فتح الله زاده : فرهاد با پیراهن استقلال خداحافظی کند

خواستگارهای فوتبال زیاد شده اند

هم من و هم سرمربی تیم آمادگی داریم در صورت خواست مجیدی، برای نیم فصل دوم با وی قرارداد ببندیم.
کد خبر: ۵۳۴۷۵۷
خواستگارهای فوتبال زیاد شده اند مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسائل مختلفی مانند بازیکنان خروجی این تیم، بازگشت فرهاد مجیدی، وضعیت میداودی و عمادرضا، هجمه‌ها علیه فدراسیون فوتبال و حتی مشکلات باشگاه پرسپولیس صحبت کرد.
جلسه‌ای با امیر قلعه‌نویی داشتید. در این جلسه چه گذشت؟
درباره کلیات باشگاه صحبت کردیم و نیز درباره نگاهی که باید برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. به سرمربی گفتم نیازهایش را اعلام کند تا هرچه سریع‌تر تدارک ببینیم. همچنین درباره بازیکنانی صحبت کردیم که دیگر نمی‌توانند با ما همکاری کنند.
فهرست بازیکنان خروجی‌تان مشخص شده است؟
مشخص شده‌ اما از آنجایی که قصد داریم آنها را با بازیکنان تیم‌های دیگر جابه‌جا کنیم، بهتر است فعلا نامی از آنها نبرم؛ چون ممکن است مشکلی پیش بیاید. به هر حال بیشتر از 2 یا 3 روز طول نمی‌کشد که این مسئله مشخص شود.
با کدام باشگاه‌ها برای جابه‌جایی بازیکن مذاکره کرده‌اید؟
نفت تهران، سپاهان و پیکان.
باشگاه تراکتورسازی رضایتنامه فرزاد حاتمی را صادر کرده و گفته می‌شود که این بازیکن مورد توجه استقلال هم قرار دارد...
درباره مذاکره با این بازیکن اطلاعی ندارم ولی می‌دانم که او بازیکن بسیار خوبی است که اگر آزاد باشد، احتمال دارد، با او مذاکره کنیم.
علت رد بویان زاییچ چه بود؟ این بازیکن در تست پزشکی هم موفق بود.
زاییچ بازیکن بسیار خوبی است و تجربه بسیار بالایی دارد. خیلی دوست داشتیم که او را به خدمت بگیریم اما مبلغی که برای عقد قرارداد طلب کرد، بالاتر از پولی بود که می‌توانستیم بپردازیم و به همین دلیل جذب او منتفی است.
قیمت پیشنهادی او چقدر بود؟
اجازه بدهید این قیمت را فاش نکنم چون ممکن است باشگاه دیگری او را به خدمت بگیرد و این مسئله برایش مشکل ایجاد کند.
گویا قرار است یک بازیکن برزیلی جایگزین زاییچ شود؟ او چطور بازیکنی است؟
رزومه‌ای از این بازیکن را در اختیار ندارم ولی می‌دانم که 7 – 8 سال در لیگ برتر برزیل بازی کرده است. او تا سه‌شنبه به ایران می‌آید که در تست پزشکی باشگاه شرکت کند.
و عمادرضا؟
حضور او در استقلال منتفی نشده و منتظر هستیم ببینیم چه بازیکنانی را می‌توانیم جذب کنیم و چه کسانی را نمی‌توانیم. به هر حال عماد رضا هفته آینده به ایران می‌آید که درباره این مسئله صحبت کنیم.
گویا شرایط برای بازگشت فرهاد مجیدی هم فراهم شده است...
بله، در جلسه‌ای که شنبه با امیر قلعه‌نویی داشتم درباره فرهاد هم صحبت کردیم. هم من و هم سرمربی تیم آمادگی داریم در صورت خواست مجیدی، برای نیم فصل دوم با وی قرارداد ببندیم. اگر فرهاد بخواهد با پیراهن استقلال خداحافظی کند، این امکان را برای او فراهم می‌کنیم که به استقلال بازگردد اما اگر نخواهد که امسال خداحافظی کند، می‌تواند سال آینده به استقلال بازگردد. اگر آن زمان همچنان در باشگاه بودم، که به او خوش‌آمد می‌گویم و اگر هم نبودم که ان‌شاءالله فرهاد با یک مدیر بهتر از من به کارش ادامه می‌دهد. چون نتوانستم با مجیدی تماس بگیرم، امیدوارم فرزاد مجیدی که در ایران است، این مطلب را به او برساند. به هر حال 10 روز بیشتر برای بستن قرارداد فرصت نداریم و نمی‌توانیم جای خالی داشته باشیم.
پیش از این گفته بودید که حاضرید برای مجیدی بازی خداحافظی هم برگزار کنید...
گفته بودم که آماده این کار هستم اما مجیدی گفت که زمان خداحافظی‌اش را خودش اعلام می‌کند. نمی‌توانیم به زور یک نفر را مجبور به خداحافظی کنیم.
وضعیت میلاد میداوودی به کجا انجامید؟
هنوز به میلاد رضایت‌نامه نداده‌ام، چون حیفم می‌آید که از استقلال برود. او بازیکن بزرگی است و باید از این حالت بیرون بیاید. ممکن است میلاد از دستم ناراحت باشد اما باید بداند که ندادن رضایت‌نامه او از روی علاقه‌ام به اوست نه این‌که بخواهم اذیتش کنم. میلاد بازیکن خوبی است.
پس از درگذشت یکی از هواداران استقلال در جریان بازی با داماش اعلام کردید که می‌خواهید یک بازی به یاد او برگزار کنید. این بازی کی و با چه تیمی انجام خواهد شد؟
خدا این هوادار ما را بیامرزد! در اولین فرصتی که بتوانیم حتما یک بازی برای یادبود او برگزار می‌کنیم. فعلا مشخص نیست که با چه تیمی می‌توانیم بازی کنیم ولی مطمئنا این بازی را برگزار خواهیم کرد.
پس از جنجال‌هایی که بر سر نشان شوالیه شما مطرح شد، عده‌ای هم گفتند که محمد رویانیان برای این‌که کم نیاورد به ایتالیا رفته و با مدیران باشگاه میلان عکس یادگاری گرفته است ...
ما هم که قبلا با بکن باوئر،‌ رودی فولر و سپ بلاتر عکس انداخته بودیم. مگر عکس انداختن خیلی مهم است؟ این عکس‌ها برای امثال من و آقای رویانیان اهمیت چندانی ندارد.
حالا که بحث از مدیرعامل پرسپولیس شد، از شما به عنوان مدیری که سابقه زیادی در فوتبال ایران دارید، می‌پرسیم که نظرتان درباره دلایل افت پرسپولیس چیست؟
فکر می‌کنم که آقای رویانیان در هجمه تفکرات مختلف اسیر شده است. بنده خدا آنقدر در معرض نظرات مختلف قرار گرفته که نمی‌تواند تصمیم خودش را بگیرد. به نظر من یک سیستم باید در باشگاه تصمیم‌گیرنده باشد و اگر تصمیمش غلط یا درست است باید از او حمایت شود. به نظر من مشکل پرسپولیس درون باشگاهی است، هرچند ممکن است کسانی هم از بیرون آنها را اذیت کنند اما مشکل اصلی این است که نمی‌گذارند رویانیان آن‌طور که فکر می‌کند، درست است، عمل کند و او را مردد می‌کنند.
یعنی اطرافیان باشگاه پرسپولیس با نظراتشان مدیرعامل این باشگاه را سردرگم کرده‌اند؟
طبیعی است که اطراف باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس آدم‌های بزرگی هستند که دارای افکار بزرگی هستند اما نباید ارائه این تفکرات به گونه‌ای باشد که جلوی تصمیم مدیرعامل را بگیرد. مدیرعامل باید تفکر خودش را چه درست و چه غلط انجام دهد.
یکی از مشکلات فوتبال ما مدیریت کلان آن در فدراسیون فوتبال است. گفته می‌شد که پس از جلسه دوم مجمع چند تن از مدیران لیگ برتری سعی در برکناری کفاشیان داشتند. موضع شما در قبال این مسئله چیست؟
هیچ وقت دنبال این مسائل نبوده‌ام. به نظرم تغییر کفاشیان در شرایط کنونی اصلا درست نیست و این حرف‌ها نباید در اطراف فوتبال ما موج بزند.
به نظر شما چرا اینقدر برای فدراسیون فوتبال حاشیه ایجاد می‌شود؟
خوشبختانه یا متاسفانه فوتبال، خواستگار زیادی دارد! فکر می‌کنم که بین خواستگارهای این عروس دعوا شده است.
در این شرایط چه توصیه‌ای برای کفاشیان دارید؟
فقط به او خسته نباشید می‌گویم و نظر او را به حدیثی از امام صادق (ع) جلب می‌کنم که فرمود: "صبر، کلید همه مشکلات است."
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها