مهدی زاده و احمدی دو مدال طلا و نقره برای کشورمان به ارمغان آوردند

درخشش کاراته ایرانی در آوردگاه جهانی پاریس

تیم ملی کاراته پس از دو دوره حضور متزلزل در عرصه رقابت های جهانی سرانجام در پیکارهای پاریس به خود آمد و با مدال طلای امیر مهدی زاده و نقره سعیدی احمدی باردیگر در این عرصه توان خود را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۵۳۴۱۸۱
درخشش کاراته ایرانی در آوردگاه جهانی پاریستیم ملی کاراته پس از دو دوره حضور متزلزل در عرصه رقابت های جهانی سرانجام در پیکارهای پاریس به خود آمد و با مدال طلای امیر مهدی زاده و نقره سعیدی احمدی باردیگر در این عرصه توان خود را به نمایش گذاشت.
رقابت های جهانی کاراته در شرایطی طی روزهای گذشته در پاریس و با شرکت یک هزار و 465 کاراته که از 113 کشور دنیا برگزار شد که حاصل حضور تیم ایران در دو دوره گذشته این رقابت ها تنها یک مدال نقره و یک نشان برنز بود با این حال در آوردگاه پاریس و در پیکارهای کومیته انفرادی امیر مهدی زاده کاراته کای قمی دسته 60- کیلوگرم ستاره بی چون چرای ایران بود. این کاراته کای جوان در شرایطی دیدار نهایی را مقابل حریف برزیلی با نتیجه 3- 2 به سود خود رقم زد و بر سکوی قهرمانی ایستاد که پیشتر  حریفانی از ازبکستان ، مالزی، کلمبیا، ترکیه و صربستان را مقتدرانه شکست داده بود. اما در وزن 67- کیلو هم سعید احمدی پس از شکست دادن حریفانی از سری لانکا، بلاروس، مراکش، آرژانتین، آلمان و آمریکا گام به دیدار نهایی گذاشت. احمدی که در مبارزه نهایی چهار امتیاز از حریف مصری پیش افتاده بود و خود را در یک قدمی کسب مدال طلا می دید  به دلیل خطای فنی(گرفتن حریف) با رای داوران بازنده اعلام شد تا روی سکوی دوم اشک حسرت از چشمانش سرازیر شود.
این در حالی بود که ذبیح الله پورشیب کاراته کای با تجربه تیم ملی با وجود شکست دادن حریفانی از بلغارستان، مونته نگرو، مراکش و مصر در پیکار رده بندی وزن 84 کیلو برابر حریف ایتالیایی تن به شکست داد و به عنوان پنجمی بسنده کرد. همچنین بهمن عسگری در وزن 75- کیلو با کسب سه پیروزی مقابل مونته نگرو، استرالیا و شیلی و پذیرش شکست مقابل حریف اتریشی از دور رقابت ها کنار رفت. در کاتای انفرادی هم ایران به مدالی دست نیافت فرید حقیقی نماینده کشورمان در این بخش در دیدار رده بندی مغلوب حریف ژاپنی شد و در رده چهارم ایستاد. این در حالی بود که در کاتای تیمی هم نمایندگان ایران( احد شاهین، فرزاد محمد خانلو و آرمین روشنی) با کسب پیروزی 4 بر یک مقابل کره جنوبی و قبول شکست 3- 2 برابر مصر از گردونه رقابت ها کنار رفتند.
اما در کومیته تیمی ملی پوشان کشورمان ابتدا ماداگاسکار و عربستان را با نتایج مشابه 3 بر صفر، شکست دادند و در سومین دیدار هم 2 بر یک از سد اسلوونی گذشتند. کار بزرگ تیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی رخ داد جایی که صربستان مدافع عنوانم قهرمانی این بخش 3 بر 2 مغلوب ملی پوشان کشورمان شد. تیم ایران اما در مرحله نیمه نهایی 2- یک مغلوب ترکیه شد تا در دیدار رده بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف هلند برود.
مهدی زاده:در روز تاسوعا از مولایم مدد گرفتم
امیر مهدی زاده پس از آنکه همزمان با تاسوعای حسینی و در دیدار نهایی وزن 60- کیلو حریف برزیلی و عنواندار خود را شکست داد ، گفت: بسیار خوشحالم که مزد زحماتم را گرفتم. می دانستم که حریف قدرتمندی دارم که دو مدال جهانی داشت، ولی من روحیه بالاتری نسبت به وی داشتم که باعث پیروزی‌ام شد.
مهدی زاده در پاسخ به این سوال که چرا از روحیه بالاتر برخوردار بود، گفت: ما ایرانی ها اعتقادات خاصی داریم. امروز، روز تاسوعای حسینی است و من نیز در این روز بزرگ از مولایم مدد گرفتم. جو سنگینی بود، ولی به خدا توکل کردم و دلم قرص بود به همین دلیل تحت تاثیر جو قرار نگرفتم و با وجود اینکه از حریفم عقب بودم توانستم جبران کنم و به مدال طلا دست یابم .
همچنین علیرضا کتیرایی یکی از مربیان تیم ملی درباره درخشش مهدی زاده گفت:این قهرمان ارزنده ایران در این مسابقات عالی و با انگیزه کار کرد و در تمرینات هم مصمم بود. هر کسی در این مدت او را می دید می گفت که حقش مدال طلاست و او برای کسب مدال دیگری به فرانسه نیامده بود.
این در حالی بود که مهران بهنام فر یکی دیگر از مربیان تیم ملی بازنده شدن سعید احمدی در فینال وزن 67- کیلو را نتیجه قضاوت ضعیف و شدید داوران دانست.
صدور مجوز حضور بانوان محجبه
رقابت های پاریس یک خبر خوشحال کننده دیگر برای کاراته ایران داشت ، بانوان کاراته ایران که پیش از این مجوز مبارزه با حجاب اسلامی روی تاتامی مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین لیگ جهانی را پیدا کرده بودند با موافقت فدراسیون جهانی از این پس می توانند با رعایت حجاب اسلامی در رقابت های جهانی هم شرکت کنند.
رایزنی‌های مسئولان فدراسیون کاراته کشورمان در حاشیه رقابتهای قهرمانی جهان، ارسال لباس طراحی شده برای بانوان جهت مبارزه به فدراسیون جهانی و همچنین حضور موفق بانوان کاراته کای ایران در رقابتهای مختلف از جمله قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی گوانگجو و کاراته وان باعث شد تا هیات رئیسه فدراسیون جهانی موانع حضور بانوان در مسابقات جهانی را رفع کرده و مجوز لازم را صادر نمایند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها