عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال می گوید به هیچ عنوان نباید تن به بازی در کشور ثالث در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داد.
کد خبر: ۱۲۴۵۱۵۴
عراقی ها نمی خواهند با ایران در کشور ثالث بازی کنند / باید با مسئله سلب میزبانی به شدت برخورد کنیم

به گزارش جام جم آنلاین ، به دنبال سلب حق میزبانی فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا اهالی فوتبال واکنش های متعددی را از خود نشان داده اند.

مسعود معینی کارشناس فوتبال و عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال به جام جم آنلاین گفت: این موضوع را باید از جنبه های مختلف نگاه کرد. شرایطی که از مهر ماه در جامعه حاکم بوده در واقع شرایط مقابله با جریان های خارجی است که نمی‎خواهم بیشتر درباره آن صحبت کنم. همه ما این را می دانیم که جامعه ما شرایط خاصی دارد.

وی عنوان کرد: این شرایط خاص، روی کلیه برنامه هایی که ما در زندگی داریم تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال اگر ما از بُعد ورزشی به این قضایا نگاه کنیم می‎بینیم که از مهر ماه تاکنون لیگ برتر ما دچار وقفه های زیادی شده و تحت تاثیر این عوامل اجتماعی قرار گرفته است.

معینی بیان داشت: در هر صورت طبیعی است در هر کجای دنیا که این شرایط وجود داشته باشد مسائل مهم تری مورد توجه قرار می گیرد.

این کارشناس فوتبال افزود: تیم امید ما با مشکلات زیادی مواجه شد و نتوانست مثل بقیه کشورها که برنامه چهار ساله جهت صعود به المپیک دارند به آمادگی مناسبی در مقدماتی المپیک دست پیدا کند. تیم های کره جنوبی و ازبکستان که از گروه ما صعود کردند برنامه خاصی داشتند و با برنامه گام به این رقابت ها گذاشتند.

وی یادآور شد: البته اتفاقات خاصی هم وجود دارد. مثلا ما دیدیم که تیم ژاپن بالا نیامد. در هر صورت تیم ما با ناآمادگی خاصی به این رقابت ها رفت. فقط در عرض دو سه هفته تیم را جمع کردند و به انتخابی المپیک فرستادند. واضح بود که با چنین شرایطی این تیم نمی تواند نتیجه بگیرد. ما نباید گناه را به گردن کادر فنی و بازیکنان بیندازیم چون شرایط ما شرایط ایده آلی نبود.

معینی خاطرنشان کرد: لیگ برتر ما نیز با وقفه های متعددی روبرو شد. این نیز می‌تواند موجب ضرر و زیان زیادی به باشگاه‌ها شود. در حال حاضر سازمان و تشکیلاتی که در برخی از باشگاه ها داریم به مراتب مطلوب تر از وضعیتی است که بر سازمان تیم های ملی و در فدراسیون فوتبال حاکم است.

وی ادامه داد: من حتی نگران تیم ملی بزرگسالان هستم. این تیم از شروع رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آمادگی نداشت. از نگاه دیگر می بینیم مربیان خارجی از جمله استراماچونی و کالدرون (سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس) از ایران رفتند و قرار هم نیست دیگر برگردند.

معینی تاکید کرد: نظر شخصی من این است که اگر این مربیان به ایران آمدند فقط به خاطر پول بود و بس. آنها فقط تیم‎های استقلال و پرسپولیس را سرگردان کردند و رفتند. لیگ ما را تحت شعاع رفتن خودشان قرار دادند؛ به خصوص آندرآ استراماچونی. همه دیدیم که او از استقلال چگونه رفت وچه برنامه هایی داشت تا در ایتالیا نام و آوازه بیشتری پیدا کند.

عضو هیئت مدیره باشگاه در ادامه گفت: ما باید شرایطی به وجود بیاوریم که این مربیان خارجی در ایران نتوانند به اهداف شخصی خودشان توجه کنند.

معینی تصریح کرد: من می‎خواهم از اینجا وارد جریان سلب میزبانی ایران از لیگ قهرمانان آسیا شوم. ما نمایندگانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم. این کنفدراسیون بخش‎های کاملا جداگانه در نظر گرفته همانند کمیته مسابقات.

این کارشناس فوتبال توضیح داد: "سمبه" کشورهای عربی مثل عربستان سعودی، قطر، امارات و حتی کشورهایی جنوب شرقی نظیر ژاپن و کره جنوبی که ما با آنها در دور مقدماتی مقابله نخواهیم کرد از ما پر زورتر است.

وی افزود: اینها نمایندگان و موضع پرقدرت تری نسبت به ما دارند. در واقع آنها تصمیم گیرنده هستند و همه چیز را تحت شعاع می گذارند. این کشورها برای اینکه موفقیتی برای خود در دور مقدماتی رقم بزنند چنین شرایطی را برای ما به وجود آورده اند.

معینی گفت: من فکر می کنم باید با این شرایط مقابله به مثل کرد. شرایط فعلی کشور ما آنچنان نیست که ما نتوانیم از لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کنیم. ما مشکلی نداریم.به نظر من هر چه سریع تر ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باید از سر گرفته شود تا نشان بدهیم در شرایط آرام و خوبی به سر می بریم.

معینی ادامه داد: نمایندگان ایران باید در جلساتی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می شود حضور داشته باشند. نمایندگان ما باید با قدرت در این جلسات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه امروز یا فردا جلسه ای با حضور مدیران عامل نمایندگان ایران در فدراسیون فوتبال برگزار می شود، افزود: در غیاب تاج هنوز کمیته‎های مختلف فدراسیون نمی‎توانند به درستی تصمیم بگیرند. به هر حال این روند که در فدراسیون جلساتی در رابطه با میزبانی آسیا داشته باشیم خیلی خوب است. باید به این نتیجه برسیم که با این مسئله چگونه برخورد کنیم.

معینی یادآور شد: مسلما تصمیمات درستی در انتظار فوتبال ایران است که این تصمیمات درست باید در اسرع وقت به کنفدراسیون فوتبال آسیا ابلاغ شود. قطعا یکی از تصمیمات این است که ما تن به تصمیم جدید فوتبال آسیا نمی دهیم و در کشور ثالث به میدان نمی رویم.

کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: حضور تماشاگران در تمامی دیدارها امتیاز بزرگی برای ما محسوب می شود. تیم ملی فوتبال کشور ما هم اکنون دو بازی بسیار حساس با عراق و بحرین در خانه پیش روی خود می بیند که از هر دو در بازی رفت شکست خورده و نیاز به موفقیت و برد در بازی های برگشت دارد.

وی عنوان کرد: تا آنجایی که ممکن است نباید زیر بار فشار تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برویم. ما روابط خیلی خوبی با کشور عراق داریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از فدراسیون فوتبال عراق این سوال را بپرسد که آیا شما چنین چیزی می‎خواهید که بازی با تیم های ایرانی در کشور ثالث باشد؟

معینی بیان داشت: کشورهایی مثل عربستان سعودی هستند که این فشار را به کنفدراسیون آسیا می آوردند که بازی با تیم های ایرانی باید در کشور ثالث باشد و این قطعا خواسته کشورهایی مثل عراق نیست.

این کارشناس فوتبال ایران گفت: با توجه به روابط خوبی که با عراق داریم بسیار بعید می دانم عراقی‌ها راضی به بازی کردن در ایران نباشند. باید این درخواست را از کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم که از کشورهای مختلف خاورمیانه ای این سوال را بپرسد و متوجه شود آنها چه می خواهند.

وی تاکید کرد: حتی باید از بحرین و سایر کشورهایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشته اند نیز نظرخواهی شود. نظر مسئولان فدراسیون این کشورها را نمی‌دانیم. به نظر من قطعا اتخاذ تصمیم مبنی بر سلب میزبانی ایران یک تصمیم کاملا یک طرفه و بدون نظر خواهی از کشورهای منطقه بوده است.

معینی با تاکید بر اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با فشار عربستان سعودی یک طرفه تصمیم گرفته است عنوان داشت: نظر شخصی من این است که باید با این مسئله به شدت برخورد شود و مقابله به مثل کنیم. مسئله عربستان با دیگر کشورها متفاوت است.

وی تصریح کرد: تیم امید ما نتوانست به المپیک برود که ضربه بزرگی به فوتبال ما بود. اگر تیم ملی فوتبال کشور ما هم نتواند به جام جهانی برود ضربه به فوتبال حتی شدیدتر و بزرگ هم خواهد بود. اثرات این اتفاق را پنج الی 10 سال آینده حس خواهیم کرد.

مسعود معینی در پایان گفت: آرزو می کنم شرایط فدراسیون فوتبال به حالت ثبات برسد و کمیته های مختلف این فدراسیون نیز به شکل همیشگی خودشان برگردند. لیگ نیز به طور منظم برگزار شود تا به همه نشان بدهیم شرایط ما برای برگزاری مسابقات مهیا و آماده است. ما هرگز نباید تن به بازی در کشور ثالث بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها