خولیو ولاسکو که پس از غیبت چند ماهه سرانجام به ایران بازگشت، پس از امضای قرارداد همکاری دو ساله با فدراسیون والیبال در نشست خبری حاضر شد و از برنامه‌های تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ جهانی سخن گفت.
کد خبر: ۵۳۵۸۸۶
ولاسکو: نباید با ترس به لیگ جهانی برویم

 

خولیو ولاسکو که پس از غیبت چند ماهه سرانجام به ایران بازگشت، پس از امضای قرارداد همکاری دو ساله با فدراسیون والیبال در نشست خبری حاضر شد و از برنامه‌های تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ جهانی سخن گفت.

سرمربی نامدار تیم ملی والیبال که پس از ماهها با خبرنگاران ایرانی روبرو می شود گفت: این دومین سال است که در ایران کار می‌کنم و فکر می‌کنم هنوز کار من تمام نشده است. اگر بخواهیم کارمان را بهبود بخشیم باید سخت‌تر از گذشته تلاش کنیم. تیم ملی ایران نخستین تجربه‌اش را در لیگ جهانی پشت سر می‌گذارد و قطعا کار سختی خواهد داشت.

 وی افزود: شاید بخواهید بدانید که چرا مدت غیبت من طولانی شد. باید بگویم که قبلا هم با رییس فدراسیون ایران صحبت کرده بودم که برای تمدید قرارداد با تیم ملی ایران نیاز به وقت و فکر دارم. من در ماه اکتبر مراسم ازدواج داشتم و این موضوع خیلی مشغولم کرد. در ماه نوامبر هم یک عمل جراحی داشتم و پس از آن 40 روز دوران نقاهت را پشت سر گذاشتم. بعد هم که متوجه شدم در ایران مشکلاتی از نظر ارزی به وجود آمده و بسیاری از مربیان خارجی حاضر در این کشور اخراج شده‌اند. به دنبال این موضوع به سرپرست تیم ملی زنگ زدم و پرسیدم که آیا فدراسیون ایران در شرایط جدید ارزی مایل به ادامه همکاری با من هست یا خیر که متوجه شدم فدراسیون ایران همچنان می‌خواهد من هدایت تیم ملی را بپذیرم. البته من از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشته‌ام اما ترجیح می‌دهم زیاد درباره این موضوع صحبت نکنم. فقط دو مورد را تکذیب می‌کنم که در رسانه‌ها مطرح شده بود: اینکه از روسیه و آمریکا هیچ پیشنهادی نداشتم.  من همیشه صادق هستم و حقیقت را می‌گویم. پیشنهادهایی که به من شده شخصی است و دوست ندارم زیاد درباره آن‌ها صحبت کنم ولی صادقانه می‌گویم تیم‌هایی که به من پیشنهاد همکاری داده‌اند سطح پایین‌تری نسبت به ایران داشتند. همچنین چند تیم باشگاهی از کشورهای ترکیه و ایتالیا از من درخواست همکاری کردند که من هیچ کدام از آن‌ها را نپذیرفتم. تنها یک پیشنهاد همکاری بود که فکر من را به خود مشغول کرد آن هم تیم ملی بانوان آرژانتین بود که خیلی فکر من را درگیر کرد چرا که می‌توانستم بعد از 30 سال به آرژانتین برگردم. در نهایت با همسر خودم مشورت کردم و به این نتیجه رسیدم که به ایران بیایم.

ولاسکودرباره دستیارانش در دوره جدید کار با تیم ملی هم گفت: خوان سیچلو امسال هم با ما خواهد بود. در مورد مربی بدنساز هم مطمئن هستم فدراسیون تمام تلاش خود را انجام خواهد داد. ما خوشحالیم که در ایران کوروش باقری را داریم که 4 مدال المپیک را به ارمغان آورده و قطعا از تجربه و دانش او و برادرش استفاده می‌کنیم تا در وزنه‌برداری و بدنسازی به بازیکنان والیبال کمک کند. فیزیوتراپ تیم سیامک انصاری خواهد بود و در آینده باید تصمیم بگیریم که چه کسانی به کادر فنی تیم زیر 23 سال و همچنین کادر فنی بزرگسال اضافه خواهند شد. همان طور که می‌دانید احمد مساجدی مترجم من نیز حالا سرمربی یک تیم لیگ برتری است و باید خودش تصمیم بگیرد که می‌خواهد همچنان در کنار من باشد یا خیر. اگر من بودم قطعا تیم باشگاهی و سرمربیگری را انتخاب می‌کردم!

او در پاسخ به این سئوال که اردوی تیم ملی برای آماده‌سازی حضور در لیگ جهانی از چه زمانی آغاز می‌شود،گفت:  اولین اردوی ما از دوم مارس (12 اسفند) استارت می‌خورد. ما قبل از مرحله پلی‌آف تمرین تیم ملی را شروع می‌کنیم. البته بازیکنانی که در تیم‌های باشگاهی خود به مرحله پلی‌آف لیگ می‌روند، بعد از عید نوروز به ما ملحق خواهند شد. ما باید به آنچه که هستیم افتخار کنیم. نباید با ترس به لیگ جهانی برویم. همان طور که گفتم کار آسانی نداریم اما باید با تمام توان برای پیشرفت تلاش کنیم. برای بازیکنان بزرگ سخت است که تغییر کنند، اما من از آن‌ها می‌خواهم که هر روز بهتر شوند. اگر ما فکر کنیم که به اندازه کافی خوب هستیم و مغرور شویم در آینده لطمه خواهیم خورد. نباید مغرور شویم.

ولاسکو درباره هدفش از شرکت در لیگ جهانی با تیم ملی هم گفت: پاسخ به این سوال خیلی سخت است. ما در سال آینده ابتدا باید تلاش کنیم که قهرمانی خود را در آسیا تکرار کنیم. تکرار قهرمانی در آسیا آسان نیست. امسال رئال مادرید نتوانست مثل سال گذشته موفق باشد. با اینکه مورینیو سرمربی آن‌ها بود و همه عوامل نیز برای موفقیت تیم فراهم بود. به هر حال ورزش همین خصلت را دارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند. ما نیز نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در لیگ جهانی چه می‌کنیم، اما باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که بهترین نتیجه را بگیریم. مطمئنا بازیکنان ایران کار سختی را دارند چرا که تجربه سفرهای طولانی و بازی‌های فشرده و سنگین را ندارند، اما ما باید شرایط را مدیریت کنیم.

ولاسکو و کرش همزمان هدایت تیم‌های ملی والیبال و فوتبال را پذیرفتید، اما تیم فوتبال ایران بر خلاف والیبال موفقبیت چندانی کسب نکرد. خبرنگاری نظر سرمربی تیم ملی را در این باره جویا شد که او در جواب گفت: اولین چیزی که می‌توانم بگویم این است که هیچ چیزی مثل فوتبال سخت نیست. ما نباید این دو رشته ورزشی را با هم مقایسه کنیم، چرا که تقویم والیبال با فوتبال متفاوت است و کرش مدت زمان زیادی بازیکنانش را در اختیار ندارد. این فقط مختص ایران نیست و در همه جای دنیا اینچنین است. معتقدم که اگر کرش می‌توانست مدت زیادی بازیکنانش رادر اختیار داشته باشد قطعا موفق می‌شد.

ولاسکو در پایان در  پاسخ به این سئوال که آیا در این دو سال اشتباهی داشته‌اید که حالا دیگر نخواهید آن را تکرار کنید؟ گفت: البته که من اشتباه کردم و تلاش کردم که بازتاب کارهایم را ببینم و منطقی‌تر و بهتر تصمیم بگیرم. اشتباه‌های من به موضوع ارتباط با بازیکنان برمی‌گردد که دوست ندارم رسانه‌ای شود. به هر حال هر سری وقتی که نتیجه دلخواه را نمی‌گیرم فکر می‌کنم که یک جای کار را اشتباه کرده‌ام و می‌توانستم بهتر کار کنم. بعضی وقت‌ها هم هیچ راه حلی پیدا نمی‌کنم اما همیشه سعی کرده‌ام که از اشتباه‌های خود بهترین درس را بگیرم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها