیات گذشته ام می توانم دوباره به تیم ملی راه پیدا کنم. برای  بازگشت به تیم  ملی انگیزه زیادی دارم.

- در آن مدتی که از فوتبال دور بودید فکر خداحافظی به ذهنتان رسید؟
• خیر، هرگز به این موضوع فکر  نکردم. من سنی نداشتم که بخواهم از فوتبال خداحافظی کنم.  من انگیزه زیادی برای بازگشت به سطح اول فوتبال داشتم.

- این انگیزه را اطرافیان به وجود آوردند و یا دیگران؟
• هر دو. خیلی ها بودند که در آن مدتی که از فوتبال دور  بودم از من حمایت کردند. یکی از این افراد امیر شقاقی دوست صمیمی ام بود که تلاش زیادی کرد تا انگیزه های من از بین نرود.

- دربی نزدیک است و شما سابقه زیادی در زمینه حضور در دربی آن هم با پیراهن هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارید. به عنوان یک بازیکن با تجربه چه تفاوت  هایی بین دربی زمان شما با اکنون وجود دارد؟
• دربی ها زیباتر شده و بر خلاف گذشته گل های زیادی در طول بازی رد و بدل می شود . بازی های این دو تیم مدتی فقط  با نتیجه مساوی تمام می شد اما دیگر اینچنین نیست و دربی تماشاگر پسندتر شده است.

- در دربی دلتان بیشتر با  کدام تیم است ، استقلال یا پرسپولیس؟
• سوال بسیار سختی است. من با هر دو تیم خاطره های خوبی دارم و هواداران این دو تیم را که همیشه به من لطف دارند فراموش نمی کنم.

- ولی همین هواداران به خصوص استقلالی ها زمانی خیلی علیه شما شعار می دانند؟
• شما به فحاشی هایی که زمانی برخی از هواداران  قلیل استقلال در ورزشگاه  به من  می کردند نگاه نکنید، هواداران واقعی استقلال همیشه به من لطف دارند ، همانطور که هواداران پرسپولیس به من محبت می کنند.

- از زیبا ترین خاطره دربی هایی که در آن به میدان رفته اید بگویید؟
• اگر استقلالی ها ناراحت نشوند باید بگویم گلی که در دربی 62 با پیراهن پرسپولیس به استقلال زدم بهترین خاطره من از تمام دربی هایی است که در آن به میدان رفته ام.

- به نظرتان بهترین بازیکن کنونی هم پست خودتان در ایران چه  کسی است؟
• مهرداد پولادی . او بازیکن بسیار خوبی است.

- فکر می  کنید چه زمانی از فوتبال خداحافظی می کنید؟
• همانطور که قبلا گفتم سن و  سال در فوتبال ایران معنایی ندارد و به همین دلیل من به  این زودی ها به خداحافظی از فوتبال فکر نمی کنم. ما الان در لیگ بازیکن 38 ساله داریم که این 38 ساله مرا ترغیب می کند که تا آن سن و سال و  حتی بیشتر از آن به فوتبالم ادامه بدهم .

- و حرف پایانی ؟
• از همه کسانی که به من کمک کردم تا دوباره به  فوتبال برگردم از صمیم قلب تشکر می کنم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها