حتی یک ریال هم بابت پخش تلویزیونی به تیم‌ها داده نشد

توکلیان : برگزار نکردن این لیگ بهتر است

از سال 80 در لیگ کشتی حضور دارم و هرسال چند تیم با عجله تشکیل و مسابقات این طور پراکنده برگزارمی‌شوند و اسم آن را هم لیگ می‌گذارند.
کد خبر: ۵۳۵۲۰۴
توکلیان : برگزار نکردن این لیگ بهتر است

سرمربی تیم کشتی آزاد فولاد ماهان اصفهان معتقد است با این وضعیت برگزاری لیگ اگر این مسابقات انجام نشود بهتراست.

امیر توکلیان اظهار کرد:‌ لیگی که در طی هفت هفته و با این سرعت و به این صورت برگزار می‌شود و تنها هدف کمیته لیگ برگزاری مسابقات به هر نحوی ممکن است در واقع لیگ نیست.

وی افزود: از سال 80 در لیگ کشتی حضور دارم و هرسال چند تیم با عجله تشکیل و مسابقات این طور پراکنده برگزارمی‌شوند و اسم آن را هم لیگ می‌گذارند.

توکلیان با ابراز نارضایتی از برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت و تک مسابقه‌ای گفت: هر هفته باید از این شهر به آن شهر در سفر باشیم و وقتی برای بدنسازی و ریکاوری نداریم. بیشتر در مسیر رسیدن به محل مسابقات هستیم. به نظرم باید هر دو هفته یکبار در یک شهر تمام تیم‌ها با هم مسابقه دهند تا کشتی‌گیران مجبور نباشند هر هفته به خاطرانجام یک کشتی وزن کم کنند و دست‌کم سه یا چهار کشتی بگیرند و وقت تماشاگران هم تنها برای دیدن هفت کشتی تلف نشود.

وی ادامه داد: باید شرایط برگزاری مسابقات مهیا شود ولی متاسفانه باشگاه‌ها سرمایه‌ گذاری و هزینه زیادی می‌کنند، اما در عمل با این نوع برنامه‌ریزی‌ها این سرمایه‌ها هدر می‌رود. در صورتی که کمیته لیگ می‌تواند با متمرکز کردن مسابقات این سرمایه‌ها را جمع کند و مثل روسیه که لیگ ندارد، اما یک ماه تورنمنتهای خوب و سنگین مثل علی‌اف، یاریگین، سایتی‌اف و... را برگزار می‌کند. ما هم به این شکل سرمایه‌ها را به این سمت سوق بدهیم.

توکلیان با اشاره به اینکه داشتن لیگ و باشگاه کشتی و سازمان لیگ تعریف خاص خودش را دارد تصریح کرد: سازمان لیگ که دو نفر کارمند دارد، سازمان نیست. بلکه کمیته لیگ است و تازمانی که اتحادیه باشگاه‌ها،‌ اختیارات،‌ بودجه مشخص و انتخابات نداشته باشد نمی‌توماند نام سازمان را روی آن گذاشت و تیم‌های کشتی هم که زمانی می‌توانند باشگاه کشتی باشند و در لیگ حضور یابند که ملزم به داشتن تیم‌های پایه جوانان و نوجوانان باشند و با داشتن اتحادیه و گرفتن حق بخش تلویزیون و جذب سرمایه سازمان لیگ را تشکیل دهند و گرنه چیزی که ما اکنون به نام لیگ حرفه‌ای داریم حتی نام لیگ را هم نمی‌توان روی آن گذاشت.

وی با اشاره به این نکته که حتی یک ریال هم بابت پخش تلویزیونی به تیم‌ها داده نشده اظهارکرد: متاسفانه تلویزیون هم طبق برنامه‌های خود به کمیته لیگ دستورمی‌دهد که مسابقات چه زمانی برگزار شوند و آن را هم نصفه و نیمه پخش می‌کنند و بعید می‌دانم که مسابقات پایانی هم کامل پخش شود که این برای ورزش اول کشور باعث تاسف است.

توکلیان در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه وقتی از دوستان انتقاد می‌کنیم ناراحت می‌شوند. ولی این صحبت‌ها از سر دلسوزی برای کشتی کشوراست. امیدوارم هر اتفاقی که می‌افتد به صلاح کشتی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها