قهرمانی فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰

تساوی ایران و ازبکستان در روز فرصت‌سوزی شاگردان استیلی

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان با تساوی یک، یک به پایان رسید.
کد خبر: ۱۲۴۴۴۹۸
تساوی ایران و ازبکستان در روز فرصت‌سوزی شاگردان استیلی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، تیم‌ ملی فوتبال امید ایران امروز (پنجشنبه) در نخستین دیدارش در مرحله گروهی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار با تساوی یک، یک به پایان رسید. در این دیدار کوبیلوف در دقیقه ۳۷ برای ازبکستان و دهقانی در دقیقه ۵۷ برای ایران گل‌زنی کردند. با این نتیجه دو تیم یک امتیازی شدند و فعلا در رده‌های اول و دوم گروه سوم انتخابی المپیک قرار گرفتند و باید منتظر باشند که پس از برگزاری چین و کره‌جنوبی، تکلیف این گروه در پایان دور نخست مشخص شود.

نیمه نخست

توپ و میدان در نیمه نخست بیشتر در اختیار ملی‌پوشان امید ایران بود که در دقایق ابتدایی توانستند به روی دروازه ازبکستان هم فشار وارد کنند. شاگردان استیلی در دقیقه سه می‌توانستند دروازه ازبکستان را روی اشتباه دروازه‌بان و مدافع تیم حریف باز کنند اما رضا شکاری عجولانه ضربه برگردانی زد که حتی به دروازه ازبکستان هم نرسید. در ادامه حملات بازیکنان ایران ادامه پیدا کرد که این بار دفع اشتباه دروازه‌بان ازبکستان روی پاس به عقبی که به او رسیده بود، باعث شد دروازه این تیم به خطر بیفتد.

ازبکستانی‌ها به مرور جلو کشیدند و چند حمله نصفه و نیمه به روی دروازه ایران داشتند که خطرناک‌ترین آن‌ها در دقیقه ۱۵ بود که شوت سنگین گانیف از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. در ادامه ایران هم صاحب موقعیت عالی شد که در دقیقه ۲۵ اتفاق افتاد، جایی که حرکت انفرادی الله‌یار صیادمنش از گوشه سمت راست محوطه جریمه ازبکستان با پاس او به داخل شش قدم همراه شد اما علی شجاعی در حالی که می‌توانست دروازه حریف را به راحتی باز کند، با ضربه‌ای عجیب توپ را به سمت الله‌یار شوت کرد و توپ از کنار زمین بیرون رفت.

با این که ایران در بیشتر دقایق نیمه نخست توپ و میدان را در اختیار داشت اما ازبکستانی‌ها از تجربه‌شان استفاده کردند و در دقیقه ۳۷ صاحب یک ضربه پنالتی شدند که توسط کوبیلوف به گل تبدیل شد. شاگردان استیلی پس از این گل تلاش زیادی کردند که نیمه نخست را با شکست به رختکن نروند اما دفاع پرتعداد ازبک‌ها باعث شد که تلاش بازیکنان ایران بی‌ثمر باشد تا نیمه نخست بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان برسد.

نیمه دوم

حمید استیلی در نیمه دوم قائدی را به جای شجاعی به میدان فرستاد که این تعویض از همان ابتدا تحرک خط حمله ایران را افزایش داد به طوری که بلافاصله پس از آغاز نیمه دوم مهدی قائدی خط دفاع ازبکستان را به هم ریخت و در آستانه تک به تک شدن با دروازه‌بان حریف بود که خروج به موقع نعمتوف مانع از به گل تبدیل شدن توپ شد.

کنترل توپ و میدان در نیمه دوم بازی همانند نیمه نخست بیشتر در اختیار ایران بود و شاگردان استیلی حملات زیادی به روی دروازه ازبکستان داشتند.

تلاش بازیکنان ایران در نهایت جواب داد و دهقانی در دقیقه ۵۷ روی یک پرتاب اوت، توپ را در داخل محوطه جریمه ازبکستان در اختیار گرفت و با سماجت زیاد توانست توپ را وارد دروازه ازبکستان کند.

پس از این گل بازی دقایقی آرام شد تا این که در دقیقه ۶۵ روی کار ترکیبی صیادمنش و قائدی، صیادمنش در گوشه محوطه جریمه ازبکستان صاحب توپ شد و بالافاصله پاس در عرضی را به مرکز محوطه جریمه ارسال کرد. این توپ مقابل دروازه ازبکستان به محبی رسید اما ضربه بازیکن تیم‌ملی با بی‌دقتی به بیرون رفت.

ازبکستان در ۱۵ دقیقه پایانی توانست چند موقعیت روی دروازه ایران ایجاد کند اما خوشبختانه به گل تبدیل نشد تا بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها