فوتبال ایران روزهای پرالتهابی را پشت سر می گذارد، حاشیه پشت حاشیه و اتفاق پشت اتفاق. با هم مهم ترین اتفاقات فوتبال ایران درچند روز اخیر را مرور می‎کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۲۴
جایی برای نافرمان ‏‎ها نیست / ادامه واردات بنجل ‏‎ها

به گزارش جام جم آنلاین ، در فوتبال ایران چه می گذرد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است افرادی مانند امیرحسین فتحی، انصاری فرد، فتاحی، بهاروند، تاج، حسن‎زاده و ... دور هم جمع شوند و هر کدام به نوبت و به اندازه سهم خود توضیح بدهند در فوتبال ایران چه می گذرد. در واقع هر یک از آنها مسبب حاشیه های اخیر هستند.

تو اخراجی نافرمان!

سعید فتاحی از سازمان لیگ کنار گذاشته شد. پس از اخراج دلایل مختلفی برای این اتفاق ذکر شد. نخستین دلیل برای کنار گذاشتن او اختلاف شدید با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران است، در واقع نافرمانی های او منجر به کنار گذاشته شدنش شده. بعد هم اخباری در این رابطه منتشر شد که انفعال بیش از اندازه فتاحی در رابطه با موضوع شعارهای سیاسی و قومیتی دیدار تراکتور و استقلال دلیل برکناری اوست.

رییس فدراسیون فوتبال دیشب درباره برکناری سعید فتاحی در سازمان لیگ چنین توضیح داد: «فتاحی نیروی کاربلدی است و مشکلی بابت او وجود ندارد! کمیته اخلاق برای فتاحی و سایر سازمان لیگ رایی صادر کرد که کمیته استیناف آن را نقض کرد. از سعید فتاحی در جا‌های دیگر فدراسیون فوتبال قطعا استفاده خواهد شد.»

تاج البته توضیح نداد که اگر فتاحی نیروی کاربلدی است چطور برکنار شده؟ و چرا در رابطه با دخالت نهادهای غیرفوتبالی در ماجرای برکناری فتاحی توضیحی ارائه نداد؟ خبرهای دیگری هم به گوش می رسد، خبرهایی مبنی بر اینکه فتاحی قرار است به زودی در فدراسیون فوتبال همکار مهدی تاج شود! در واقع او از سازمان لیگ به فدراسیون فوتبال منتقل خواهد شد. به عبارت دیگر ساختمانی شمالی خیابان سئول قرار است چهره مغضوب و اخراجی ساختمان جنوبی همین خیابان را به خدمت بگیرد. فعلا حرف و حدیث درباره این چهره جنجالی زیاد است. او بعد از اخراج گفته بود که کلی حرف دارد و بعدا می گوید.

رفتنِ توام با محرومیت

اسماعیل حسن زاده هم از فدراسیون فوتبال رفت و قرار است جانشین او طی چند روز آینده معرفی شود. او که رئیس کمیته انضباطی بود بر خلاف فتاحی دلیل قابل توجیهی برای کناره گیری خود داشت. در این رابطه سایت فدراسیون فوتبال نوشت: «رئیس فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای در پاسخ به تقاضای مجدد دادگستری استان تهران با عنایت به مسئولیت جدید اسماعیل حسن زاده در آن نهاد، با استعفای وی از ریاست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال موافقت کرد.

این موضوع در ابتدا در شهریور ماه گذشته با مخالفت رئیس فدراسیون همراه شد اما در ادامه با درخواست دوباره دادگستری استان تهران در مهر ماه با موافقت روبرو ریاست فدراسیون شد. سرپرست کمیته انضباطی فدراسیون در روزهای آتی معرفی خواهد شد.»

البته اسماعیل حسن زاده با جنجال رفت. او پیش از رفتن حکم محرومیت یک جلسه ای گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی تیم پرسپولیس را صادر کرد تا هواداران پرسپولیس حسابی به او بتازند.

پرسپولیس و بیانیه و باقی قضایا

کالدرون در مصاحبه ای که در نهایت منجر به محرومیت یک جلسه ای او از همراهی پرسپولیس شد گفته بود که «امیدوار است نتایج فوتبال در میدان مسابقه تعیین شود». او سپس اشاره ای هم به دیدار تیم های استقلال و پارس جنوبی جم کرد. حالا سرخ ها حسابی عصبانی اند و در رابطه با این حکم اعتراض داشته اند. حالا یکی باید بپرسد این همه اعتراض به چه معناست؟ کالدرون مصاحبه ای بدون سند انجام داده و باید مجازات آن را هم ببیند. حالا این همه هوچی گری برای چه چیزی است؟

بدهی برانکو هم همچنان دردسر بزرگ پرسپولیسی هاست. انصاری فرد همچنان در حال مذاکره از راه دور برای سرمربی سابق تیم است تا این کروات بلکه کمی تخفیف بدهد.

استقلالی بی پول، استقلال درخشان

درست در روزهایی است که استقلال در لیگ برتر حریفان را گلباران می کند بازیکنان تیم اعتصاب می کنند، اعتصابی که کاملا هماهنگ با سرمربی این تیم یعنی آندره‎آ استراماچونی است. دیروز استقلالی ها تمرین نکردند. پولشان را می‌خواهند و خواسته غیرمعقولی هم ندارند. در کنار این حاشیه بزرگ اخبار متعددی در رابطه با حق یک طرفه فسخ با استقلال از سوی استراماچونی شنیده می شد. سرمربی آبی ها پولش را می خواهد و او هم حق دارد. استقلالِ درخشان این روزها بی پول و پرحاشیه است. هواداران می ترسند ادامه این رویه منجر به قطع نتایج درخشان تیمشان در لیگ برتر فوتبال ایران شود. امیرحسین فتحی به عنوان مدیرعامل واقعا در استقلال چه می کند؟

ادامه واردات بنجل‎ها

افسانه بنجل ها ادامه دارد. از دی کارمو در سال های پیش گرفته تا یک مشت خارجی بی کیفیت دیگر. از گولچ گرفته تا پروپیچ و از جونیور گرفته تا ده ها بازیکن بدون تیم و بی کیفیت دیگر که به ایران می آیند، جیب هایشان را پر می کنند، سپس می روند و باقی مانده پول خود را از طریق فیفا و سایر نهادها می گیرند. هیچکسی هم جلودار این قضیه نیست. همین که مدیربرنامه های جونیور قرار است یک بی کیفیت دیگر به پرسپولیس قالب کند شاهد این ادعاست! در بلوای فوتبال ایران این بی کیفیت های خارجی فرصت های درخشانی برای قالب کردن خود به تیم های ایرانی دارند، تیم هایی که سوء مدیریت در تمامی ارکان آنها دیده می‌شود.

و اما خوک جنگی...

مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال ایران می خواست در دیدار ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی 2020 روی نیمکت تیم ایران ننشیند. دلیلش هم این است که کلی مطالبه داشت. زمزمه هایی در رسانه های خارجی به وجود آمد مبنی بر اینکه این مربی تیم بعدی خود را هم انتخاب کرده و دیگر نمی خواهد به حضور خود در ایران ادامه بدهد. البته از منابعی که هنوز نمی دانیم دقیقا چه هستند پول او جور شد تا مردی که در رسانه های بلژیکی به «خوک جنگی» معروف است فعلا از فکر استعفا بیرون بیاید. به هر حال او یکی از بزرگ ترین حواشی چند روز اخیر فوتبال را به وجود آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها