«آقای گل محمدی این چه وقت چیپ زدن بود؟». 15 سال از گفتن این جمله عادل فردوسی پور می گذرد.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۳۰
چیپ نزن آقا!

جام جم آنلاین – تیم ملی فوتبال ایران هیچ وقت به اندازه سال 2004 به قهرمانی در جام ملت های آسیا نزدیک نشده بود اما یک پنالتی چیپ از گل محمدی در مقابل چین که البته گل نشد تیم ملی فوتبال ایران را در راه رسیدن به فینال جام ملت ها باز هم ناکام گذاشت.

بیش از 15 سال از آن روز گذشته اما بازیکنان فوتبال ایران همچنان اصرار به زدن پنالتی چیپ دارند. در این میان یکی دو تا پنالتی چیپ تبدیل به گل شده اما مابقی در حساس ترین موقعیت ها به هدر رفته است. از پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی در دربی گرفته تا همین پنالتی چیپ علی علیپور مقابل ماشین سازی که به راحتی توسط حامد لک گلر تبریزی ها مهار شد.

علیپور با آن پنالتی چیپ اکنون انتقادهای زیادی به جان خریده است. چه می شد اگر او با یک بغل پا پنالتی را تبدیل به گل می کرد تا در روزی که سپاهان و شهرخودرو هر مساوی کردند پرسپولیس به صدر بسیار نزدیک می شد؟ اما علیپور چنین نکرد. در واقع نحوه پنالتی زدن او خودخواهانه بود؛ او نه تماشاگران پرسپولیس را در نظر گرفت و نه اهمیت این پنالتی که در دقیقه 85 به دست آمده است. او حتی به لزوم پیروزی جهت نزدیک شدن به صدر جدول هم اصلا فکر نکرد. او جوری پنالتی زد که معمولا در تمرینات هم اینگونه ضربه نمی زدند. مهاجم پرسپولیسی ها که لابد در باد هت تریک خودش در بازی قبلی پرسپولیس خوابیده به هیچ عنوان موقعیت تیمش را جدی نگرفت.

اما با تمام این حرف ها چرا بازیکنان ایرانی در حساس ترین موقعیت‎ها یادشان می‎افتد چیپ بزنند؟ خودخواهی؟ جلب توجه؟ یا به قول یکی از همکاران مطبوعاتی برای تحقیر تیم و بازیکن حریف؟ دلیل هر چه هست باید این را به تک تک بازیکنان شاغل در لیگ برتر گفت شما اینکاره نیستید. چیپ نزنید، آن هم وقتی که تیمتان نیاز مبرمی به کسب پیروزی دارد. آن هم وقتی که مطمئن هستید برای این کار خوب تمرین نکرده اید.

به هر حال با این کار علیپور دو امتیاز بسیار گرانبها از دست پرسپولیس پرید. خوب می دانیم در اواخر فصل است که ارزش این امتیازهای از دست رفته بیشتر از هر زمان دیگری برای تیم مشخص می شود، یعنی وقتی تیم ها از هر فرصتی برای سبقت از رقیب استفاده می کنند و هر لحظه منتظر این هستند تا رقیب وا بدهد. اما در اواخر فصل و وقتی که سرخ ها احتمالا در رقابت سرسختانه ای با دیگر مدعیان قرار بگیرند چه کسی است که به علیپور گوشزد کند او یکی از همین امتیازات حساس و حیاتی جهت قهرمانی را همان ابتدای فصل با یک خودخواهی تمام عیار از تیمش سلب کرد.

پرسپولیس در شرایطی که به نظر می رسد به ساحل آرامش رسیده است حالا یک پیروزی مهم را از دست داده است. کالدرون باید مراقب باشد تا لغزش به سراغ تیمش نیاید در غیراینصورت بحران کم کم نزدیک می شود.

به هر حال باید دوباره به علیپور و سایر بازیکنان این نکته را تاکید کرد؛ چیپ نزن آقا!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها