ملوان برای بازی در تختی همچنان اجازه ندارد

ادامه پیشتازی بم در لیگ برتر فوتبال بانوان

شجاعی: قرارداد کاستا امضا نشود من هم نمی‌مانم

کفاشیان کمیته المپیک را راضی کند

اگر قرارداد این مربی خارجی برای تیم فوتبال بانوان بسته نشود، من هم دیگر نمی‌مانم.
کد خبر: ۵۳۴۱۷۳
کفاشیان کمیته المپیک را راضی کندنایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال با اعلام این که کمیته ملی المپیک با قرارداد کاستا موافقت نکرده است تاکید کرد که فدراسیون در نظر دارد این مربی را در ایران نگه دارد و اگر قرارداد کاستا امضا نشود، او هم به کار خود در فدراسیون ادامه نخواهد داد.
 
فریده شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت قرارداد هلنا کاستا، سرمربی تیم فوتبال بانوان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که بتوانیم قرارداد کاستا را نهایی کنیم و به آقای کفاشیان هم گفته‌ایم که این مربی در دو اردو حضور داشته و بدون این که قراردادی داشته باشد کار خود را آغاز کرده است پس باید از او حمایت شود.
 
وی افزود: کمیته ملی المپیک اعلام کرده که برای گرفتن مربی خارجی مشکل وجود دارد و با قرارداد این مربی پرتغالی هم موافقت نکرده است، اما آقای کفاشیان گفته است که صحبت‌های لازم را در این باره خواهد داشت و سعی می‌کند در این مورد به خصوص کمیته ملی المپیک را راضی کند. حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد سعی می‌کنیم که از کانال‌های دیگر بحث قرارداد کاستا را درست کنیم.
 
نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال، ادامه داد: در این مورد اگر قرارداد این مربی خارجی برای تیم فوتبال بانوان بسته نشود، من هم دیگر نمی‌مانم. چون وقتی این همه برنامه‌ریزی انجام می‌شود و با تمام سختی‌ها در حوزه بانوان کار می‌کنیم، باید حمایت هم از ما صورت بگیرد. این اولین باری است که برای تیم فوتبال بانوان مربی خارجی می‌آوریم. من یکی خجالت می‌کشم که به او بگویم حالا که آمده‌ای و در اردوها هم بوده‌ای نمی‌توانیم قرارداد ببندیم. این موضوع برای کشور ما بد است.
 
وی ادامه داد: شما کدام فدراسیون در بخش بانوان را سراغ دارید که سه رده سنی آن همزمان در اردو باشند. به هر حال انگیزه بازیکنان ما در رده نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان بالا است و زحمات زیادی در این رابطه کشیده می‌شود. انتظار داریم که یک مقدار شرایط هم بر وفق مراد ما باشد. ما پنج رده سنی را به مسابقات رسمی اعزام می‌کنیم و اگر نتوانیم یک مربی خارجی برای تیم‌های خود داشته باشیم پس دیگر نمی‌توان در چنین فضایی کار کرد.
 
شجاعی در رابطه با منتفی شدن اردوی برون مرزی تیم ملی فوتبال جوانان که پیش از این فدراسیون اعلام کرد بود اگر این تیم به مرحله دوم پیش مقدماتی مسابقات آسیایی راه پیدا کند، تیم را به اردوی برون مرزی فرستاد هم گفت: واقعیت این است که اوکراین اعلام کرد که باید تیم زیر 16 سال به مسابقات آنها فرستاده شود و این گونه نبوده که فدراسیون زیر قولش زده باشد. ما مجبور شدیم که تیم نوجوانان را جایگزین تیم جوانان برای این اردوی تدارکاتی کنیم.
 
وی افزود: در هر حال تیم جوانان ما کار بسیار سختی را در مرحله دوم دارد و در گروه دشواری افتاده است. به طوری که با تایلند که یکی از بهترین تیم‌های آسیا است، هم گروه شده. فرصت برای تیم‌های جوانان زیاد است، چون آنها می‌توانند با تیم‌های باشگاهی حتی تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بازی داشته باشند. سطح کیفی این تیم‌ها بالاتر از تیم جوانان است و کمک خوبی برای آنها محسوب می‌شود، در هر صورت اگر این تیم از گروه خود بالا بیاید برنامه ویژه‌ای را برای این تیم خواهیم داشت و هر بودجه ای که داریم را در دور نهایی مسابقات برای جوانان هزینه می‌کنیم.
 
 
نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا بازی دوستانه فوتسال بانوان ایران و ازبکستان در سالن تمرین آکادمی فوتبال برگزار شد که حتی تیم‌ها هم رختکن نداشتند، گفت: متاسفانه ما از لحاظ مالی با بحران روبرو هستیم. البته در نظر داشتیم که سالن دانشگاه آزاد را برای این مسابقه در نظر بگیریم که پیش از این هم دیدار دوستانه فوتسال ایران و روسیه در این سالن انجام شده بود، اما گفتند که چنین امکانی وجود ندارد. ما سالن هندبال را برای این بازی در نظر گرفته بودیم که گفتند جا ندارند.
 
وی اضافه کرد: دوست داشتیم که در سالن بهتری این مسابقات برگزار شود، اما هماهنگی‌های لازم انجام نشد.
 
شجاعی در پاسخ به این سوال که چرا مسابقه در سالن فوتسال آزادی که تیم ملی فوتسال مردان هم مسابقات خود را در آن برگزار می‌کند، انجام نشد؟ گفت: به هر حال تعداد تماشاگران مسابقه فوتسال بانوان زیاد نیست و دوست نداشتیم که مقابل یک تیم خارجی در یک سالن خالی بازی کنیم. سالن آکادمی فوتبال یک سالن آشنا برای تیم ملی فوتسال بانوان ما بود و فضای کوچک‌تری داشت که فضای بهتری را ایجاد می‌کرد.
 
وی درباره دیدار دوستانه ایران و ازبکستان هم گفت: تیم فوتسال بانوان ایران نسبت به دو، سه سال پیش که در مسابقات آسیایی توانست مقام چهارمی را به دست بیاورد، از نظر کیفی بهتر شده و تمرینات منظمی را هم دارد.
 
نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال ادامه داد: مربیان ما برنامه‌ریزی بسیار خوبی را در رابطه با مسابقات پیش‌رو دارند و بازیکنان هم با نشاط و شادابی کامل تمریناتشان را ادامه می‌دهند.
 
وی افزود: ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی کوچک پرتغال قرار گرفته و با تیم‌هایی همچون برزیل که قهرمان جهان است و پرتغال و ژاپن که تیم سوم جهان و قهرمان آسیا هستند هم گروه شده است. ما امیدواریم که ایران هم بتواند عملکرد قابل قبولی را مقابل این تیم‌های مطرح داشته باشد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها