درباره ستاره درخشان این روزهای فوتبال آلمان؛

«لوی»، پسر فرازمینی

چقدر زمان لازم است که تا رابرت لواندوفسکی تبدیل به برترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا شود؟
کد خبر: ۱۲۳۶۵۰۷
«لوی»، پسر فرازمینی

به گزارش جام جم آنلاین ، راهی طولانی در پیش دارد اما روندی که او در پیش گرفته قطعا او را در چنین جایگاهی _حداقل رده های سوم یا چهارم_ می رساند.

در شبی که بایرن مونیخ با چهار گل تیم دورتموند را تحقیر کرد تماشاگران نکات زیادی را متوجه شدند.

نخست اینکه هر چند بایرن مونیخ صلابت فصل های گذشته را ندارد اما هنوز هم یکی از مدعیان قهرمانی بوندسلیگا است.

دومین نکته این بود که رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی تیم بایرن مونیخ قابلیت تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین اساطیر را دارد.

16 گل در 11 بازی

بایرن مونیخ با نتیجه چهار بر صفر تیم دورتموند را شکست داد. لواندوفسکی در این دیدار دو گل از چهار گل تیمش را به ثمر رساند تا ستاره اول تیمش باشد.

«لوی» با این دو گل رکوردی بی نظیر از خود بر جای گذاشت. او حالا نخستین بازیکنی در تاریخ فوتبال بوندسلیگاست که در 11 بازی متوالی گلزنی می کند.

رکورد دیگر درخشان این ستاره لهستانی این است که رکورد به ثمر رساندن 16 گل در 11 مسابقه را به ثبت رسانده است.

فصل جدید رقابت های باشگاهی فوتبال در بسیاری از نقاط دنیا آغاز شده و لواندوفسکی به عنوان یک بازیکن به تنهایی از بسیاری از باشگاه های فوتبال بیشتر گلزنی کرده است از جمله تیم آرسنال انگلیس. تیم شمال لندن در 12 مسابقه تنها 16 گل به ثمر رسانده است اما لواندوفسکی به عنوان یک مهاجم در 11 مسابقه 16 گل زده است.

پسر فرازمینی

لواندوفسکی متولد سال 1988 در ورشوی لهستان است. این ستاره لهستانی حالا بزرگ ترین بازیکن تاریخ فوتبال کشورش هم به شمار می رود.

این بازیکن 185 سانتی متری که همانند بسیاری دیگر از ستاره های فوتبال جهان زیر سایه مسی و رونالدو گم شده اکنون از هر دوی آنها درخشان تر است. بیشتر گل می زند و به روند خوب گلزنی های خود در هر مسابقه ادامه می دهد و کسی هم جلودار او نیست.

این مهاجم فوتبال حرفه ای خود را در باشگاه ژنیچ پروژاکوف لهستان آغاز کرد و سپس به دیگر تیم لهستانی یعنی لخ پوزنان پیوست. در سال 2010 نیز راهی تیم بوروسیا دورتموند شد، یعنی همان تیمی که دیشب دو بار دروازه اش را باز کرد.

لوی در 131 مسابقه ای که برای این تیم به میدان رفت 74 گل به ثمر رساند. در سال 2014 بایرن مونیخ موفق به جذب این مهاجم شد. در واقع خرید ستاره های بزرگ دورتموند از سوی بایرن به یک عادت در فوتبال آلمان تبدیل شده است.

لواندوفسکی به هر حال با وجود مخالفت های شدید هواداران تیم دورتموند راهی بایرن شد و از آن زمان تاکنون در این تیم بازی می کند. به فاصله گذشت پنج سال از پیوستن به تیم بایرن، لوی آمار 144 گل در 170 مسابقه را ثبت کرده است.

پنج سال پیش و زمانی که هنوز در تیم دورتموند بازی می کرد به او لقب لهستانی فرازمینی دادند. روبرت تنها بازیکن تاریخ محسوب می شود که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چهار گل به ثمر رسانده است.

روزی را که در نه دقیقه، پنج گل زد به خاطر می آوریم؛ شاید به همین دلیل می گوییم اگر او در هر عصر دیگری می زیست، برترین بازیکن اروپا نام می گرفت.

همسر او، آنا لواندوفسکا قهرمان کاراته و کارشناس فیتنس است و برخی می گویند بر رژیم غذایی و تمرینات همسرش، نظارت می کند. بدن لواندوفسکی، هواداران دورتموند را شگفت زده کرده بود و آن ها لقب روبرت را «بدن» گذاشتند.

روبرت عادت دارد گل های اولش برای هر باشگاه و گل های ارزشمندش را به پدرش کرزیژتوف هدیه کند؛ فردی که در نوجوانی مهاجم بایرن مونیخ فوت کرده است. او با بلند کردن دو انگشتش به سوی آسمان، شادی بعد از گل را با پدرش تقسیم می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها