چراغپور منتقد تیم غرب آسیا

هیچ اهدفی ازاعزام این تیم نداریم

چیزی که از تیم ملی در این مسابقات دیده می‌شود استفاده از تیم دوم و تیم ب نیست.
کد خبر: ۵۳۴۷۷۷
هیچ اهدفی  ازاعزام این تیم نداریمجلالی چراغپور در گفت و گو با فارس در مورد دیدار تیم ملی ایران در مسابقات غرب آسیا مقابل عربستان گفت: ابتدا در مقدمه باید تعریفی از فوتبال و تفاوت game  و play  داشته باشیم. این دو مسئله با یکدیگر کاملا تفاوت دارند. کاری که ما در مقابل عربستان انجام دادیم فقط بازی بود و نتوانستیم فوتبال خوبی به نمایش بگذاریم. درست چند ساعت پس از این مسابقه در تلویزیون بازی تیمی مثل بارسلونا به نمایش در می‌آید و آن وقت متوجه می‌شویم که چه فاصله زیادی بین فوتبال بازی کردن تا بازی کردن وجود دارد.
 
وی افزود: چیزی که از تیم ملی در این مسابقات دیده می‌شود استفاده از تیم دوم و تیم ب نیست. ما اگر می‌خواهیم تیم دومی را به مسابقات بفرستیم باید در تمامی پست‌ها از نفراتی استفاده کنیم که در آینده بتوانند به تیم ملی کمک کنند اما می‌بینیم که در حساس‌ترین پست‌ها و در جاهایی که تیم ملی دچار ضعف و کمبود بازیکن است همان نفرات اصلی مثل مهرداد پولادی و حاج صفی استفاده می شود. در حالی که در صورت نبودن پولادی یار جانشینی در اختیار تیم ملی نیست اما در این فرصت نیز از بازیکن جوان برای کسب تجربه استفاده نمی کنیم.
 
چراغپور تاکید کرد: نوع ارنج تیم ملی در بازی روز گذشته فقط چیدمان بدون برنامه بود. نمایش تیم ملی هیچ امیدواری ایجاد نکرد و برنامه ای وجود نداشت. در جریان مسابقه یک تاکتیک دو بار توسط بازیکنان در زمین اجرا نشد. همچنان به هم ریختگی‌های همیشگی و سنتی فوتبال ایران در دفاع وجود داشت و بازیکنان شرح وظایفی نداشتند. مثل همیشه به انجام حرکات انفرادی و در انتظار رخ دادن یک اتفاق متکی بودیم. این بازی نتوانست کسی را امیدوار کند.
 
وی افزود: در مقابل تیم عربستان نیز هر چند با آن تیم سال‌های قبل فاصله داشت اما آن‌ها خیلی با برنامه‌ و هدفمند‌تر بازی می‌کردند و حرکات خوبی از جناح راست و جناح چپ داشتند. به خوبی مثلث‌هایی را در مناطق مختلف زمین ایجاد و فاصله کمی بین خطوط این تیم  وجود داشت.
 
چراغپور در مورد اینکه آیا هدف از فرستادن این تیم آینده سازی یا کسب نتیجه بوده است خاطرنشان کرد: باید در این مورد به چند نکته اشاره کرد. وقتی تیم دومی به مسابقات ارسال می‌شود باید از نفرات جوان و آینده دار استفاده کرد. نهایت دروازه بانی سوشا مکانی را دیدیم وقتی از او استفاده می شود باید دید آیا او می‌تواند 10 سال دیگربه عنوان دروازه بان تیم ملی در جام جهانی به میدان برود؟ اگر به خاطر کسب نتیجه می‌خواستیم به این مسابقات برویم باید از نفرات اصلی در پست‌های کلیدی مثل مهاجم برای گلزنی استفاده می‌کردیم. وقتی تمامی این مسائل را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم می‌بینیم فکر فنی و هدف خاصی برای ارسال این تیم به مسابقات وجود نداشته و مثل همیشه فقط تیمی را بدون برنامه به مسابقات اعزام کردیم. تمامی این مسائل نشان می‌دهد فوتبال ایران نیاز به یک مجموعه فکر فنی دارد تا برای آینده جهت رشد فوتبال و تصمیم گیری های صحیح برنامه ریزی و هدف سازی کنند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها