ایسنا: به دلیل ربوده شدن گذرنامه ملیپوشان بوکس، سفر این تیم به رومانی لغو شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۹

تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران، قرار بود بامداد امروز (دوشنبه) تهران را به مقصد رومانی برای شرکت در تورنمنت کمربند طلایی این کشور ترک کند که به دلیل دزدیده شدن روادید این تیم از یکی از پرسنل کمیته ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب، سفر ملی پوشان به رومانی لغو شد.
این در حالی است که تیم ملی بوکس ایران خود را برای شرکت در مسابقههای قهرمانی جهان، انتخابی المپیک(مهرماه) در شیکاگو آمریکا آماده میکند.
منوچهر مقصودی، نایب رییس فدراسیون بوکس در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه گذرنامه ملی پوشان برای سفر به رومانی ظهر یکشنبه دزدیده شد. اطلاعات دقیقی از چگونگی این اتفاق ندارم اما میدانم که مسوولیت پاسپورتها را یکی از پرسنل کمیته ملی المپیک بر عهده داشت و از ماشین وی ربودهاند.
وی افزود: بعدازظهر یکشنبه در سالن مشغول آخرین تمرین بودیم و دیگر کم کم خود را برای رفتن به رومانی آماده میکردیم اما، به یک باره این خبر به ما رسید. متاسفانه این سفر لغو شده و نمیتوانیم در تورنمنت کمربند طلایی شرکت کنیم.
نایب رییس فدراسیون بوکس با بیان این که هدف اصلی ما مسابقات جهانی آمریکاست، خاطر نشان کرد: حضور در تورنمنت رومانی برای ما خوب بود اما، مهمتر از آن حضور در مسابقات جهانی است، امیدوارم با دزدیده شدن پاسپورتها اعزام تیم به آمریکا دچار مشکل نشود. باید هر چه زودتر تلاش کنیم تا پاسپورتهای ملی پوشان را بگیریم. سعی میکنیم تیم حتما به مسابقات جهانی آمریکا که میدان کسب المپیک است، اعزام شود.
سید علیرضا محسنی که مسوول اخذ روادید اعضای تیم ملی بوکس بوده و پاسپورتها از ماشین وی ربوده شده است، در تشریح این مساله به خبرنگار ایسنا گفت: ساعت 10 صبح بود که برای گرفتن روادید ملی پوشان بوکس به سفارت رومانی در تهران رفتم، مسوولان سفارت به من گفتند که جوابی از رومانی برای همکاری با شما نیامده، و من هم گفتم که اگر امکان دارد یک ساعت دیگر مجددا مراجعه کنم. سفارت در جواب اصرار من گفت: "امروز روز تعطیل است اما، اگر مایل باشید میتوانید مراجعه کنید". یکی از همکاران من در تربیت بدنی تهران هم حضور داشت. پس از سفارت رومانی قرار بود به فدراسیون اسکواش بروم و پاسپورت یکی از ملیپوشان آنها را برای اعزام به مسابقات جهانی برزیل بگیرم. از سفارت بیرون آمده و به مجموعه انقلاب رفتم.
محسنی با بیان این که 14 پاسپورت تیم ملی بوکس از ماشین شخصی وی به سرقت رفته است، خاطر نشان کرد: پس از پایان کارم در فدراسیون اسکواش هنگامی که برای گذاشتن مدارک به کنار ماشین آمدم دیدم که متاسفانه نه کیف من است و نه کیف دوستم.
وی ادامه داد: تنها میتوانم بگویم که شرمنده بوکسورها هستم، آنها چندین ماه را در اردو بودند تا به مسابقات بروند، اما متاسفانه با این اتفاق سفر آنها لغو شد. البته اگر گذرنامهها در دستمان بود شاید تا فردا صبح میتوانستیم جواز خروجشان را بگیریم.
محسنی گفت: متاسفانه بعد از به سرقت رفتن این پاسپورتها، حراست مجموعه ورزشی انقلاب کاری نکرد و ماموران حراست بعد از چرخیدن کنار ماشین، بدون انجام کاری محل را ترک کردند. پس از آن با پلیس 110 تماس گرفتیم که یک تیم از کلانتری 145 ونک آماده و صورت جلسه این سرقت را تهیه کرد، آنها حتی یک گواهی سرقت پاسپورت را به اداره ناجا نوشتند تا کار گرفتن دوباره پاسپورتها برای ملی پوشان آسانتر شود.
وی ادامه داد: ملی پوشان بوکس باید به مسابقات جهانی آمریکا بروند که با این اوضاع کارشان کمی سخت میشود، البته اگر خدا بخواهد و تمام ارگانها همکاری کنند بین یک هفته تا 15 روز آینده گذرنامه ملی پوشان آماده میشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها