یکی از کارخانه‌های قدیمی نساجی شهر یزد با تغییر کاربری، به شهرک طلا و صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۰۴۰
راه‌اندازی نخستین شهرک طلا 2

این کارخانه با وسعت پنج هکتار در محله فهادان در بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد و دارای هشت سالن تولید است که قدمت برخی از آنها به دوران قاجار بازمی‌گردد.

این کارخانه که قرار است بزودی به نخستین شهرک طلای کشور تبدیل شود کار خود را با حضور 500 طلاساز یزدی که اکنون در خانه‌ها یا کارگاه‌های کوچک خود فعالیت می‌کنند و برای حضور در این شهرک ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند، آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان این ‌که این استان یکی از چهار قطب تولید طلای کشور محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از نیاز کشور را برطرف می‌کند به جام‌جم می‌گوید: همین مساله ضرورت راه‌اندازی شهرک تخصصی طلا در این استان را توجیه می‌کند.

سیدمسعود عظیمی یکی از ضعف‌های صنعت طلاسازی در یزد را صنفی بودن آن عنوان می‌کند و می‌افزاید: طلاسازانی که نتوانسته‌اند خود را به روز کنند و بر صنفی‌بودن خود تکیه زده‌اند، متضرر شده‌اند. مدیر پروژه بازسازی و بهسازی مجموعه عظیم سعادت نساجان یزد نیز با بیان این ‌که شهرک طلا در نمایشگاهی دائم به وسعت 18 هزار مترمربع و در 600 غرفه ایجاد می‌شود، به ایجاد شهرک صنایع دستی اشاره می‌کند و می‌گوید: این شهرک در 300 غرفه و در فضایی به مساحت 11 هزار مترمربع ایجاد می‌شود.

احمد شجاعی با اشاره به این که با احداث این شهرک، عرضه طلا بدون واسطه انجام خواهد گرفت، مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی این دو شهرک را یک سال و اعتبار لازم برای اجرای این پروژه را 11 میلیارد تومان اعلام می‌کند.

وی هدف از اجرای این پروژه را اشتغالزایی بیان می‌کند و می‌افزاید: طی برآوردهای انجام گرفته، 2000 شغل مستقیم و غیرمستقیم در 900 غرفه این شهرک ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز ساخت شهرک طلا و جواهر برای استان یزد را ضروری می‌داند و می‌گوید: ساخت این شهرک می‌تواند در توسعه این صنعت و ایجاد اشتغال برای جوانان موثر باشد.

محمدمهدی زارع بر علمی کردن و استفاده از روش‌های نوین در این صنعت تاکید می‌کند و می‌افزاید: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از ساخت این گونه شهرک‌های صنعتی حمایت می‌کند.

استاندار یزد نیز معتقد است: ساخت شهرک صنعتی طلا و جواهرات استان یزد می‌تواند ایجاد اشتغال، توسعه فناوری، کوتاه کردن دست دلالان و کاهش بار ترافیکی در شهرستان یزد را به دنبال داشته باشد.

امیر ترقی‌نژاد - جام‌جم یزد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میلاد
-
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
۰
۰
تست نظر

نیازمندی ها