استقلال درخواستی برای جذب عمادرضا نداشت

رحیمی :اجرای برنامه های کی روش نابودی فوتبال است

فدراسیون معتقد است اگر برنامه‌های کی روش را اجرا نکند کی‌روش مسئولیت شکست‌های تیم ایران را برعهده نمی‌گیرد اما من معتقدم اگر با اجرای برنامه‌ها لیگ تعطیل شود، باعث نابودی لیگ و باشگاه‌ها می‌شویم.
کد خبر: ۵۳۴۱۲۹
رحیمی :اجرای برنامه های کی روش نابودی فوتبال استعلیرضا رحیمی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در بازی با ازبکستان و سخت شدن راه صعودش به جام‌جهانی 2014 برزیل اظهار کرد: من به برنامه‌های اجرا شده انتقاد دارم. کی‌روش به ما برنامه می‌دهد، فدراسیون معتقد است اگر این برنامه‌ها را اجرا نکند کی‌روش مسئولیت شکست‌های تیم ایران را برعهده نمی‌گیرد اما من معتقدم اگر با اجرای برنامه‌ها لیگ تعطیل شود، باعث نابودی لیگ و باشگاه‌ها می‌شویم. ما باید ببینیم کشورهای پیشرفته آلمان، هلند و ... چه می ‌کنند.
** دلیل اصلی ناکامی تیم ملی، تعطیلی لیگ است
وی افزود: آلمان و هلند چهارشنبه مقابل هم بازی کردند اما یکی، دو روز قبل از آن بازیکنانشان در مسابقات باشگاهی حضور داشتند. کارلوس کی‌روش چرا باید لیگ ما را تعطیل کند؟ مگر لیگ ما جز 20 لیگ پویای دنیا نیست؟ تعطیلی لیگ عوامل لطمه خوردن باشگاه‌ها و نهایتا تیم ملی شده است؛ دلیل اصلی ناکامی‌های تیم ملی فقط همین است.
** در بازی‌های رفت هم ازبکستان و کره‌جنوبی را به شایستگی نبردیم
این کارشناس فوتبال با بیان اینکه ضعف‌های تیم ملی از مدتها پیش مشخص بوده اما چشم به روی آن بسته‌ایم گفت: آیا ما کره‌جنوبی و ازبکستان را در بازیهای رفت انتخابی جام‌جهانی به شایستگی بردیم؟ آیا آن بردها حق ما بود؟ متاسفانه وقتی می‌بریم عیب‌ها را نمی‌بینیم. لیگ ما دو هفته تعطیل شد و ثمره آن شکست برابر ازبکستان بود.
** کیفیت لیگ ایران پایین‌تر از لیگ کره جنوبی و ازبکستان نیست
وی در واکنش به اینکه کی‌روش معتقد است بازیکنان آماده‌ای از باشگاه تحویل نمی‌گیرد و اگر لیگ طبق برنامه‌ی فشرده‌ای که دارد برگزار شود، بازیکنان فرسوده خواهند شد و کیفیت لازم را برای حضور در تیم ملی ندارند، تصریح کرد: مگر لیگ ما با کره جنوبی، ازبکستان و... چه تفاوتی دارد. نه بازیکنان‌های ما از آنها کمتر هستند و نه کیفیت مسابقات ما از آنها پایین‌تر است. ما باید ببینیم در تمام دنیا چگونه عمل می‌کنند. مگر صعود به جام جهانی برای تیم‌های بزرگی چون آلمان، انگلستان و... اهمیت ندارد؟ پس چرا مسابقات داخلی‌شان طبق برنامه انجام می‌شود؟
** فدراسیون بر سر دو راهی گیر کرد
رحیمی گفت: فدراسیون ما سر دو راهی گیر کرده است. اگر برنامه‌های کی روش را اجرا نکند شاید ضمانتی برای نتیجه‌گیری تیم ملی وجود نداشته باشد و اگر هم اجرا کند مجبور است لیگ را تعطیل کرده و به باشگاه‌ها لطمه بزند.
** در هیات رییسه از فدراسیون می‌خواهیم در موضع‌گیری‌اش تجدیدنظر کند
وی در پاسخ به این سوال که «اگر برنامه‌های کی‌روش را اجرا کنیم و مثل الان تیم ملی هم نبرد کی‌روش غرامتی به فدراسیون می‌پردازد؟ او که کار خودش را خواهد کرد» گفت: دقیقا همین است. من هم از منظر مدیریتی معتقدم فدراسیون باید تصمیم خودش را بگیرد. ما نمی‌توانیم لیگ را به اینگونه تعطیل کنیم و بعد منتظر موفقیت تیم ملی باشیم. تصمیم آخر را فدراسیون می‌گیرد که باید بهترین باشد. قطعا این موضوع را در اولین جلسه فدراسیون مطرح کرده و از فدراسیون می‌خواهیم در موضع‌گیری‌اش نسبت به این مشکل تجدیدنظر کند.
** متاسفانه تعداد جلسات هیات رییسه کم است
عضو هیات رییسه فدراسیون با بیان اینکه اولین جلسه این هیات هفته آینده خواهد بود، در واکنش به اینکه " به نظر می‌آید هیات رییسه فدراسیون جمع فرمالیته و فاقد قدرت لازم برای تاثیر در تصمیم‌های فدراسیون است" اظهار کرد: متاسفانه جلسات ما خیلی کم برگزار می‌شود. ما خواهان افزایش بیشتر جلسات هستیم. خاطرم هست در یکی از نشست‌ها به تعطیلی لیگ انتقاد کردم اما با نظرات مخالفی مواجه شدم که معتقد بودند نمی‌توانیم برنامه‌های کی‌روش را اجرا نکنیم. نظرات رد و بدل می‌شود البته تصمیم آخر را فدراسیون می‌گیرد اما هم جدی‌تر از گذشته سعی می‌کنیم هیات رییسه و برنامه‌های فدراسیون نقش داشته باشند. من نسبت به فوتبال جوانان انتقادهای زیادی دارم و ساکت نخواهم بود.
** 5 بازیکن سپاهان وقتی از تیم جوانان برگشتند صاحب "مدیربرنامه" شده بودند!
مدیرعامل باشگاه سپاهان در واکنش به اینکه آیا از نظر شما باید در بحث فوتبال جوانان، فدراسیون تغییراتی را در کادر فنی این تیم حتی کمیته‌ جوانان ایجاد کند اظهار کرد: من به عملکرد اکبرمحمدی انتقادهای زیادی داشته و حتی در برخی موارد ابهاماتی را وارد می‌دانم. محمدی به طور میانگین در هر ماه دو اردو با حضور تمام بازیکنان تیم ملی جوانان برگزار می‌کرد و بازیکنان اصلا در باشگاه‌هاشان حضور نداشتند! تغییرات یک بحث است اما مواردی وجود دارد که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. به طور مثال پنج بازیکن 17، 18 ساله‌مان به تیم ملی جوانان رفتند و بعد از مدتی وقتی برگشتند صاحب "مدیر برنامه " شده بودند!
** همه ایرادهای ما بخاطر برنامه‌های "من‌درآوردی" است
رحیمی ادامه داد: برنامه مربیان تیم‌های ملی ما باید اصولی و دنیاپسند باشد. نباید یک برنامه عجیب و غریب را اجرا کرد. مگر اروپایی‌ها چه می‌کنند؟ همه ایرادهای ما به این برنامه‌های "من درآوردی" برمی‌گردد. اردوها و مسابقات تدارکاتی تیم جوانان ما از اکثر تیم‌های آسیایی بیشتر بوده است. من در یک مصاحبه مفصل درباره تمام این ابهام‌ها صحبت خواهم کرد.
** ملی‌پوشان جوانان از آن استعدادیابی‌های گفته شده انتخاب نشدند!
وی در واکنش به اینکه اما فدراسیون مدعی است بخاطر برنامه‌های محمدی هدایت تیم جوانان را به او سپرده چون نهایتا توانسته‌ از بیش از 5000 بازیکن در سراسر کشور تست گرفته و استعدادیابی‌های گسترده‌ای انجام دهد، نیز تصریح کرد: من این مسایل را به راحتی نمی‌پذیرم. این حرف‌ها درباره استعدادیابی‌های گسترده و ... دیگر کلیشه‌ای شده است. شما ببینید چند بازیکن در تیم ملی جوانان بازی می‌کنند که در باشگاه‌ها نبودند و مثلا جزو نفرات متفرقه‌ای هستند که هیچ باشگاهی نداشته و در استعدادیابی‌های جوانان به تیم ملی راه یافته‌اند؟! تمام بازیکنان انتخاب شده برای تیم ملی از باشگاه‌ها بودند پس گفتن این دلایل نمی‌تواند قانع کننده باشد.
** استقلال هیچ درخواستی برای جذب عماد رضا نداشت!
مدیرعامل باشگاه سپاهان در ادامه این گفت‌وگو درباره وضعیت عماد رضا و مذاکره استقلالی‌ها برای به خدمت گرفتن این بازیکن نیز به ایسنا گفت: هر موضوعی درباره عماد رضا مطرح شده تنها در رسانه‌ها بوده است. نه استقلال و نه هیچ باشگاه دیگری درباره عماد رضا با بنده مذاکره‌ای نداشته و اساسا درخواستی هم ارایه نکرده است! عماد رضا توافقات خاصی با باشگاه سپاهان دارد. بخشی از مالیات او و یکسری مطالبات دیگری هم برای سپاهان محفوظ است. او به هر باشگاهی غیر از باشگاه‌های عراقی می‌تواند برود و هر باشگاهی درخواستی ارایه دهد ما با برطرف شدن مباحث مالی، رضایتنامه این بازیکن را تحویل می‌دهیم.
** انتخاب مبلغ قرارداد و باشگاه عراقی عماد رضا با سپاهان است
رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا درباره باشگاه‌های عراقی چنین موضعی دارید، مطلب جالب وعجیبی بیان کرد و گفت: قرارداد عماد رضا با سپاهان مقداری پیچیده است. او به باشگاه‌های عراقی هم می‌تواند برود اما تنها در صورتی که مبلغ قرارداد و حتی باشگاه این بازیکن را ما انتخاب کنیم.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها