فدراسیون به دنبال جذب سرمربی اسپانیایی ثامن الحجج؛

رافائل جدی ترین گزینه سرمربیگری تیم ملی هندبال

رییس فدارسیون هندبال از پیشبرد برنامه ها می گوید؛

هندبال در انتظار روزهای آفتابی

در شرایطی که فدارسیون هندبال با هجمه گسترده ای از انتقادها روبرو بوده است اما رییس فدراسیون هندبال همچنان بر اساس برنامه های قبلی خود پیش می رود .
کد خبر: ۵۳۶۶۸۸
هندبال در انتظار روزهای آفتابی

جام جم / در شرایطی که فدارسیون هندبال طی چند ماه اخیر با هجمه گسترده ای از انتقادها  روبرو بوده است اما رییس فدراسیون هندبال همچنان بر اساس برنامه های قبلی خود پیش می رود چرا که اطمینان زیادی به موفقیت برنامه هایش دارد. جلال کوزه گری پس از پایان زنجیره وار ناکامی تیم های ملی هندبال در عرصه رقابتهای قهرمانی آسیا اکنون چشم انداز روشن تری را برای هندبال ایران ترسیم کرده و امیدوار است که با اجرای دقیق برنامه های مورد نظر به اهداف مورد نظر خود برسد. معرفی کردن مربیان تیم های ملی هندبال و اجرای برنامه توسعه استعداد یابی در هندبال مهم ترین برنامه هایی است که کوزه گری در رابطه با آن تلاش می زیادی می کند. او در گفت و گو با جام جم از این دو مبحث مهم و دیگر مسائل پیرامون هندبال ایران و اجرای با قدرت برنامه ها برای پیشرفت این رشته می گوید:
تشکیل سازمان تیم های ملی
پس از شکست ها و ناکامی های پی در پی تیم های ملی هندبال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا و عدم راه یابی آنها به رقابت های جهانی انتقادها از فدارسیون شدت گرفت. این انتقادها زمانی اوج گرفت که فدارسیون در رابطه با انتخاب مربیان جدید تیم ملی بیش از اندازه تعلل به خرج داد. اما کوزه گری با رد این موضوع تاخیر در  انتخاب مربیان تیم ملی را نتیجه بحث و بررسی بر روی رزومه مربیان و تلاش برای تشکیل سازمان تیم های ملی می داند . وی می گوید: « با تشکیل سازمان تیم های ملی، مربیان تیم  های ملی رده های مختلف را انتخاب می کنیم ، چه تیم ملی زنان و چه تیم ملی مردان. انتخاب مربیان ملی در دستور کار ماست. ما تا امروز سازمان تیم ملی نداشتیم اما اکنون تصمیم گیری های لازم در رابطه با تشکیل این سازمان شده است. »
گزینه خارجی برای تیم ملی
با وجود بالا رفتن قیمت ارز که قطع همکاری بسیاری از مربیان خارجی را در ایران به دنبال داشته است رییس فدارسیون هندبال جذب یک مربی اسپانیایی را برای تیم ملی هندبال بزرگسالان در نظر گرفته است: « هر چند از لحاظ بودجه مشکل داریم اما جذب مربی خارجی برای تیم ملی از برنامه های مهم فدارسیون هندبال  است. در حال حاضر تیم ثامن الحجج سبزوار یک مربی درجه یک اروپایی به نام رافائل اروپایی به نام رافائل در کادر مربی گری خود استفاده می کند که قصد داریم با رایزنی رافائل را به عنوان یکی از مربیان تیم ملی انتخاب کنیم تا در کنار مربیان داخلی تیم ملی را هدایت کند. »
نگاهی منطقی به لیگ
این فصل از رقابتهای لیگ برتر با انتقاد های زیادی روبرو شده است چرا که مربینا و کارشناسان هندبال ایران اعتقاد دارند این لیگ کیفیت کافی و لازم را ندارد اما کوزه گری نظری خلاف این انتقادها را دارد: « انتقاد بسیار مهم است اما بستگی به این دارد که توسط چه کسی صورت می گیرد. ما باید به این لیگ نگاهی منطقی دا شته باشیم. در حال حاضر در کنار برگزاری لیگ برتر رقابتهای لیگ یک با 12 تیم ، لیگ دسته دو با 16 تیم و لیگ دسته 3 با 32 تیم برگزار می شود که قبلا چنین روندی وجود نداشت. 10 تیم نیز در لیگ برتر بازی می کنند که رقم کمی نیست. »
مقایسه با لیگ های اروپایی
رییس فدراسیون هندبال آنقدر به لیگ هندبال اعتقاد دارد که آن را با لیگ های اروپایی مقایسه می کند. وی می گوید: « برخی از لیگ های اروپایی همانند ما با 10 تیم برگزار می شوند و درون خود بازی هایی دارند که مثل برخی از بازی های ما گاهی با اختلاف یک گل و گاهی با اختلاف پیش از 12 گل به ثمر می رساند . الان در لیگ ما فولاد مبارکه سپاهان که مدعی قهرمانی است به تیم تازه وارد مشهد با اختلاف 12 گل می بازد و یا اتفاقات جالب دیگری که لیگ ما را جذاب تر کرده است. ما لیگ بسیار پویایی داریم. »
به دنبال استعداد یابی
کوزه گری در رابطه با برنامه استعداد یابی نیز تاکید زیادی بر پیشرفت کنونی فدراسیون در این زمینه دارد.. وی در ادامه می گوید: « کمیته استعداد یابی برنامه های مختلفی را در این زمینه طراحی کرده است. ما با وزارت ورزش و جوانان نیز جلسه هایی درباره این موضوع داشتیم و همچنان هم پیگیر هستیم. برگزاری رقابتهای پایه های ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه بخش عمده ای از اقدامات مربوط به استعدادیابی است . ما این برنامه  را از آموزش  و پرورش شروع کردیم چرا که به اعتقاد ما یک بازیکن هندبال از مدرسه شکل می گیرد تا به رده های بالاتر برسد. در اکثر استان ها کار استعداد یابی آغاز شده است و در برخی از استان ها نیز مدرسه هندبال داریم. البته به این نیاز داریم تا برنامه های مربوط به استعداد یابی را مدون تر کنیم. »
تلاش برای آینده
رییس فدراسیون هندبال در خاتمه می گوید: «ما امسال نتایج مورد نظر را توسط تیم های ملی کسب نکردیم اما حداقل متوجه نقاط ضعف و قدرت هدبالیست ها شده ایم تا بر اساس آن در آینده بتوانیم نتایج مطلوبی بگیریم. برنامه ریزی مدون ، اردوهای منظم و بازی های تدارکاتی مختلف موفقیت تیم ملی هندبال را در آینده تضمین می کند . ما برای آینده درخشان تیم های ملی هندبال آقایان و بانوان بسیار تلاش می کنیم. اعتقاد دارم آینده درخشان و البته آفتابی تری  در انتظار تیم ملی است و ما با فراموش کردن شکست های قبلی نتایج مطلوبی در آینده کسب می کنیم. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها