قهرمان سه دوره اخیر فوتبال ایران، برخلاف فصول گذشته لیگ را با قدرت آغاز نکرده و خوش‌شانس بوده که مدعیان این فصل نیز در تکاپوی دستیابی به امتیاز، با غفلت‌هایی مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۶۵
قهرمانی لیگ از دست پرسپولیس سُر خورد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ورزش سه، با این حال شکست این تیم برابر دو مدعی اصلی این فصل، نشانه‌هایی برای از دست رفتن شانس مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود. پرسپولیس در فصل گذشته در هر سه دیدار برابر سپاهان در لیگ و جام حذفی نمایش موفق و قابل اعتنایی از خود به جا گذاشت تا در نهایت نیز برابر جدی‌ترین مدعی و رقیب قهرمانی به برتری دست یابد و عنوان قهرمانی در هر دو جام را به خود اختصاص دهد. آنها فصل گذشته برابر مدعیان قهرمانی و تیم‌های قدرتمند لیگ به نتایجی دست یافتند که شانس رسیدن به قهرمانی را برای آنها افزایش می‌داد.

آنها که در ابتدای فصل با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی و جدایی ۵ ستاره خود، شرایط نگران‌کننده‌ای را از نظر هواداران و کارشناسان برای آغاز لیگ داشتند، لیگ هجدهم را با این نتایج برابر مدعیان به پایان رساندند:

پرسپولیس ۰-۰سپاهان

سپاهان ۱-۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۱-۰ استقلال

استقلال ۰-۰ پرسپولیس

پرسپولیس ۰-۰ تراکتور

تراکتور ۱-۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۲-۰ پدیده

پدیده ۰-۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۱-۰ ذوب آهن

ذوب آهن ۰-۰ پرسپولیس

برانکو در فصل گذشته برابر تیم‌های صاحب‌نام و مدعی در نهایت موفق به کسب ۱۸ امتیاز شد و هیچ باختی برابر آنها تجربه نکرد. در لیگ هفدهم نیز پرسپولیس به قهرمانی رسیده بود و البته برابر مدعیان در جدول پایانی به این نتایج دست یافته بود:

پرسپولیس ۲-۰ سپاهان

سپاهان ۲-۲ پرسپولیس

پرسپولیس ۱-۰ استقلال

استقلال ۱-۰ پرسپولیس

پرسپولیس ۲-۰ تراکتور

تراکتور ۱-۲ پرسپولیس

پرسپولیس ۰-۰ پدیده

پدیده ۰-۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۴-۰ ذوب آهن

ذوب آهن ۲-۱ پرسپولیس.

پرسپولیس در لیگ هفدهم نیز برابر مدعیان و تیم‌های سرشناس لیگ، موفق به دستیابی به ۲۰ امتیاز شد. در لیگ شانزدهم نیز که سرخ‌ها به اولین قهرمانی خود رسیده بودند، با شرایط مناسبی در کسب نتیجه مقابل رقبای مدعی به کار پایان داده‌ بودند.

پرسپولیس ۲-۱ سپاهان

سپاهان ۱-۳ پرسپولیس

پرسپولیس ۰-۰ استقلال

استقلال ۳-۲ پرسپولیس

پرسپولیس ۳-۰ تراکتور

تراکتور ۰-۰ پرسپولیس

پرسپولیس ۴-۰ پدیده

پدیده ۱-۲ پرسپولیس

پرسپولیس ۳-۳ ذوب آهن

ذوب آهن ۱-۰ پرسپولیس.

اولین قهرمانی پرسپولیس با برانکو در شرایطی به دست آمد که آنها ۱۸ امتیاز مقابل حریفان سرشناس خود کسب کرده بودند.

قهرمانی از دست پرسپولیس خارج می‌شود؟

تیم‌های قهرمان چند فصل اخیر فوتبال، در شرایطی در پایان فصل به این مهم دست یافته‌اند که دو مولفه را در دستیابی به امتیاز بهتر از سایر تیم‌ها کسب کرده‌اند؛ آنها با دستیابی به بیشترین امتیازات دیدارهای خانگی و موفقیت‌ در بازی‌های خارج از خانه در کنار پوئن‌گیری از رقبای اصلی، در نهایت بالاتر از دیگر تیم‌ها جشن قهرمانی را بر پا کردند.

پرسپولیس در فصل جدید و با گذشت تنها ۵ هفته دو شکست را تجربه کرده است؛ آن هم مقابل رقبای اصلی خود در فصل نوزدهم در مسیر دستیابی به عنوان قهرمانی. آنها برابر تراکتور و سپاهان که عزم جدی خود برای رسیدن به این قهرمانی را دنبال می‌کنند با نمایش نه چندان موفق و در نهایت قبول شکست در تبریز و تهران از زمین خارج شده‌اند تا اکنون کار دشواری برای جبران این امتیازات پیش رو داشته باشند. مطمئنا رسیدن به امتیاز در بازی‌های برگشت برابر این حریفان سخت‌تر از شرایط فعلی خواهد بود و این می‌تواند رویای رسیدن دوباره به قهرمانی را در 25 هفته‌ی باقیمانده کمرنگ‌تر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها