سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 14 سال:

برای قهرمانی به سریلانکا می رویم

کاری که برای کولینا انجام نمی شود

افشاگری داور زن فوتبال

داور زن فوتبال ایران با انتقاد از شرایط موجود بر داوری بانوان گفت: برای برخی از داوران کاری کردند که حتی برای کولینا هم انجام نمی‌دهند!
کد خبر: ۵۳۴۷۶۶
افشاگری داور زن فوتبالپریسا مرادی در گفت‌وگو با فارس، در مورد وضعیت داوری فوتبال در بخش زنان گفت: همه چیز از لیست بین‌المللی داوری بانوان شروع شد. در زمان مسعود عنایت، چندین بار خواستم روی خط تلفنی برنامه 90 حاضر شوم و در مورد این مسئله صحبت کنم اما خود عنایت که هیچ وقت هم کم نمی‌آورد با صحبت‌هایش تمام مسائل را پنهان می کرد. حسین عسگری هم که داوران و ناظران را اصلا آدم حساب نمی‌کند که بخواهیم با او صحبت کنیم.
 
وی افزود:‌ در کلاس داوری ملی سال 89 بودیم و اصلا قرار نبود تست بین‌المللی گرفته شود چرا که برای این کار افراد حداقل باید پرونده کار در لیگ برتر را داشته باشند که بتوانند خودشان را نشان دهند. با توجه به گذشت سه سال از دریافت کارت درجه یک داوری، حدود 30 نفر می توانستند در این کلاس شرکت کنند. وقتی به کلاس رفتیم دیدیم برخی افراد در آن حاضر هستند که تنها یک ماه از صدور کارت درجه یک آنها می‌گذشت. وقتی به این مساله اعتراض کردیم به ما گفتند آنها فقط برای استفاده از کلاس در اینجا حاضر شدند ولی در نهایت از آنها تست گرفتند و وارد لیست بین‌المللی شدند. به این موضوع هم اعتراض کردیم گفتند فدراسیون فوتبال صلاح دیده این افراد را به صورت جهشی به لیست بین المللی اضافه کند.
 
مرادی تاکید کرد: این کار را برای داوران نخبه مثل کولینا انجام می‌دهند. چه طور وقتی کار داوری خانم نوروزی را ندیدید و او اصلا در کلاس ملی داوری حاضر نشده، به لیست بین‌المللی داوران اضافه می کنید؟ من اولین داور زن فوتبال در ایران هستم که در رقابت‌های داخلی و خارجی حضور داشتم. 3 سال برترین داور زن ایران بودم، آنوقت من و خانم ناظمی را که جزو بهترین‌ها هستیم بیرون می‌گذارند و کسانی که داوری نکرده‌اند را در لیست قرار می دهند. این افراد انتخاب شدند چون یکی از آن‌ها با کفاشیان، یک نفر با عنایت و یک نفر با جباری خوب بودند. این حرف‌ها را با مدرک بیان می‌کنم. در مسابقات لیگ برتر در ساوه، پرینت یکی از اتاق‌ها را گرفتند که دویست هزار تومان مکالمه تلفنی داشت! چه رابطه ای وجود دارد که این مکالمه صورت می گیرد.
 
وی تاکید کرد: الان سه ماه است به خاطر همین مسائل فعالیتی در داوری ندارم. آقای خسروی شاهدند در تست بین المللی داوری رباط پایم کشیده شد و مینیسک پایم را عمل کردم. هیچ حمایتی که از من نشد هیچ، وقتی هم به آنها گفتم می‌خواهم به داوری فوتسال بیایم گفتند نمی توانی، در حالی که من 6 سال داوری فوتسال کرده بودم و در هر 6 سال هم جزو بهترین داواران انتخاب شده بودم.
 
داور زن فوتبال ایران عنوان کرد: می‌خواستم نظارت کنم گفتند باید از دسته سه شروع کنم. در حالی که به افرادی نظارت می دهند که حتی پای خود را در زمین چمن نگذاشته بودند. آقای کفاشیان که کم کم کارهایش دارد مشخص می‌شود و امیدوارم کارهای بقیه نیز روشن شود. این اتفاقات روی زندگی شخصی‌ام تاثیر گذاشته است. از سن 17 سالگی داوری می‌کنم الان 31 سال سن دارم و 15-16 سال عمرم را در فوتبال گذراندم اما در آخر با من چنین برخوردی کردند.
 
مرادی یادآور شد: در سال آخر تا مصدومیتم خوب شود به عنوان ناظر فعالیت می‌کردم . آن‌ها می‌خواستند من را کنار بگذارند. برای نظارت یکی از بازی‌های لیگ برتر به همدان رفتم. داوران را تحریک کرده بودند با من دعوا کنند. به همین خاطر به من حرف‌های رکیکی زدند. اتفاقات را به کمیته داوران گزارش دادم اما هفته بعد به همین داوران قضاوت دادند و من را کنار گذاشتند. با آقای عسگری هم تماس گرفتم تا این موضوع را با ایشان در میان بگذارم اما او به من گفت درگیر مسابقات هستم و نمی‌توانم صحبت کنم. نمی دانم آیا وظیفه ایشان غیر از این است که باید ترکیب داوران را بچیند؟ چرا باید او درگیر مسابقات باشد مگر مسئول برگزاری مسابقات است؟ متاسفانه همه چیز بر اساس رابطه شده است هر کسی رابطه داشته باشد بالا می‌رود. دیدید که چه بلایی سر محسن قهرمانی آوردند. همان بلا را سر من هم آوردند.
 
وی افزود: خانم ناظمی چون تهرانی بودند توانست با ارتباط‌هایی که دارد بازگردد. البته ایشان داور توانایی است و جزو بهترین داور زن فوتبال ایران است. در حق او هم ظلم زیادی کردند. هنوز لیست داوران و کمک داوران ما از هم تفکیک نشده با این شرایط لیست بین‌المللی درست می‌کنند. واقعا این اتفاق خنده دار است. من اعلام کردم همه جا در این مورد صحبت خواهم کرد چرا که از کسی نمی‌ترسم و نانم در دست این افراد نیست. همه باید بفهمند چه گندابی در فوتبال خانم‌ها درست شده است. هر کسی که بگو بخند داشته باشد بالا می‌رود و هر کسی که اهل بگو بخند نباشد اگر بهترین هم باشد او را پایین می‌آورند. من اولین داور زنی هستم که قضاوت بین‌المللی داشتم. فینال کشورهای اسلامی را قضاوت کردم. در بهترین بازی های لیگ برتر داور بودم اما این برخورد را با من کردند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها