هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران

داربی خوزستان و تلاش تیم‌ها برای زنده ماندن امیدها

هفته شانزدهم لیگ برتر با برگزاری ۴ بازی برگزار می‌شود که تیم‌های خوزستانی به میدان می‌روند و شهرخودرو برای تعقیب رقبای صدرنشین بازی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۴۲۸۶۱
داربی خوزستان و تلاش تیم‌ها برای زنده ماندن امیدها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هفته شانزدهم لیگ برتر ایران امروز (جمعه) با برگزاری ۴ دیگر باقیمانده از این هفته پیگیری می‌شود که در مهم‌ترین دیدارهای امروز دربی خوزستان برگزار خواهد شد و شهرخودرو برای تعقیب صدرنشین‌ها به میدان می‌رود.

نساجی مازندران - گل گهرسیرجان / ساعت ۱۵:۰۰

نخستین بازی امروز در قائم‌شهر میان نساجی و گل‌گهر برگزار می‌شود و دو تیم انتهای جدولی به مصاف هم می‌روند.

شاگردان رضا مهاجری که از حمایت هواداران خود بهره‌مند هستند، در صدد اتمام ناکامی‌های خود هستند و قصد دارند نخستین پیروزی خود را بعد از ۱۰ هفته به دست بیاورند.

این تیم در آخرین بازی‌های خود مقابل مدعیان و تیم‌های صاحب نام لیگ برتر به میدان رفت که حاصل آن تساوی برابر سپاهان و شهرخودرو و شکست برابر ذوب آهن و استقلال بود و اکنون در شروع نیم فصل دوم باید با گل‌گهری دیدار کند که بازی رفت آن‌ها در سیرجان با تساوی یک بر یک تمام شد.

شاگردان مجید جلالی که با گذشت نیم فصل از مسابقات حال و روز خوشی در جدول رده‌بندی ندارند و کماکان در حسرت برد به سر می‌برند راهی قائم‌شهر شدند تا آقا معلم برابر تیم سابقش قرار گیرد. این بازی برا گل‌گهر فرصت خوبی است تا با استفاده از شناخت مجید جلالی از نساجی، نخستین برد را کسب کند.

در جدول رده‌بندی نساجی با ۱۳ امتیاز در رده دوازدهم و گل‌گهر با ۷ امتیاز در رده پانزدهم جای گرفته‌اند.

سایپا - ذوب آهن / ساعت ۱۵:۱۵

سایپا پس از هفته‌ها ناکامی در شرایط بسیار خوبی میزبان ذوب آهن خواهد بود که به تازگی علیرضا منصوریان را ۲۴ ساعت قبل از بازی برکنار کرده است.

شاگردان ابراهیم صادقی فصل جاری را با پیروزی شیرین برابر ذوب آهن شروع کردند اما رفته رفته دچار افت شدند و تا پایان نیم فصل با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم قرار دارند و اکنون می‌توانند خاطره شیرین بازی رفت را تکرار کنند.

در غیاب علیرضا منصوریان، دستیارانش هدایت ذوب آهن را عهده‌دار هستند تا در فاصله انتخاب سرمربی جدید از اعتبار این تیم دفاع کنند.

ذوب آهن در فصل جاری با منصوریان خوب نتیجه نگرفت و اکنون در صدد ایجاد تغییرات است تا بتواند مانند فصل گذشته به صدرجدول نزدیک شود.

هر چند نبود سرمربی در راس نیمکت این تیم می‌تواند به ضرر آن‌ها تمام شود و در نقطه مقابل تغییرات می‌تواند موجب ایجاد انگیزه و شوک روحی به این تیم شود و این سه امتیاز را کسب کنند.

ذوب آهن در این دیدار قاسم حدادی‌فر را هم به علت محرومیت در اختیار ندارد.

شهر خودرو – پیکان / ساعت ۱۵:۴۵

مصاف واردکنندگان خودرو با خودروسازها از جذابیت‌های خاصی در مشهد برخوردار است. یحیی گل‌محمدی برای ادامه حضور در صدول جدول نیازمند سه امتیاز این مسابقه است تا بعد از سه هفته ناکامی، روند خوب تیمش را ادامه دهد. او در این دیدار تمام بازیکنانش را در اختیار دارد و می‌تواند برابر استاد خود به سه امتیاز بازی دست یابد. بازی رفت دو تیم را شهرخودرو در شهرقدس با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

حسین فرکی و شاگردانش که روند سینوسی خود را در طول نیم فصل اول ادامه دادند، اکنون به دنبالجدایی از انتهای جدول و حضور در منطقه امن و میانه‌های جدول هستند. هر چند این تیم دو بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها انجام داده است اما در بازی‌های‌ اخیر بردی کسب نکرده و اکنون تشنه پیروزی است. پیکان با ۱۳ امتیاز، یازدهم است.

صنعت نفت آبادان – فولاد / ساعت ۱۶:۴۰

مهم‌ترین بازی امروز را دو تیم خوزستان و صدرجدول برگزار می‌کنند. صنعت نفت به عنوان شگفتی‌ساز فصل جاری در آبادان میزبان فولاد خوزستان است و علاوه بر انگیزه‌های فراوان برای پیروزی در داربی خوزستان، به فکر تداوم صدرنشینی است.

این تیم در آخرین دیدار خود ماشین‌سازی را شکست داد اما در روزهای گذشته برخی اخبار گوناگون مبنی بر احتمال جدایی اسکوچیج روی این تیم سایه انداخته است و باید دید صنعت نفت با چه نتایجی وارد تعطیلات زمستانی می‌شود.

جواد نکونام و تیمش نیم فصل نخست را با شکست به پایان رساندند تا کام این تیم تا حدودی تلخ شود اما اکنون در وضعیت خوبی قرار دارند و برای کسب سهمیه آسیا باید به سه امتیاز این بازی برسند. بازی رفت دو تیم در حالی برگزار شد که صنعت نفت در خانه فولاد به برتری دست یافت و اکنون فولاد به فکر تلافی آن شکست است.

در جدول مسابقات صنعت نفت با ۲۶ امتیاز در رده چهارم و فولاد با ۲۳ امتیاز در رده هفتم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها