فوتبال ایران کشش لیگ 18 تیمی را ندارد و این نکته‌ای است که امروز خیلی‌ها به دلایل آن رسیده‌اند.
کد خبر: ۴۵۲۳۱۵

موضوع اصلی نیز به نبود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری لیگ 18 تیمی برمی‌گردد که این مساله شرایط بدی را پیش روی فوتبال ایران قرار داده و باعث شده است که صدای بسیاری از مربیان و عوامل دست‌اندرکار برگزاری مسابقات درآید.

در حقیقت به دلیل این‌که فوتبال ایران با مشکل کمبود ورزشگاه‌های استاندارد و مجهز روبه‌روست، امکانات زیرساختی موجود نمی‌تواند پاسخگوی رقابت 18 تیم شرکت‌کننده باشد و این در شرایطی است که به دلیل این کمبود، مسابقــــات لیگ یک نیز معمولا در زمین‌ها و ورزشگاه‌هایی برگزار می‌شود که بازی‌های لیگ برتر در آنها انجام می‌شود تا این ترافیک بازی‌ها، اندک کیفیت زمین چمن ورزشگاه‌ها را بر باد داده و روی کیفیت بازی‌ها اثرات منفی خود را برجای بگذارد.

برای مثال در حال حاضر مسابقات تیم‌های تراکتورسازی و شهرداری تبریز در ورزشگاه یادگار امام برگزار می‌شود که اکنون مدت‌هاست زمین چمن آن،‌ کیفیت خود را از دست داده است.

جدا از آن‌که اکنون سال‌هاست که برای تکمیل این ورزشگاه اقدام خاص و چشمگیری صورت نگرفته است تا این مساله مورد اعتراض مربیان تیم‌ها و بویژه امیر قلعه‌نویی قرار گیرد.

همه اینها در شرایطی است که اصولا باید هر تیمی دارای ورزشگاه اختصاصی برای برگزاری مسابقات خویش باشد و نمی‌توان انتظار داشت که صرف یک ورزشگاه بتواند پاسخگوی چند تیم لیگ برتری و دستجات مختلف فوتبال در یک استان باشد.

البته ورزشگاه آزادی نیز از این مساله مستثنا نیست و شاید اگر غفلت شود،‌ چمن سبز آن رفته رفته به زردی خواهد زد که با توجه به بازی‌های تیم ملی در راه جام جهانی، باید مراقبت ویژه‌ای شود تا تنها ورزشگاه بین‌المللی فوتبال ایران به سرنوشت دیگر ورزشگاه‌ها دچار نشود.

به هر حال دوشنبه‌شب و در مسابقه پیامکی برنامه 90، تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر به نظرسنجی مردم گذاشته شد که در نهایت بیش از 64 درصد از یک میلیون و 800 هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند به برگزاری لیگ با 16 تیم رای دادند و لیگ 18 تیمی کمترین درصد را به خود اختصاص داد و لیگ 14 تیمی در رده دوم ایستاد.

به دنبال این نظرسنجی، عزیزالله محمدی رییس سازمان لیگ گفت: در صورت فراهم بودن زیرساخت‌ها 18 تیمی بودن لیگ مشکلی ایجاد نمی‌کند اما با شرایط و امکاناتی که باشگاه‌های ما در حال حاضر دارند با 16 تیمی شدن لیگ موافقم.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها