الان پرسپولیس قهرمان است؟ استقلال هم ناکام؟ رای سوپرجام چه چیزی را به این دو تیم ثابت می کند؟ یک بازی برگزار نشد، یک جنجال به پا شد. حالا یک رای صادر شده و یک جنجال بیهوده دیگر.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۱۴
100 هزار دلار هزینه دادرسی را چه کسی می‎دهد؟

جام جم آنلاین – پرونده شکایت استقلال بابت سوپرجام سال 97 ایران به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) به سود پرسپولیس رقم خورد. به این ترتیب سرخ‎های پایتخت بدون برگزاری مسابقه سوپرجام صاحب یک قهرمانی دیگر شدند و استقلالی ها هم با یک ضرر هنگفت و قابل توجه کنار نشستند و دست خالی ماندند.

شاید سران استقلال به خصوص معاونت سابق این باشگاه یعنی علی خطیر بهتر از هر کسی دیگر می دانستند اعتراض به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش برای شکستن رای محاکم قضایی فوتبال داخلی کشور بی فایده است اما با صرف هزینه‌ای کلان این کار را انجام دادند و در نهایت در این پرونده جنجالی و پرهزینه شکست خوردند. با اینکه پول زیادی صرف شد اما برای بسیاری از همان ابتدا مشخص بود که استقلال ره به جایی نمی برد و قهرمانی در سوپرجام در نهایت به پرسپولیسی ها می رسد. خطیر و دوستان برای هزینه‌های دادرسی ارجاع این پرونده به دادگاه بین‌المللی حکمیت حتی فکر هزینه 100 هزار دلاری آن را هم کردند. حالا که خطیر نیست قطعا وظیفه ای هم ندارد به این سوال پاسخ بدهد که آن 100 هزار دلار بی‎زبان چگونه باید از بیت‎المال پرداخت شود و اصلا صرف چنین هزینه‎ای چه فایده ای داشت؟

حالا این پرونده پرهیاهو و بی‎فرجام بسته شده و تنها چیزی که از آن باقی ماند 100 هزار دلاری است که تمام و کمال و به موقع باید بابت هزینه‎های دادرسی پرداخت شود.

استقلال که دو فصل پیش قهرمان جام حذفی شده بود، به دلیل ناآمادگی حاضر به بازی مقابل پرسپولیس در دیدار نهایی سوپرجام در تاریخ تعیین شده نبود و در نهایت نیز سازمان لیگ فوتبال ایران، حریف سرخ‎پوش را برنده دانست. این رای از سوی کمیته انضباطی فدراسیون اعلام شد و کمیته استیناف هم آن را تایید کرد. همه چیز مشخص به نظر می‎رسید اما هنوز هم نمی‎دانیم اصرار بیش از اندازه مسئولان استقلال برای یک شکایت پرهزینه به دادگاه بین‌المللی ورزش به چه دلیل بود.

نکته جالب اینجاست که بر سر بیهوده‎ترین پرونده ممکن، فضایی به شدت متشنج بین دو باشگاه به وجود آمد و جالب‎تر اینکه بر سر یک قهرمانی نه چندان پراهمیت نگرانی‎هایی برای هر دو باشگاه به وجود آمد.

از همان زمان دادخواست استقلال به دادگاه حکمیت ورزش بسیاری نسبت به این موضوع انتقاد کردند و آن را بی‎فرجام دانستند اما کسی در باشگاه آبی‎پوشان نبود که حرف گوش بدهد.

این پرونده و ماجرایش، یکی از نمونه‌های اتلاف بیت المال بود که در عرصه بین المللی نیز موجب مضحکه فوتبال ایران شد چرا که برخی کارشناسان معتقدند، رسیدگی دادگاه CAS به شکایت داخلی از یک کشور، اگر بی سابقه نبوده باشد، کم سابقه قلمداد می شود.

الان از جنجالی ترین سوپرجام تاریخ فوتبال ایران فقط یک هزینه 100 هزار دلاری باقی مانده است و بی مسئولیت هایی که هیچکس در باشگاه استقلال گردن نمی‎گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها