فوتبال ایران روزهای سخت و البته پرخبری را در پیش دارد. برخی از اتفاقات قابل پیش‌بینی هستند و برخی خیر. اما حتی همان قابل پیش‌بینی‌ها هم اخبار غیرمنتظره‌ای دنبال خود دارند.
کد خبر: ۱۲۳۷۸۵۱
3 اتفاق غیرمنتظره در انتظار فوتبال ایران!

به گزارش جام جم آنلاین ، سال 2019 میلادی تا کمتر از دو ماه دیگر تمام می شود. پایان سال میلادی 2019 و آغاز سال میلادی جدید بستر اتفاقات زیادی برای فوتبال ایران است.

این اتفاقات چه هستند؟ چند تا از این اتفاقات غیرمنتظره را «منبع آگاه» برای جام جم آنلاین بازگو کرده است...

1-فدراسیون فوتبال ویلموتس را اخراج می کند؟ در شرایط کنونی اخراج این مربی بسیار گران قیمت بلژیکی تکذیب شده است اما کیست که نداند احتمال اخراج برای هر مربی خارجی و داخلی شاغل در ایران تحت هر شرایطی وجود دارد. صرفنظر از این موضوع که ویلموتس تیم ملی فوتبال ایران را به جام جهانی می برد یا خیر شایعه بزرگی شنیده می‎شود. این شایعه مربوط به یحیی گل محمدی سرمربی تیم شهر خودرو است. به این کار نداریم که او در یک سال اخیر چند بار تمرینات تیم تحت هدایتش را ترک کرده و به تهران برگشته اما اگر زمانی ویلموتس به دلایل مالی با فدراسیون فوتبال ایران قطع همکاری کرد و یحیی گل محمدی جانشین او شد چندان تعجب نکنید. از راهروهای فدراسیون فوتبال نام یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی شنیده شده است. گل محمدی توانایی های مربی گری خود را در فوتبال ایران بارها نشان داده است، چه زمانی که سرمربی پرسپولیس بود، چه زمانی که هدایت ذوب آهن را در دست گرفت و چه حالا که سرمربی نماینده مشهد در لیگ برتر فوتبال ایران است. انتخاب احتمالی او به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال ایران کارنامه مربی گری او را پربارتر می کند یا اینکه سرنوشتی مثل سرنوشت علی دایی در انتظار اوست؟ اصلا احتمال انتخاب او به عنوان سرمربی یوزها واقعیت دارد یا آنچه که در راهروهای فدراسیون فوتبال به گوش می رسد شایعه ای بیش نیست؟ به هر حال یحیی گل‌محمدی گزینه جدیدی در میان کاندیداهای سرمربی گری تیم ملی در سال های اخیر است. پیش از انتخاب ویلموتس زمانی که بحث بر سر انتخاب مربی داخلی بود انواع و اقسام نام ها ردیف می شد، نام هایی تکراری همانند امیر قلعه نویی و یا حتی افشین قطبی. اما برای نخستین بار است که نام گل محمدی مطرح می شود و این یعنی اینکه اینبار با احتمالات جدی تری روبرو هستیم.

2-قهرمان فصل گذشته رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران هم اکنون تیم سوم جدول رده‎بندی است. تیم تحت هدایت گابریل کالدرون در لیگ نوزدهم روزهای بد و خوب به یک اندازه داشت. اما ارزیابی اجمالی عملکرد سرخ ها حاکی از آن است که این تیم به قدرتمندی سه فصل گذشته نیست و اشکالات فراوانی در کار خود می بیند و این موضوع چهارمین قهرمانی پیاپی سرخ ها را به شدت کمرنگ و بی سو می کند. سوای پرداختن به بحث فنی پرسپولیس و عملکرد فنی کالدرون باید به موضوع بسیار مهم دیگری هم اشاره کرد. شایعات مربوط به جدایی کالدرون از پرسپولیس از یک ماه پیش به وجود آمد و تا اکنون ادامه دارد. اما اگر قرار بر این باشد که این مربی آرژانتین زودتر از حد تصور جمع سرخ ها را ترک کند این جدایی به دلیل عملکرد فنی نخواهد بود. در واقع مطالبات باعث جدایی این آرژانتینی خواهد شد. جدایی کالدرون غیرمنتظره نخواهد بود اما آنچه که به دنبالش پیش خواهد آمد می تواند تا حد زیادی جز غیرمنتظره های فوتبال ایران باشد و آن هم انتخاب کریم باقری به عنوان سرمربی موقت است. نام علی دایی را هم اینبار به طور استثنا فراموش کنید. او بنا به دلایل شخصی حداقل تا پایان این فصل تمایلی برای مربی گری ندارد حتی اگر نام وسوسه کننده ای به نام پرسپولیس در میان باشد. صد البته اگر کالدرون برود روزهای خوبی در انتظار سرخ ها نخواهد بود چرا که اگر کریم باقری پست سرمربی موقت را نپذیر آنگاه شاهد حضور نام هایی غیرجذاب بر روی نیمکت پرسپولیس خواهیم بود.

3- استراماچونی هم شرایط مشابه کالدرون را دارد. او مدت هاست که بابت مطالبات مالی پیگیر است و البته عصبانی. گفته می شود که این مربی ایتالیایی به باشگاه استقلال اولتیماتوم داد که احتمالا تا ژانویه بیشتر نمی ماند. حتی کار تا جایی پیش رفته که در صورت برآورده شدن خواسته های مالی باز هم ناراحتی این مربی برطرف نخواهد شد. جدایی او از استقلال غیرمنتظره نیست اما بحث جانشینی او کاملا غیرمنتظره است به خصوص در رابطه با نام‌هایی که به گوش می رسد! استراماچونی مربی محبوبی نزد آبی های پایتخت است، حتی اگر تیم تحت هدایت او در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار داشته باشد، دربی را هم باخته باشد و یک پله پایین تر از پرسپولیس بایستد. قطعا رفتن این ایتالیایی مورد دلخواه هواداران این تیم نخواهد بود به خصوص حالا که استقلال خیلی خوب و پرگل دو رقیب اخیرش را شکست داده. هیچ هواداری دلش نمی خواهد استراماچونی برود تا مثلا محمد تقوی سرمربی تیم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها