به تصمیم مجمع کمیته المپیک احترام می‌گذارم

عباسی: "امکان دخالت" عبارت نخ‌نمایی است

باید با برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک و تایید اساسنامه اصلاحی شرایط برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک فراهم شود تا هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی منسجمی برای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو صورت گیرد.
کد خبر: ۵۳۵۵۴۸
عباسی: "امکان دخالت" عبارت نخ‌نمایی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: به کارگیری عباراتی مانند "امکان دخالت" عبارات نخ‌نمایی است که با وظایف سیاست‌گذاری وزارت ورزش و جوانان تطبیق ندارد.

پس از این که مسئولان کمیته ملی المپیک اعلام کردند که اساسنامه اصلاح شده کمیته ملی المپیک را برای تایید نهایی به وزارت ورزش و جوانان ارسال خواهند کرد، محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کمیته ملی المپیک، مجمع دارد و اعضای مجمع باید آن را تصویب کنند. توصیه همیشگی بنده این است که سعی شود با اجرای ضوابط به ویژه مواد منشور المپیک، وفاق حقیقی را ایجاد کنیم. بنابراین باید مجمع این اصول را رعایت و اجرا کند. ما فقط به عنوان سیاست‌گذار وظیفه داریم یادآوری کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این که به تصمیم اعضای مجمع کمیته ملی المپیک احترام می‌گذارد، گفت: مجمع از مهم‌ترین و اصلی‌ترین ارکان کمیته ملی المپیک است و اعضای آن باید دور یک میز نشسته و اساسنامه جدید را بررسی کنند و نظراتشان را اعلام کنند. همه هم از هر تصمیمی که در مجمع گرفته شود تبعیت خواهند کرد.

عباسی تصریح کرد: باید با برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک و تایید اساسنامه اصلاحی شرایط برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک فراهم شود تا هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی منسجمی برای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو صورت گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با تکذیب اظهارات منتشر شده مبنی بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در امضای نامه توسط روسای فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک گفت: ما هیچ دخالتی در این موضوع نداشتیم، به کارگیری عباراتی مانند "امکان دخالت" عبارات نخ‌نمایی است که با وظایف سیاست‌گذاری وزارت ورزش و جوانان تطبیق ندارد و من درست نمی‌دانم که مجددا از داخل کشور سیگنال‌های نادرستی به بیرون داده شود. البته یک نکته را باید یادآور شوم که درخواست تشکیل مجمع حق اعضای آن است و کار غیر قانونی صورت نگرفته است.

اساسنامه کمیته اشکالی ندارد که اصلاح شود

محمد عباسی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر کمیته ملی المپیک کشورها از دو، سه ماه گذشته انتخابات خود را برگزار کرده‌اند و انتخابات کمیته ملی المپیک ایران نیز دو ماه گذشته باید برگزار می‌شد، اما بحث اصلاح اساسنامه مطرح شد که ما فکر می‌کنیم اشکالی در اساسنامه وجود ندارد. اساسنامه کمیته المپیک طبق منشور المپیک است و نیازی به اصلاح ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر زمان مربوط به اصلاح اساسنامه طولانی شده و ما تنها خواستار این هستیم که در واقع انتخابات کمیته ملی المپیک بیشتر از این به تعویق نیفتد و مجمع به عنوان عالیترین مقام ورزشی حق دارد به تعویق افتادن انتخابات را تذکر دهد.

باید از مدیران فدراسیون فوتبال حمایت کرد

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: معتقدیم باید در همه‌ی موارد از فوتبال کشور حمایت کنیم. باید از تیم ملی حمایت کنیم و من اعتقاد دارم که باید از مسئولین فدراسیون نیز حمایت کرد، مگر این که مجمع تصمیم دیگری بگیرد.

محمد عباسی در مورد تغییرات احتمالی در فدراسیون فوتبال گفت:‌ در طول دو، سه سال اخیر روندی که دیده شده است مورد رضایت مردم نبوده است.

وی با اشاره به این که سال گذشته در این رابطه مجمعی تشکیل شد که انتظار می‌رفت تغییراتی به وجود آید اما اتفاقی نیافتد، گفت: تصور این بود که با حمایت ما از فوتبال و فدراسیون شرایط بهتری را بتوانیم برای حضور ایران در جام جهانی فراهم کنیم اما تصمیم‌گیری در این رابطه توسط فدراسیون و یا مجمع انجام خواهد شد و منتظریم که این تصمیمات اعلام شوند.

وزیر ورزش همچنین در رابطه با وضعیت کشتی فرنگی گفت: همه چیز خوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها