تب جام جهانی نزدیک به دو ماه دیگر جهان را در بر می‌گیرد و توجه جهانیان به جام جهانی معطوف می شود.
کد خبر: ۳۲۲۹۳۵

به گزارش ایسنا، سایت فدراسیون جهانی فوتبال از رونمایی توپ دیدار نهایی رقابت های جام جهانی 2010 با نام "جوبولانی" خبر داد تا دو تیم فینالیست جام جهانی با ضربه زدن به جوبولانی قهرمان جهان را تعیین کنند.

دیدارنهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بیست تیر 89 انجام خواهد شد باید دید کدام بازیکنان تراز اول جهان به جوبولانی ضربه خواهند زد؟

آدیداس براساس قراردادهای خوبش با فیفا اسپانسر اصلی تجهیزات ورزشی فیفاست که همه ساله توپ های جام جهانی را طراحی کرده. این بار برای فینال جام جهانی توپ وی‍ژه ای در نظر گرفته است. شرکت "آدیداس" تولید کننده توپ مسابقات جام جهانی سه شنبه شب نمونه طلایی از "جابولانی" (JABULANI) را که برای بازی های 2010 طراحی کرده است، با نام جدید "جوبولانی" (JO'BULANI) به عنوان توپ بازی دیدار نهایی این رقابت ها معرفی کرد. این مراسم با حضور تعدادی از مسوولان شرکت آدیداس در ساختمان مرکزی این شرکت در آلمان برگزار شد، "کارلوس آلبرتو پاریه را" سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی و "فرانس بکن باوئر" رییس کمیته برگزاری جام جهانی 2006 از حاضران این برنامه بودند.

نام جوبولانی را از شهر ژوهانسبورگ گرفته اند که به خاطر معادن عظیم طلای خود (یک سوم طلای جهان در این شهر قرار دارد) به "شهر طلا" معروف شده است. اگرچه طراحی روی توپ بازی فینال همانند طراحی روی توپ دیگر مسابقات جام جهانی 2010 بوده اما رنگ اصلی این توپ سفید و طلایی است. این دومین بار است که شرکت آدیداس توپ ویژه ای را برای دیدار نهایی جام جهانی طراحی کرده است. این شرکت اولین بار در جام جهانی 2006 توپ "تیم گایست برلین" را برای دیدار نهایی این مسابقات تولید کرده بود. جوبولانی متشکل از هشت لایه سه بعدی است که توسط گرما به هم چسبیده اند و دقت و گردی بسیار بیشتری را نسبت به نمونه های قبلی دارد. شرکت آدیداس که وعده داده است در آینده به تلاش خود برای استفاده از نوآوری های پیشرفته دیگری در زمینه تولید محصولات مربوط به فوتبال ادامه بدهد، از چندی پیش کار خود را برای تولید توپ مسابقات جام جهانی 2014 برزیل آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها