آیت اللهی : تعطیلی 20 روزه لیگ درست نیست

یک مربی ایرانی باید به تیم ملی اضافه شود

نایب‌رییس اول فدراسیون فوتبال در سکوت رسانه‌ای علی کفاشیان پس از ناکامی تیم ملی در واکنش به انتقادها گفت: بخاطر نتایج تیم ملی از ملت ایران عذرخواهی می‌کنیم اما منصف‌ها می‌دانند فدراسیون وظایفش را در قبال تیم ملی انجام داده و سهمی در ناکامی برابر ازبکستان ندارد!
کد خبر: ۵۳۴۱۰۹
یک مربی ایرانی باید به تیم ملی اضافه شودسیدهادی آیت‌الهی پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان و در شرایطی که انتقادهای زیادی متوجه کادر فنی این تیم و البته مدیریت فدراسیون شده است در گفت‌وگویی تفصیلی با ایسنا، به سوالات مختلفی پیرامون این شکست و هفته سیاه فوتبال ایران پاسخ داد و البته نظرات جالب و جدیدی نسبت به شرایط موجود داشت.
** فدراسیون در شکست تیم ملی برابر ازبکستان سهمی ندارد!
آیت‌الهی ابتدا در واکنش به اینکه سهم فدراسیون فوتبال را در ناکامی‌ تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی چقدر می‌دانید، اظهار کرد: آنها که واقع‌بین هستند و از نزدیک فعالیت‌ فدراسیون برای تیم‌های ملی را رصد می‌کنند، متوجه می‌شوند که فدراسیون هیچ کم و کاستی برای آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان و سایر تیم‌های ملی نگذاشته و از طرفی کادر فنی و بازیکنان هم که نمی‌خواهند تیم ملی نتیجه نگیرد. سهم فدراسیون به ایجاد فضای مساعدی برای موفقیت تیم ملی و کارهای پشتیبانی برمی‌گردد که سعی کردیم بهترین شرایط فراهم کنیم بنابراین فدراسیون اختصاصا در شکست حاصل شده نمی‌تواند سهمی داشته باشد.
** تیم ملی مقابل ازبکستان بهتر از گذشته بازی کرد
وی افزود: طبیعتا آنچه که در میدان مسابقه رخ می‌دهد دیگر در اختیار فدراسیون نیست. ما هم مانند مردم دوست داشتیم بازی با ازبکستان را ببریم. اگر کسی براساس وجدانش قضاوت کند، فهمیده که تیم ملی هم مقابل ازبکستان نسبت به بازی‌های قبل بهتر کار کرد؛ همین است که برخی می‌گویند آنجا که نباید می‌بردیم، بردیم و اینجا که حق ما پیروزی بود، باختیم.
** از ملت‌ ایران عذرخواهی می‌کنیم
نایب رییس اول فدراسیون با بیان اینکه فدراسیون بخاطر این شکست و شرایط پیش‌آمده برای تیم ملی از همه ملت ایران عذرخواهی می‌کند، با اشاره به سخت‌ شدن شرایط برای صعود تیم ملی به جام جهانی، تصریح کرد: بی‌تردید با نتایج پیش‌آمده راهیابی به تیم ملی به جام جهانی 2014 سخت شد و برای صعود باید هر سه بازی آینده را ببریم. این بازی‌ها دیگر شوخی‌بردار نیست.
** شعارهای استادیوم علیه کفاشیان هدایت‌شده بود!
وی درباره شعارهای انتقادی برخی از تماشاگران علیه علی کفاشیان نیز به ایسنا گفت: کفاشیان آنچه در توانش بوده را انجام داده و هر کسی دیگری جای او بر منصب ریاست فدراسیون بود،‌ نمی‌توانست بیش‌ از این کار کند. معتقدم شعارهای انتقادی هدایت‌شده بود چون پس از مسابقه، مجموعه تماشاگران ملی‌پوشان را تشویق کردند! مهم این است که فدراسیون به چنین شعارها و شرایطی توجه نمی‌کند، چون هیچ کجا برای تیم ملی کم نگذاشت.
** 2، 3 ساعت قبل از بازی دستمزد کی‌روش را دادیم تا بهانه‌ای نباشد
آیت‌الهی در واکنش به اینکه فکر می‌کنید چه کسانی هدایت شعارهای انتقادی را برعهده داشته‌اند، عنوان کرد: نمی‌گویم اشخاص یا جریان خاصی این شعارها را می‌دادند. در آن گونه شرایط کافی است شخصی با سردادن شعاری، جرقه را بزند تا سایر افراد که از نتیجه تیم ملی ناراحتند با او همسو شوند. باید بدانند همان روزی که همه در تلاش بودند بازی برگزار شود یا عملکرد تیم ملی برابر ازبکستان را ببینند، کفاشیان به هر زحمتی بود دستمزد مربیان تیم‌ را جور کرد و 2 یا 3 ساعت قبل از مسابقه به آنها داد تا دیگر هیچ بهانه‌ای برای ناکامی وجود نداشته باشد. ما قبول داریم که هفته بسیار بدی برای فوتبال ایران رقم خورد و اینها در خاطره مردم می‌ماند اما در قضاوت‌ها هم باید وجدان را در نظر بگیریم.
** کی‌روش باید بخاطر شرایط پیش‌آمده به ما پاسخگو باشد
نایب‌رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که موضع‌گیری فدراسیون نسبت به کارلوس کی‌روش چه خواهد بود، اظهار کرد: کی‌روش با ما قرارداد دارد و فدراسیون هم تا پایان این قرارداد از سرمربی تیم ملی حمایت خواهد کرد. البته بخاطر نتیجه پیش‌آمده باید نشست مشترکی میان مسوولان فدراسیون و کی‌روش برگزار کنیم تا مسایل مربوط به تیم ملی را جدی‌تر پیگیری کرده و دغدغه‌ها را بیان کنیم. کی‌روش هم باید نسبت به نتیجه اخیر و شرایط ایجاد شده برای تیم ملی به ما پاسخگو باشد.
** معتقدم یک مربی ایرانی باتجربه باید به کادر فنی تیم ملی اضافه شود
وی در واکنش به نظر برخی کارشناسان که معتقدند باید مربی ایرانی باتجربه‌ای به کادر فنی تیم ملی اضافه شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما هم همین است که یک مربی ایرانی که میان کی‌روش و بازیکنان ارتباط بهتری برقرار کند و کمک کی‌روش باشد، به کادر فنی اضافه شود. بی‌شک نبود کی‌روش در بازی با ازبکستان مشهود بود و معتقدم اگر او کنار زمین بود،‌ تیم ملی به ازبکستان نمی‌باخت.
** کفاشیان که نمی‌تواند خودش لخت شود برود داخل زمین!
نایب‌رییس فدراسیون در پاسخ به این سوال که آیا با شناختی که از کی‌روش وجود دارد، او چنین تصمیم تحمیلی را از فدراسیون می‌پذیرد، اظهار کرد: این نظر شخصی من بود اما در جلسه‌ای که سایر مسوولان فدراسیون و اعضای هیات رییسه یا کمیته فنی هم باشند، آن را مطرح می‌کنیم. بالاخره فدراسیون چیزی برای تیم ملی کم نگذاشته است. تماشاگران منتقد هم باید متوجه باشند که مثلا کفاشیان نمی‌تواند خودش لخت شود و به داخل زمین برود. او و مجموعه فدراسیون تلاش می‌کنند هر کاری را برای موفقیت تیم ملی انجام دهند.
** لیگ قبل از هر بازی ملی باید حداکثر یک هفته تعطیل شود
وی در ادامه با بیان اینکه مخالف تعطیلی‌های طولانی مدت‌لیگ است و با منتقدینی که قدرتمند بودن تیم ملی را در گرو برگزاری منظم لیگ می‌دانند، هم‌نظر است در این‌باره به ایسنا گفت: نظر بنده هم این است که تیم ملی خوب از دل لیگ پویا خارج می‌شود. تیم ملی تاکنون پنج مسابقه را طبق برنامه‌های آماده‌سازی که خواسته است برگزار کرد. تعطیلی 20 روزه لیگ درست نیست و فکر می‌کنم قبل از هر مسابقه باید حداکثر یک هفته لیگ تعطیل شود. ما نقطه نظرات را به کی‌روش ارایه خواهیم داد.
** چگونگی حضور تیم ملی در بازی‌های غرب آسیا مشخص نیست
نایب‌رییس اول فدراسیون در ادامه گفت‌وگو با ایسنا همچنین درباره احتمال تعطیلی لیگ بخاطر حضور تیم ملی در رقابت‌های غرب آسیا با توجه به اینکه فدراسیون ملزم است تیمی را متشکل از 30 بازیکن اصلی و از پیش‌تعیین شده به این رقابت‌ها بفرستد نیز به ایسنا گفت: کی‌روش بعد از ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) به ایران برمی‌گردد و در این باره با او صحبت خواهیم کرد. هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده و باید در همان نشست مشترک تصمیم‌ بگیریم.
** هیات رییسه چهارشنبه جلسه تشکیل می‌دهد
آیت‌الهی در واکنش به اینکه " این موضوع به کی‌روش ارتباطی پیدا نمی‌کند چون فدراسیون پیش از این کمیته برگزاری این رقابت‌ها تعهد داده با تیم ملی اصلی در بازی‌های غرب آسیا شرکت کند " اظهار کرد: به هر حال همانطور که گفتم در این باره هنوز صحبتی نداشتیم و باید بعد از بررسی‌های کافی بهترین تصمیم را بگیریم. جلسه هیات رییسه ما هم چهارشنبه این هفته تشکیل خواهد شد.
** هنوز درباره رفتن یا ماندن ترابیان صحبت نکردیم
آیت‌الهی همچنین در واکنش به استعفای شفاهی عباس ترابیان از فوتسال نیز تصریح کرد: نشست کمیته فنی با محوریت بررسی عملکرد تیم ملی فوتسال سه‌شنبه برگزار خواهد شد. هنوز در این باره صحبت نکردیم و اگر ترابیان نظرش این بوده تنها می‌توانم بگویم او برای فوتسال کشور زحمات زیادی کشیده و برای آماده‌سازی تیم‌های ملی فوتسال هم از هیچ تلاشی مضایقه نکرد. ما در آستانه سه اعزام برای تیم‌های ملی فوتسال هستیم که در حال حاضر هیچ خللی در برنامه‌های آنها بوجود نیامده است.
** حاشیه‌های اطراف فوتبال جوانان باید پاک شود
وی درباره رسیدگی فوتبال جوانان نیز گفت: موضع‌گیری ما نسبت به اکبر محمدی سرمربی تیم جوانان و همینطور علی صانعی سرمربی تیم ملی فوتسال این است که فدراسیون برای این مربیان جوان هزینه و سرمایه‌گذاری کرده و باید از آنها استفاده کند. در عین حال اعتقاد داریم باید حاشیه‌های کنار تیم جوانان پاک شود. برخی در اطراف سنگ‌اندازی می‌کنند اما فدراسیون باید تلاش کند حاشیه‌های پیرامونی را از بین ببرد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها