پنالتی پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی که اصلاً پنالتی نبود بار دیگر (شاید برای دهمین بار در فصل جاری) ثابت کرد که فوتبال ایران به شدت نیاز به سیستم VAR دارد.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۴۴
VAR از نان شب برای فوتبال ایران واجب‌تر است

به گزارش جام جم آنلاین، خبرورزشی نوشت: اروپایی‌ها دیوانه نیستند که از این سیستم ویدئویی استفاده می‌کنند. داور بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی هم تعمدی نداشت، اما صحنه را اصلاً ندید و فقط حدس زد که روی علیپور پنالتی شده است.

پرسپولیس البته پنالتی را خراب کرد و گل سالمی زد تا بدون حرف و حدیث برنده شود، اما اگر پنالتی گل می‌شد ماشین‌سازی ناعادلانه حذف شده بود.

پارسال همین پرسپولیس در نیم‌فصل اول چند بار از داوری ضرر کرد و استقلال هم حداقل در ۴ بازی چوب داوری را خورد (مثلاً بازی با نفت در آبادان که گل سالم آبی‌ها را نگرفتند) البته یک عده می‌گویند اشتباه داوری همه جا هست و تیم‌ها اگر ضرر کرده‌اند در یکسری بازی‌ها هم سود برده‌اند! حرفی صددرصد کلیشه‌ای و غلط که هیچ مبنایی ندارد و درست نیست.

سیستم VAR به داوران هم کمک می‌کند که حق را به حقدار بدهند. خب چه کسی در این فوتبال دوست ندارد حق به حقدار برسد؟ الان خود پرسپولیسی‌ها خوشحالند که آن پنالتی گل نشد و با یک گل سالم بازی را بردند.

VAR که باشد بعضی از مربیان هم الکی نمی‌توانند ادعا کنند که در طول فصل مثلاً ۱۰ امتیاز از داوری متضرر شده‌اند.

در سیستم VAR حداقل ۳، ۴ نفر یک صحنه را می‌بینند و ذات این سیستم طوری است که خود داور گاهی می‌پذیرد اشتباه کرده و نظرش را عوض می‌کند.

این‌طوری رؤسای کمیته داوران هم نمی‌توانند چشم بسته از کل داوری‌ها دفاع کنند. کاری که معمولاً می‌کنند مگر آنکه استثنائاً خلافش ثابت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها