در حساس ترین بازی از هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال تیم های همیاری و مهرام در زنجان به میدان رفتند که تیم زنجانی در حالی که 40 بر 35 از مهرام در کوارتر سوم پیش افتاده بود، با ترک زمین توسط رقیب مدعی خود روبه رو شد و بر اساس قوانین برنده فنی بازی لقب گرفت.
کد خبر: ۵۳۶۰۴۵
اعتراض و ترک زمین توسط سرمربی تیم ملی بسکتبال


در حساس ترین بازی از هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال تیم های همیاری و مهرام در زنجان به میدان رفتند که تیم زنجانی در حالی که 40 بر 35 از مهرام در کوارتر سوم پیش افتاده بود، با ترک زمین توسط رقیب مدعی خود روبه رو شد و بر اساس قوانین برنده فنی بازی لقب گرفت.این بازی در حضور حسن نوربخش مسئول کمیته داوران و مسابقه های فدراسیون بسکتبال برگزار شد و به نظر نمی آمد مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی و باشگاه مهرام در حضور مسئول و نماینده فدراسیون و سرپرست تیم ملی، دست به چنین اقدامی بزند.امیر حسین صفرزاده سرداور مسابقه بعد از بازی گفت : قانون ترک زمین توسط تیم ها در آیین نامه بازی های لیگ آمده و جریمه اش باخت فنی است. به نظر من مهرامی ها دیر به این نکته پی بردند و بلافاصله قصد ادامه بازی داشتند اما قانون باخت فنی را برای تیم متخلف در پی دارد.10 ثانیه و یا دو دقیقه ترک بازی ملاک نیست، بلکه ترک زمین به هر بهانه ای جریمه اش باخت فنی است.
ماجرای اعتراض مهرامی ها از خطایی که داوران از بازیکن خارجی و سپس مهدی کامرانی گرفتند آغاز شد.داوران معتقدند کامرانی به آنها اهانت کرد و آنها با تبعیت از قانون این بازیکن را اخراج کردند.اخراج کامرانی باعث شد تا مهمد بچیروویچ در اعتراض به رای داوران، تیم مهرام را به بیرون هدایت کند.محمد کرمانشاهی مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال درباره اتفاق های بازی نیمه کاره زنجان گفت : تا رویت گزارش ناظر بازی، نظر قطعی درباره حوادث بازی داده نمی شود.نوربخش اما کار داوران را مطابق با قوانین جاری در لیگ برتر بسکتبال دانست و نتیجه را 20 بر صفر به سود همیاری زنجان اعلام کرد.
در دیگر مسابقه پتروشیمی بندرامام  صدرنشین لیگ، میزبان نفت سپاهان تهران بود و 91 بر 69 به پیروزی رسید. فولاد ماهان اصفهان در این هفته به مصاف شهرداری گرگان رفت و در این دیدار خارج از خانه 66 بر 49 به پیروزی رسید و در رده دوم جدول رده‌بندی جای گرفت. در مسابقه حساس پایین جدولی‌ها صنایع ماهشهر میزبان استقلال زرین قشم بود و 76 بر 74 میهمانش را شکست داد. استقلال زرین قشم با این شکست به انتهای جدول رده‌بندی سقوط کرد. در آخرین مسابقه بندر کنگ میزبان دانشگاه آزاد بود و 91 بر 85 حریفش را شکست داد.   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها