با حضور 20 ورزشکار برگزار می شود،

آغاز پنجمین دوره رقابتهای اسکواش خلیج فارس

اسکواش بازان خوب فراموش نمی شوند

یک آینده درخشان با 13 ساله ها

اسکواش بانوان در سال 91 به روند رو به پیشرفت خود ادامه داد .
کد خبر: ۵۳۶۶۶۱
یک آینده درخشان با 13 ساله ها

جام جم/اسکواش بانوان در سال 91 به روند رو به پیشرفت خود ادامه داد که این پیشرفت به دنبال برگزاری  رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا در کیش و حضور اسکواش بازان در رقابت های مهم برون مرزی به وجود آمد.  در حالی که حضور تیم ملی اسکواش بانوان ایران در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا منتفی شد برنامه های مختلف فدراسیون برای این تیم همچنان  ادامه دارد تا اسکواش بازان آمادگی خود را حفظ کنند. در حال حاضر متوسط سنی بازیکنان حاضر در اسکواش بانوان ایران  19 سال تخمین زده می شود که حاکی از رویکرد جوانگرایی در اسکواش ایران است. به نظر می رسد بازیکنان نسل قبلی اسکواش ایران که مسن ترین آنها شاید 28 سال داشته باشد در حال حذف شدن از چرخه اسکواش بانوان ایران هستند. فدراسیون تمرکز خود را بر روی نسل جوان تر اسکواش بانوان گذاشته است و این اسکواش بازان جوان در اولویت به منظور حضور در رقابتهای بین المللی قرار دارند.
   مستانه کرم پور سرمربی تیم ملی اسکواش بانوان با بیان اینکه بازیکنان جوان در اولویت قرار دارند به جام جم گفت: « بازیکنان مد نظر ما جهت حضور در تیم ملی اسکواش ایران 13 تا 19 سال دارند ، با وجود اینکه تمرکز خود را بر روی رشد و پرورش آنها قرار داده ایم اما اعتقاد داریم که زود است از همین اکنون برای تیم ملی بزرگسالان به میدان بروند. در صدد این هستیم تا برای این بازیکنان آینده دار اردوی خارج از کشور برگزار کنیم تا تجربه بیشتری کسب کنند. اسکواش بانوان با بازیکنان 13 ساله آینده بسیار درخشانی خواهد داشت.»
   تیم ملی اسکواش بانوان امسال برای نخستین بار حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا را تجربه کرد ، رقابت هایی که اردیبهشت ماه به میزبانی کویت برگزار شد. سرمربی تیم ملی اسکواش بانوان با بیان اینکه حضور تیم ملی ایران در این رقابتها نقش زیادی در پیشرفت تیم ملی بانوان داشت ، افزود: « ما در کویت متوجه شدیم که چقدر با اسکواش بانوان آسیا فاصله داریم و به خوبی موقعیت خودمان را محک زدیم . در سالی که گذشت و البته در سال 90  بازیکنان اعزام شده به رقابتهای قهرمانی آسیا  13 تا 19 سال داشتند. این گروه سنی علیرغم سن کمی که داشتند تجارب زیادی در رقابتهای بین المللی به دست آوردند اما با وجود این تجربه قابل توجه اعتقاد دارم که آنها برای رسیدن به تیم بزرگسالان باید باز هم صبر کنند.»
   وی در ادامه گفت: « اسکواش بازان فعال در شهرستان های مختلف کشور هرگز نادیده گرفته نمی شوند، در حال حاضر تعداد زیادی از اسکواش بازان ایرانی با حضور در اردوهای تیم ملی تمرین می کنند . تمرین با اسکواش بازان ملی پوش قطعا در پیشرفت این اسکواش بازان نقش زیادی خواهد داشت.   »
   کرم پور خاطر نشان کرد: « اسکواش بانوان ایران باید برای رسیدن به موفقیت پله پله بالا برود . در حال حاضر اوضاع خوبی بر تیم های ملی اسکواش حاکم است و اسکواش بازان کشور هر ماه نسبت به ماه گذشته پیشرفت می کنند که این روال حاکی از یک برنامه خوب و مدون است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بثقص
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
۰
۰
not bad
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها