بازی با گربه سیاه فوتبال

ایران ـ بحرین؛ حساس چون همیشه

پس از تساوی بدون گل مقابل عربستان، تیم ملی ایران در دومین بازی خود در تورنمنت غرب آسیا، عصر امروز به مصاف بحرین می‌رود.
کد خبر: ۵۳۴۸۰۴
ایران ـ بحرین؛ حساس چون همیشه

نکته‌ای که حساسیت این بازی را برای فوتبال ایران دوچندان می‌کند، شرایط خاص فدراسیون فوتبال است. در روزهایی که علی کفاشیان زیر فشار انتقادها، درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال را مطرح کرده تا صندلی ریاست را واگذار کند و البته در روزهایی که خیل عظیم فوتبالدوستان ایرانی به آینده تیم ملی و سرمربی پرتغالی‌اش کارلوس کرش با تردید فراوان می‌نگرند، بازی با تیمی که در چند سال اخیر لقب گربه سیاه فوتبال ایران را به خود گرفته، می‌تواند فوق‌العاده حساس باشد.

بحرینی‌ها که در اولین بازی خود در این تورنمنت مقابل یمن به پیروزی رسیدند، حالا برای صعود از مرحله گروهی باید از ایران و عربستان امتیاز بگیرند؛ انگیزه‌ای که کار تیم ملی کشورمان را برای پیروزی در این بازی کمی دشوار می‌کند. البته انگیزه‌های این تیم عربی به همین موضوع خلاصه نمی‌شود. آنها که به دست تیم ملی فوتبال ایران از مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 حذف شدند، بدشان نمی‌آید آن ناکامی را به نوعی جبران کنند. در نقطه مقابل، تیم ملی ایران هم برای آن‌که صعودش به اما و اگر کشیده نشود، باید این بازی را ببرد. پیروزی در این بازی زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم نه کفاشیان دوست دارد یک ناکامی دیگر به ناکامی‌های فدراسیون او اضافه شود و نه کرش می‌خواهد شکاف ایجاد شده میان او و هواداران فوتبال ایران عمیق‌تر شود.

تیم‌‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در حالی از ساعت 17 و 55 دقیقه امروز به مصاف هم می‌روند که در 15 بازی قبلی، هفت پیروزی به نام ایران و چهار پیروزی به نام بحرین ثبت شده است. در دومین دیدار گروه B هم تیم‌های عربستان و یمن در ورزشگاه عل صباح السالم برابر هم به میدان می‌روند؛ مسابقه‌ای که می‌تواند شانس صعود عربستان به مرحله بعدی این جام را بیشتر کند.

در همین چارچوب، تیم ملی فوتبال عراق هم در نخستین بازی خود در رقابت‌های غرب آسیا با یک گل از سد اردن گذشت. عراقی‌ها در حالی این پیروزی را به دست آوردند که زیکو، سرمربی برزیلی خود را روی نیمکت نداشتند.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها