وضعیت در استقلال جوری است که انگار همه چیز عمدی به نظر می رسد. از پیشکسوت گرفته تا مسئولان سابق همه و همه انگار به دنبال این هستند تا استراماچونی برود. حالا یا پای خودش یا با حکم اخراج!
کد خبر: ۱۲۳۱۱۶۹
چرا استراماچونی نباید برود؟

به گزارش جام جم آنلاین ، پیروزی مقابل گل ریحان البرز در جام حذفی ایران را که فاکتور بگیریم متوجه میشویم شرایط کنونی استقلال را نمیتوانیم چیزی جز بحران توصیف کنیم.

تیمی که با سرمربی جدید و ایتالیاییاش یک مدعی جدید در لیگ برتر فوتبال ایران پیش از آغاز لیگ نوزدهم توصیف میشد حالا جان ندارد که ببرد. 5 بازی و کسب فقط 3 امتیاز فاجعه بزرگی برای تیمی محسوب میشود که آخرین بار 1392-1391 قهرمانی در رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران تجربه کرد. اما با اینکه استقلال این روزها کاملا بحرانی است به هیچ عنوان نباید در انتظار رفتن استراماچونی از ایران باشیم. به قول یکی از همکاران رسانهای اگر استراماچونی با چنین وضعیتی از ایران برود دیگر محال است که پای مربیان صاحب سبک ایتالیایی به ایران باز شود. محال است با توجه به سم پاشیهای رسانههای ایتالیایی درباره وضعیت استراماچونی در ایران یک ایتالیایی دیگر بخواهد پایش را به فوتبال ایران بگذارد. استراماچونی صاحب سبک است و استقلال را از لحاظ تاکتیکی با وضعیت جدیدی مواجه کرده، حالا دفاع سه نفره استقلال روزهای پویاتری را تجربه می کند و با وضعیت کاملا نوینی روبرو شده که مرهون استراماچونی است.

این ایتالیایی شیوههای بدیع مربیگری خود را به ایران آورده و هدف دیگری ندارد. با رفتن او وضعیت استقلال کاملا به هم میریزد و دوباره تبدیل میشود به همان تیمی که دفاعی کاملا متزلزل دارد و بازیکنانش هم نمیتوانند باثبات در ترکیب به میدان بروند. یکی مثل فرشید اسماعیلی بازیکنی خواهد شد که در یک مسابقه میدرخشد اما در مسابقه بعدی «وا» میدهد. اما او در تیم تحت هدایت استراماچونی اگر ستاره نیست حداقل کسی است که ثبات قابل توجهی دارد و تاثیرگذاری خوبی از خود بر جای میگذارد.

نباید بگذاریم استراماچونی با این شرایط از ایران برود، نه به این دلیل که فقط استقلال آسیب میبیند، به این دلیل که چهره فوتبال ایران بیش از این مخدوش نشود. او وقتی به ایران آمد تصوری از انبوه مشکلات متعدد در فوتبال ایران نداشت. وقتی بدقولیهای مالی باشگاه و بیبرنامگی در رابطه با جذب بازیکن را دید ترجیح داد بگذارد و برود اما جلوی رفتن او را گرفتند. تا امروز هم که کلی اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ایران به چشم خود دیده است، از قطع برق ورزشگاه گرفته تا کتک کاری و خشک شدن بچه شش ساله و حاشیههای ریز و درشت دیگری از این دست. از سویی روزنامههای ایتالیایی به خصوص گازتا دلواسپور ایتالیا به صورت ثابت مطالبی را در رابطه با مظلومیت این مربی در ایران منتشر میکنند. همه اینها را که کنار هم بگذاریم به خوبی متوجه میشویم نباید اجازه دهیم آنقدر در کار او اخلال ایجاد کنند که بگذارد و برود. استراماچونی نیازِ اکنون استقلال است. رفتن او دل بدخواهان استقلال را شاد میکند. نگذاریم استراماچونی برود، نگذاریم.

جمشید پریزی/ روزنامه نگار ورزشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها