تیم ملی هندبال برای رسیدن به المپیک،‌ شاخ غول را شکست

ایران - بحرین؛ حیثیتی‌تر از همیشه

تیم ملی هندبال بحرین در حالی برابر کره‌جنوبی شکست خورد که به‌نظر می‌رسد با رقم زدن این نتیجه هم به‌عنوان سرگروه صعود کرد و هم مانع از صعود ایران شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۴۳۵
هندبال ایران در حسرت المپیک ماند

به گزارش جام جم آنلاین ،‌در ششمین روز از مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا و در گروه دوم دیدار تیم‌های ملی هندبال کره جنوبی و بحرین در حالی برگزار شد که تیم کره جنوبی موفق شد با نتیجه 31 بر 30 حریف خود بحرین را شکست دهد.

با این نتیجه بحرین به‌عنوان تیم نخست و کره جنوبی به‌عنوان دومین تیم از این گروه راهی دور بعد شد تا دیدار تیم ملی هندبال ایران و کویت که در حال برگزاری است، فرمالیته باشد.

طبق قانون مسابقات در صورت برد تیم کشورمان، هر سه تیم ایران، کره و بحرین، هر سه تیم 4 امتیاز خواهند داشت که در این صورت ابتدا بازی‌های رودررو در نظر گرفته می‌شود که شرایط هر سه تیم با یک پیروزی و یک شکست برابر خواهد بود. در ادامه تفاضل گل در رقابت‌های بین 3 تیم ایران، کره جنوبی و بحرین (به‌جز بازی هر سه تیم با کویت) تعیین‌کننده رده‌بندی خواهد بود، با این شرایط تفاضل گل بحرین در سه بازی مورد نظر 2+، تفاضل گل کره جنوبی صفر و تفاضل گل ایران 2ــ خواهد بود.

نکته جالب اینجاست که اگر کره جنوبی با تفاضل بیشتر از 2 گل پیروز این میدان می‌شد، بحرین شانس صعود را از دست می‌داد و ایران و کره جنوبی راهی دور بعد می‌شدند. بهترین حالت برای بحرین شکست با اختلاف یک گل بود، چرا که نه‌تنها از گروه دوم صعود می‌کرد بلکه به‌عنوان سرگروه، در دور بعد برابر قطر مدعی قرار نمی‌گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها