تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار در دوران سرمربی‎گری مارک ویلموتس شکست خورد، آن هم مقابل تیمی که انگار قرار است تلخ‌‌ترین بخش‌های ناکامی‌های فوتبال ایران را بنویسد.
کد خبر: ۱۲۳۳۲۷۰
فوتبالِ زشت!

جام جم آنلاین – تیم ملی فوتبال ایران در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 در منامه پایتخت بحرین مقابل تیم ملی فوتبال این کشور تن به شکست یک بر صفر داد تا بحرینی‌ها شب فوق العاده‌ای را پشت سر بگذارند و شور و نشاط خاصی در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس بر پا شود. پیروزی بزرگ مقابل ایران آنچنان برای بحرینی‎ها شیرین بود که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از این نتیجه به عنوان برد تاریخی نام برد. حالا بحرینی‎ها نسبت به صعود به مرحله بعدی رقابت‎ها امیدوار شده‎اند این در حالی است که به همان اندازه حالا تیم ملی فوتبال ایران با خطر مواجه است به خصوص اینکه عراق هم با توجه به شکست شب گذشته ایران حالا انگیزه‎ هایی دو برابر پیدا کرده است و این کار شاگردان ویلموتس را برای ادامه کار سخت‎تر و سنگین‎تر می‎کند.

به هر حال دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در شب گذشته یکی از زشت‌ترین فوتبال‌هایی بود که در چند سال اخیر از ملی‎پوشان ایران دیدیم. این فوتبالِ زشت با حاشیه‌های زشت‌تری هم همراه شد، حاشیه‎هایی مثل بی‎احترامی هواداران بحرینی حاضر در ورزشگاه منامه بحرین به سرود ملی ایران. سوت‎های ممتد این هواداران بخش مهم زشتی‎های این مسابقه را رقم زد. توئیت‎های توهین‌آمیز چند خبرنگار سعودی که به شدت ذوق زده شده بودند بخشی دیگر از حاشیه‎ها بود.

اما نکته تلخ دیگر این مسابقه گلی بود که ایران دریافت کرد. وقتی در دقیقه 65 محمد حردان پشت ضربه پنالتی قرار گرفت همه فکر می کردیم علیرضا بیرانوند این پنالتی را می گیرد، همانطور که پنالتی رونالدو را گرفت و یا همان طور که پنالتی های دیگری را هم مهار کرد، مثل آن ضربه علی کریمی در دربی. اما اینبار خبری از سیو نبود، دروازه او باز شد و به همین راحتی تیم ملی فوتبال بحرین در خانه خودش جلو افتاد. بازی ضعیف ملی پوشان ایران و البته تلاش بحرین برای حفظ این نتیجه باعث شد تا نخستین شکست در کارنامه ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران ثبت شود. در دیدار ایران و بحرین همه چیز دست به دست هم داده بود تا یکی از زشت ترین بازی های تیم ملی در سال های اخیر ثبت شود. نکته بدتر از آن که طلسم منفی ایران مقابل فوتبال کشور کوچک بحرین حفظ شد. ملی پوشان فوتبال ایران باز هم نتوانستند بحرین را شکست بدهند. دیدار دیروز ششمین بازی این دو تیم در بحرین بود. بازی هایی که تاکنون سه شکست و سه تساوی برای ایران به دنبال داشت. ملی پوشان فوتبال ایران هم هیچ کدام در حد و اندازه‌های خود نبودند و انگار نه انگار بازیکنانی هستند که برخی از آنها در باشگاه‎های اروپایی به میدان می روند.

به هر حال پرونده منامه بار دیگر به تلخی برای فوتبال ایران بسته شد و باز هم بحرینی ها بودند که سربلند از یک دیدار حیثیتی بیرون آمدند. تیم ملی ایران دیگر در صدر گروه خود نیست. اوضاع کمی نگران کننده به نظر نمی رسد؟

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها