بانوی پیر با خرید کریستیانو رونالدو نه تنها ستاره‌ای باکیفیت را به ترکیب خود اضافه کرد، بلکه از لحاظ مالی هم سود هنگفتی کرده است.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۴۵
کریستیانو رونالدو چگونه یوونتوس را پولدار کرد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، ورود کریستیانو رونالدو به یوونتوس در بازار نقل و انتقالات سال 2018 اگرچه هنوز منجر به قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا نشده اما افزایش چشمگیری در درآمدهای این باشگاه را به همراه داشته است.

حضور رونالدو در جمع بیانکونری سبب افزایش 68 درصدی طرفداران این تیم در فضای مجازی شده است، اتفاقی که باعث رشد سه برابر درآمدهای این تیم از محل عقد قراردادهای اسپانسری شده است.

طبق اعلام نشریه توتواسپورت تورین، قرارداد 110 میلیون یورویی که رونالدو را از رئال مادرید به یوونتوس منتقل کرد، نه تنها بر کیفیت بازی تیم ایتالیایی افزوده بلکه در عرض یک سال شمار هواداران این تیم ایتالیایی در فضای مجازی را از 49.7 میلیون به 83.8 میلیون نفر رسانده است.

به تبع این افزایش مخاطب، درآمدهای حاصل از قراردادهای تجاری یوونتوس با اسپانسرهایش هم افزایش پیدا کرده است که تنها در یک مورد از آنها، شرکت تولید پوشاک و لوازم ورزشی آدیداس آلمان، قراردادی با بانوی پیر بسته است که تا سال 2027 اعتبار دارد و به موجب آن راه‌راه‌پوشان تورین سالانه 51 میلیون یورو درآمد کسب می‌کنند.

یکی دیگر از منابع درآمد یوونتوس از محل قراردادهایش با اسپانسرها که تحت تأثیر ورود رونالدو قرار گرفته، اسپانسر پیراهن این تیم یعنی گروه خودروسازی جیپ است که رقم قرارداد فعلی‌اش با بانوی پیر 16 میلیون یورو در سال است اما به زودی این رقم به 50 میلیون یورو در سال به علاوه پاداش افزایش می‌یابد. قرارداد فعلی یووه با جیپ سال 2021 تمام می‌شود اما این شرکت خودرو‌ساز از همین حالا مذاکراتش را برای تمدید آن آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها