لیگ فوتبال در هفته پانزدهم

ملوان و فجر به صدر حمله می کنند

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال روز شنبه با برگزاری ۴ دیدار آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۱۰۲
ملوان و فجر به صدر حمله می کنندمسابقات لیگ برتر بعد از حدود دو هفته تعطیلی از شنبه دوباره پیگیری می‌شود. در این روز 4 دیدار برگزار می‌شود و احتمال تغییر صدرنشین لیگ وجود دارد.
نگاهی به دیدارهای روز شنبه می‌اندازیم؛
* مس کرمان - فجرسپاسی؛ فجر به دنبال طلا در کویر
مس کرمان هنوز در این فصل با توجه به هزینه‌ای که در فصل نقل و انتقالات انجام داده خوب نتیجه نگرفته است. مس حتی در صورت پیروزی برابر فجر حداکثر دو پله در جدول لیگ صعود می‌کند و به رده دهم می‌رسد ولی فجرسپاسی اگر در این بازی پیروز شود شانس صدرنشینی دارد. به این ترتیب شاگردان جوان محمود یاوری برای گرفتن هر سه امتیاز به میدان می‌روند. جوانان شیرازی اگر بتوانند در کویر از مس طلا بگیرند می‌توانند صدرنشین موقت لیگ شوند به شرط آنکه ملوان مقابل پیکان متوقف شود.
* پیکان - ملوان انزلی؛ نوار بردهای ملوان قطع می‌شود؟
پیکان بعد از شکست 6 برصفر برابر پرسپولیس یک تیم بحران‌زده به معنای کامل شد. ویسی سرمربی تیم استعفا کرد اما هئیت مدیره باشگاه با این استعفا مخالفت کرد تا ویسی بماند و تیم را از این بحران خارج کند. او هم در اولین اقدامش سه بازیکن را از تیم کنار گذاشت و باید دید سرمربی جوان پیکان در تعطیلات لیگ چه اقداماتی انجام داده و پیکان از نظر فنی متحول شده است یا خیر؟ حریف پیکان هم ملوانی است که با احمدزاده 4 پیروزی متوالی به دست آورده و با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال در رده دوم جدول است. پیکان اگر بتواند نوار بردهای پیاپی ملوان را قطع کند در آن صورت هم خودش را تا حدی از انتهای جدول جدا می‌کند و هم سایر تیم‌های بالای جدول را خوشحال می‌کند. جلال رافخایی مرد 10 گله لیگ برتر که در صدر گلزنان است شنبه روز سختی را در پیش نخواهد داشت زیرا ضیعف‌ترین مدافعان لیگ را پیش رو دارد و پیکان با 30 گل خورده متزلزل‌ترین خط دفاع و دروازه‌‌بان لیگ را داشته است. احمد‌زاده البته با پیکان غریبه نیست و یک فصل هدایت پیکان را برعهده داشت هرچند که یک ناکام مطلق بود. احمدزاده اگر پنجمین برد متوالی‌اش را در لیگ برتر به دست آورد صدرنشین لیگ خواهد شد.
*راه آهن - نفت آبادان؛ دایی از نفت امتیاز می‌گیرد؟
راه آهن در ابتدای فصل نتایج خوبی را کسب  کرد و خود را به نزدیکی‌های صدر جدول هم رساند اما به یکباره روند نتیجه گیری این تیم معکوس شد و اکنون در رده دهم جدول است البته علی دایی تعطیلات زیاد لیگ را یکی از دلایل ناکامی تیمش می‌داند. نفت آبادان هم که در رده هفدهم جدول است با کاسیمیرو سرمربی جدیدش هنوز نتوانسته از بحران خارج شود. نفت اگر نمی‌خواهد دوباره مزه تلخ سقوط را تجربه کند باید از تیم علی دایی امتیاز بگیرد. کاری که دشوار به نظر می‌رسد.
* آلومینیوم هرمزگان - گهر دورود؛ بازگشت مایلی‌کهن
گهر دورود در تعطیلات لیگ از نظر ساختاری و مالکیتی متحول شده و حسین هدایتی این باشگاه را هم در اختیار گرفته است. این اولین بازی گهر با سرمربیگری محمد مایلی‌کهن است. مایلی‌کهن بعد از مدت‌ها به لیگ برتر بازگشته است و این بار با یک تیم در انتهای جدول، آلومینیوم هم اوضاع و احوال مناسبی در جدول لیگ ندارد و به همین دلیل می‌خواهد در این دیدار خانگی به پیروزی برسد. هر دو تیم برد می‌خواهند. تیم‌های مایلی کهن یک  ویژگی مثبت دارند و آن هم دوری از ضد فوتبال و ارایه بازی هجومی است شاید به همین دلیل هم مایلی کهن در لیگ برتر همیشه نتایج عجیب و غریب می‌گیرد.
برنامه کامل هفته پانزدهم لیگ برتر؛
 
شنبه 27/8/91:
راه آهن  -نفت آبادان  15:15، ورزشگاه راه‌آهن اکباتان تهران
مس کرمان - فجر شهید سپاسی 15:00، ورزشگاه امام علی کرمان
پیکان - ملوان 15:15، ورزشگاه تختی تهران
آلومینیوم - گهر 16:15 خلیج فارس هرمزگان
یکشنبه 28/8/91
داماش - نفت تهران  15:15، ورزشگاه شهید عضدی گیلان
سایپا - صبای قم      15:15، ورزشگاه انقلاب البرز
سپاهان - استقلال    15:15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
فولاد خوزستان  - تراکتورسازی   16:40، ورزشگاه تختی خوزستان
دوشنبه29/8/91
پرسپولیس - ذوب‌آهن  17:30 ، ورزشگاه آزادی تهر ان
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها