اولتیماتوم به تیم های لیگ یکی :

تا پایان سال 93 باید آکادمی داشته باشید!

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال ادعای وجود افرادی که به تیم ملی خیانت می‌کنند و با قطر همکاری دارند را کاملا بی‌اساس دانست و گفت: پس از آن که از تیم ملی تورنمنت غرب آسیا برگشت و فضا آرام شد در این باره با کی‌روش صحبت می‌کنیم.
کد خبر: ۵۳۴۷۵۸
پیگیری خیانت در فضای آرام با کی روشهادی آیت اللهی در گفت‌وگو با ایسنا موضوع وجود افرادی که به تیم ملی خیانت می‌کنند را کاملا بی اساس دانست و اظهار کرد: فکر می‌کنم کی‌روش صرفا در واکنش به ادعایی که پیش از این درباره او مطرح شده بود، خواسته جوابی را به منتقدانش بدهد که البته از پایه و اساس موضوع وجود خائنین به تیم ملی صحت ندارد و چیز بی‌موردی است.
 
وی در واکنش به این که با این حال آیا طرح چنین موضوعی از سوی کی‌روش که در افکار عمومی هم تاثیرگذار است، نباید فدراسیون را بر آن داشته تا از او بخواهد چرا چنین اتهام‌هایی را بیان می‌کند؟ گفت: باید این موضوع را در آرامش بررسی کنیم و درباره‌اش حرف بزنیم. بعید می‌دانم کسی قبول داشته باشد که افرادی در کشور ما با قطر همکاری کنند. بنابراین ضمن این که این مطلب نادرست است، پس از بازی‌های غرب آسیا با کی‌روش صحبت می‌کنیم تا ببینیم چرا او چنین مساله‌ای را مطرح کرد.
 
آیت اللهی همچنین در واکنش به این که قرار بود کی‌روش پس از بازگشت به ایران به هیات رییسه فدراسیون آمده و به خاطر شکست تیم ملی مقابل ازبکستان پاسخگو باشد، اما چنین چیزی میسر نشد؟ گفت: در آن مدت کوتاه که کی‌روش به ایران آمد و تیم ملی هم عازم تورنمنت غرب آسیا شد، فدراسیون به خاطر آلودگی هوا تعطیل بود و قطعا بعد از بازگشت تیم ملی از این بازی‌ها کی‌روش به هیات رییسه آمده و در این‌باره صحبت خواهیم کرد.
 
نایب رییس اول فدراسیون همچنین موضوع استعفای علی کفاشیان از ریاست فدراسیون فوتبال طی روزهای آینده و نیز برگزاری مجمع فوق‌العاده‌ را تکذیب کرد و به ایسنا گفت: فدراسیون چنین برنامه‌ای ندارد. البته حرفی که کفاشیان بیان کرده منطقی بوده و حتما بر پایه حقیقت استوار است. فدراسیون مجمع برگزار می‌کند، اما نه مجمع فوق‌العاده‌ و آن هم به این زودیها.
 
وی ادامه داد: ما ابتدا باید مجمع سازمان لیگ را برگزار کنیم و البته انتخابات هیات رییسه این سازمان که با حضور مدیران عامل باشگاه خواهد بود نیز تا پایان هفته‌ آینده برگزار می‌شود. بعد از آن طبق روال قانونی کار مجمع فدراسیون را برگزار می‌کنیم، اما همان طور که گفتم در آینده نزدیک نخواهد بود و برنامه‌ای برای استعفای کفاشیان و انتخاب رییس جدید هم وجود ندارد.
 
نایب رییس اول فدراسیون در واکنش به اینکه گفته می‌شود اگر کفاشیان برود شما رییس فدراسیون خواهید شد و آیا ممکن است مجمع در آن صورت تصمیم بگیرد فرد جدیدی را به عنوان رییس جدید فدراسیون منصوب کند، نیز گفت: مجمع طبق قانون و آیین‌نامه‌هایی که وجود دارد عمل خواهد کرد. اولا که به صراحت می گویم بحث رفتن کفاشیان وجود ندارد و حتی اگر او چنین تصمیمی هم بگیرد، این مجمع است که در این باره تصمیم می‌گیرد. همچنین طبق قانون فرد جدیدی نمی‌تواند به عنوان رییس جدید فدراسیون کاندیدا باشد و بر اساس آیین‌نامه نایب رییس اول از سوی مجمع به عنوان سرپرست منصوب خواهد شد.
 
آیت اللهی تاکید کرد: فدراسیون و مجمع آن محکم کارش را ادامه می‌دهد و سعی می‌کند در مواجهه با مشکلات و چالش‌های مختلف بهترین تصمیم‌ها را برای فوتبال گرفته و در مسیر منافع فوتبال ایران گام بردارد.
 
وی همچنین قطع همکاری احتمالی با مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون هم رد کرد و گفت: فدراسیون از عملکرد نبی در مسئولیتش رضایت دارد و او با جدیت به کار خود ادامه خواهد داد. تمام این‌ها شایعاتی است که مطرح می‌کنند. ما هیچ بنایی برای تغییر دادن دبیر کل فدراسیون نداریم.
 
نایب رییس اول فدراسیون درباره عملکرد تیم ملی مقابل عربستان نیز خاطر نشان کرد: از تیمی که بازیکنانش بیشتر از یک روز کنار هم تمرینات تاکتیکی نداشتند بیش از این نباید انتظار داشت. از نظر من آنها بازی نسبتا قابل قبولی را برابر عربستان انجام دادند.
 
وی همچنین از مشخص شدن سه گزینه برای ریاست کمیته‌ جوانان فدراسیون خبر داد و درباره انتخاب نهایی این مسئولیت به ایسنا گفت: پس از بررسی‌هایی که انجام شد سه گزینه برای سپردن ریاست کمیته‌ جوانان مشخص کردیم که اسامی آنها را در جلسه هیات رییسه فردا (سه‌شنبه) مطرح خواهیم کرد تا نظر اعضا را هم بگیریم و نهایتا در اوایل هفته‌ آینده او را معرفی کنیم.
 
رییس کمیته‌ رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه‌ای در فوتبال، در واکنش به این که چرا این کمیته‌ با فعالیت دلال‌های غیر قانونی که کنار تیم‌های بزرگ نیک هم دیده می‌شوند برخورد نمی‌کند؟ گفت: کمیته‌ رسیدگی به تخلفات کار خود را دنبال می‌کند و اگر با موارد غیر قانونی مواجه شود حتما برخوردهای لازم را بدون رودربایستی خواهد داشت. اگر تخلفی به اثبات برسد، قطعا نام آن دلال را در رسانه‌ها اعلام می‌کنیم. بر اساس آنچه به سازمان لیگ اعلام کرده و سازمان لیگ هم قاعدتا باید به باشگاه‌ها ابلاغ کرده باشد، تیم‌ها حق همکاری با دلال‌های غیر قانونی را نخواهند داشت.
 
آیت اللهی تاکید کرد: الان یا هر زمان دیگری بازیکنی را پیدا کنیم که با همکاری دلال غیر قانونی به عضویت تیمی در آمده قطعا او را ممنوع الفعالیت می‌کنیم وهیچ تعارفی در این زمینه نخواهیم داشت. تاکنون با یکی، دو مورد مشکوک برخورد کردیم و تذکر لازم را دادیم. اگر تخلفی ثابت شود سریعا اقدام خواهیم کرد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها