کالدرون خوب بلد است بعد از شکست تیمش را جمع کند و برای مسابقه بعدی ریکاوری روحی روانی و فنی داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۴۶
روزهای خاکستری نجیب زاده آرژانتینی

به گزارش جام جم آنلاین ، مرد آرژانتینی با قبول مسئولیت فنی پرسپولیس و جانشینی مربی موفقی مثل برانکو نشان داده از جسارت و شهامت کافی برخوردار است، که این جسور بودن را در استراتژی تاکتیکی این تیم هم می بینیم.

پرسپولیس تا اینجای لیگ به دو تیم مدعی قهرمانی که رقیب مستقیم سرخ ها در راه قهرمانی هستند شکست خورده ، این دو شکست از آن جهت تلخ است که عادت این تیم در سالهایی که برانکو در فوتبال ایران یکه تازی می کرد کم باختن بود ، و برانکو با فرمول خود نوشته اش به نام : «به حریف مستقیم در مسیر قهرمانی نباز و امتیاز بگیر» ۳ سال در فوتبال ایران پادشاهی کرد و در لیگ قهرمانان آسیا با دست های خالی معجزه ها کرد.

سایه نتایج و جام های رویایی که برانکو با پرسپولیس گرفت هنوز روی کالدرون و تیمش هست ، او با وجود بالانشینی در جدول و فاصله کمی که از نظر امتیازی با تیم صدر نشین دارد زیر تیغ انتقادات به سختی نفس می کشد. کاملا واضح و مشخص است فعلا از جونیور براندائو آبی برای کالدرون و سرخ ها در نوک حمله پرسپولیس گرم نمی شود ، در کنار این موضوع چرخ های ماشین تاکتیکی پرسپولیس خوب نمی چرخد و تیم هارمونی لازم را ندارد.

علیپور از زیر فشار نمی تواند خارج شود چراکه بیشتر تمرکز این بازیکن و اکثر فوتبالیست های ما روی فضای مجازی و پیج های شخصی و هواداری است تا تمرین و رفع اشکالات فنی خودشان . کالدرون بهتر از هر کسی می داند در تیم های پرطرفدار ، هوادار صبر و تحمل نتایج ضعیف را ، حتی وقتی قرار است فلسفه و استراتژی فوتبالی آن تیم تغییر کند ، ندارد.

این روزها سوالات زیادی برای هوادارن سرخ وجود دارد که دوست دارند کالدرون با صراحت به آنها جواب دهد ، سوالاتی مثل دلیل بازی نکردن عنصر مهمی بنام سید جلال واقعا" پزشکی است ؟ چرا امید عالیشاه در دو بازی آخر پرسپولیس خارج از لیست بود ؟ چرا مهاجمین در خط حمله عقیم هستند ؟ چرا هافبک ها سر جای خودشان بازی نمی کنند ؟ امیری ، عالیشاه ، سیامک نعمتی و چند نمونه از این دست .

سالهاست اینگونه سوالها بین هواداران تیم های پرطرفداری مثل پرسپولیس و سرمربی تیمشان به یک چالش فنی تبدیل شده است ، آیا واقعا" کالدرون در حالی که تیمش در ۶ هفته ابتدایی لیگ با ۴ مدعی شماره یک قهرمانی طبق قرعه اول فصل بازی می کند و در جام حذفی در اولین بازی با تیم جوان و خوش ترکیب ماشین سازی بازی دارد و اتفاقا" از ۱۵ امتیاز ممکن در لیگ ۹ امتیاز گرفته و در ۲ امتیازی صدر قرار دارد ، و در جام حذفی یک تیم لیگ برتری را حذف می کند ، مستحق اینهمه هجمه و انتقاد هست؟

برای آنالیز دقیق و منصفانه تیم کالدرون نیاز است تا نیم فصل صبر کرد ، آنوقت می شود با آمار و داده هایی که از دل بازی های برگزار شده این تیم در پایان نیم فصل و دیدارهای جام حذفی حاصل شده یک برداشت واقعی و عادلانه داشت. و یادمان نرود کار کردن در تیمی که در کنار فتح جام ها با برانکو کروات فاتح قلب ها بود ، کار کردن روی لبه تیغ است ، پس هواداران تیفوسی سرخ ها و منتقدین شمشیر بدست ، خوب است به احترام جسارت و شهامت مرد نجیب نیمکت سرخ ، به بهانه تعصب و علاقه افراطی فرصت را از او و تیمش دریغ نکنند.

مجتبی مالکی / روزنامه نگار ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها