نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که رئال مادرید برترین تیم تمام ادوار تاریخ یوفا است.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۲۴
30 باشگاه برتر تاریخ اروپا از نگاه یوفا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اتحادیه فوتبال اروپا یوفا پس از بررسی عملکرد باشگاه‌های سطح اول فوتبال اروپا در تمام طول دوران تاریخ نام 30 تیم برتربرای تمام دوران را اعلام کرد.

در ادامه یوفا با نگاهی به عملکرد تیم ها و چگونگی امتیازدهی به تیم های سطح اول پرداخت که در اینجا به آن می پردازیم:

در تمام مسابقات برگزار شده، رئال مادرید در هر بازی با میانگین 2.22 گل به طور متوسط در هر بازی در صدر گلزن‌ترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال اروپا قرار دارد​.

فقط بایرن مونیخ با میانگین 2 گل و سپس پاری سن ژرمن با میانگین 1.07 گل در هر بازی را توانسته اند ثبت کنند.

در بین 10 تیم برتر، بارسلونا (0.96)، یوونتوس (0.97) و منچستریونایتد (0.95) همه با سرعت کمتری به پیروزی رسیده اند، در حالی که لیورپول با میانگین (0.89) گل خورده بهترین رکورد دفاعی را در کارنامه ثبت کرده است.

نکته جالب اینکه باشگاه دینامو کیف اوکراین در رتبه یازدهم دیده می‌شود این در حالی است که تیم شهر کیف هیچ وقت از مرحله یک شانزدهم صعود نکرد و هیچگاه به فینال راه نیافته است.

تاریخی ترین نتیجه، برتری یک بر صفر ناتینگهام فارست مقابل هامبورگ در فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی در این رقابت‌ها در سال 1980 به حساب می‌آید

از موارد قابل توجه اینکه رئال مادرید در هر 33 بازی که انجام داده است، به طور متوسط ​​یک مدال بدست آورده است که از این حیث بهترین رکورد از هر یک از 30 تیم برتر به شمار می‌رود، اما در سال 1982 آستون ویلا بعد از 15 بازی یک جام کسب کرد و ناتینگهام فارست هم با 2 جام مهم و فراموش نشدنی خود را در تاریخ جاودانه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها