چه اتفاقاتی برای آبی‏پوشان پایتخت در راه است؟

در انتظار طوفان سینیور استراماچونی

پرده دوم استراماچونی را دیدیم. هنر عصبانی کردن مردان آرام در دست مدیران باشگاهی در ایران است و بس. مردی که تا پیش از این در فوتبال هیچ حاشیه‎ای نداشت در کمتر از یک ماه در ایران دو حاشیه بزرگ رقم زد. ابتدا طغیان علیه باشگاه به دلیل برآورده نشدن خواسته‎هایش و تهدید به ترک استقلال پیش از شروع فصل جدید و حالا خشم در نخستین نشست خبری تیم در آغاز لیگ. اما درد او دیگر مترجم نیست.
کد خبر: ۱۲۲۴۷۶۰
در انتظار طوفان سینیور استراماچونی

به گزارش جام‎جم آنلاین ، استراماچونی نشان داده که وقتی عصبانی شود عواقب متعددی در انتظار باشگاه استقلال خواهد بود. حالا تصویری که از او در ذهن هواداران استقلال شکل گرفته عصبانیتی است که بعد از شکست تیمش مقابل ماشین سازی تبریز در هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران از خود نشان داد، گلایه‎اش از نداشتن مترجم و مردی که با چشمان وحشت زده و ظاهری کاملا مضطرب کنار او نشست تا حرف‎هایش را ترجمه کند و اکثر ترجمه‎هایش هم اشتباه بود. واکنش استراماچونی را پس از اینکه متوجه شد چقدر حرف‎هایش اشتباه ترجمه شده را نمی دانیم اما قطعا بر ناامیدی او افزوده است و باعث شده او تصمیمات جدیدی در ذهن خود آماده کند تا در صورت رخ دادن یک اتفاق غیرمنطقی دیگر آن را به همه بگوید. به هر حال نبود مترجم در کنار دست استراماچونی آن هم پس از پایان نخستین مسابقه لیگ برتر را هنوز کسی بر عهده نگرفته است، نه روابط عمومی و نه مدیرعامل باشگاه. البته دیگر کسی دنبال تقصیر نیست. آنچه که اهمیت دارد اتفاقات پیش روی آبی‏های پایتخت خواهد بود. استراماچونی تا به حال دو بار طغیان کرده، یکی قبل از لیگ و یکی در هفته نخست. بار اول به دلیل دیپورت شدن بازیکن مورد نظرِ خارجی‏اش از فرودگاه بود و بار دوم به دلیل نداشتن مترجم. بار سوم چه زمانی طغیان می‏کند؟ گویا طغیان کرده است و خبر نداریم! استراماچونی اکنون ناراحت‎تر از آن است که فکر کنیم قضیه هفته اول لیگ برتر و البته قبل‏تر از آن فراموش شده است. واقعیت این است که حرف و حدیث‎های جدیدی به گوش می‎رسد، حرف و حدیثی که ممکن است استقلال را در همین هفته‎های ابتدایی لیگ زمین‎گیر کند. به نظر می‎رسد چه با استراماچونی و چه بدون او روزهای سختی در انتظار استقلال است به خصوص اکنون که آبی پوشان نخستین مسابقه لیگ را با شکست پشت سر گذاشتند.

مصاحبه طوفانی آندره‌آ

روزنامه گازتا دلو اسپور ایتالیا یکی از جنجالی‏ترین روزنامه‏های ورزشی شناخته می‏شود و در کنار روزنامه‏هایی چون توتو اسپورت، کوریره دلو اسپورت، گورین اسپورتیوو، گازتا دل سود و گازتا مودنا تیراژ بسیار بالایی دارد. این روزنامه ایتالیایی پر است از خبرهای حاشیه‎ای درباره بازیکنان فوتبال و زندگی‎های شخصی شان. میزان حاشیه سازی گازتا دلو اسپور ایتالیا آنچنان بالاست که یکی از خانمان براندازترین روزنامه‎های ایتالیایی قلمداد می‎شود به حدی که اگر اشاره کند کمر یک فوتبالیست و یا یک مربی را زیر بار سنگینی از حاشیه و رسوایی خم می‎کند. کافی است یک بازیکن به صورت سری و مخفیانه به یک کلوب شبانه برود اما از بداقبالی‏اش عکس‏های او ثبت شود. آنگاه این روزنامه ایتالیایی بدون اینکه کوچک‏ترین رحمی به این بازیکن بکند و بدون تار کردن صورت او فردایش این عکس‏ها را در صفحه نخست به چاپ می‏رساند. این فوتبالیست بخت برگشته نیز تا مدت‏های طولانی از شر حواشی مربوط به این اتفاق رهایی نخواهد داشت. این روزنامه در تمام سال‎های اخیر جنجال‏های فراوانی در فوتبال ایتالیا رقم زده و داستان‏های زردی را منتشر کرده است. از ارتباط الکساندر پاتو بازیکن بزریلی با دختر برلوسکونی مالک سابق میلان گرفته تا طلاق بوفون و اختلافات فرانچسکو توتی با همسرش و کلی داستان عامه پسند دیگر که البته گاهی اوقات با شکایت‎های سفت و سخت هم روبرو می‎شود.

حالا این روزنامه چه ارتباطی با استراماچونی دارد؟ ارتباطش این است که خبرهای عجیبی روز گذشته شنیدیم. گفته می‎شود آندره‎آ استراماچونی گفت و گویی با این روزنامه ایتالیایی انجام داده که در آن از شرایط بد خود در ایران، بی‎نظمی‎های شدید و موجود در باشگاه استقلال و پشیمانی خود از پذیرفتن سرمربی‎گری این تیم گفته و تاکید کرده است تمایل زیادی دارد تا در نخستین فرصت از سرمربی‏گری آبی‎های پایتخت ایران استعفا بدهد و برود. بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی گویا او می‎خواهد خیلی زود یعنی کمتر از 10 روز ایران را ترک کند. البته این مصاحبه هنوز منتشر نشده است و نمی‎دانیم که آیا اصلا چنین مصاحبه‎ای وجود خارجی دارد یا نه. اما منابع آگاه می گویند استراماچونی عصبانی‎تر از آن است که حتی با عذرخواهی رسمی بالاترین مقام باشگاه استقلال از او بابت نداشتن مترجم در هفته نخست لیگ برتر همه چیز را فراموش کند و بدون ناراحتی و عصبانیت به استقبال هفته‏های برود. در واقع خبرهای جدیدی در راه است. استراماچونی در حالی که فقط یک هفته از لیگ برتر فوتبال ایران گذشته کاملا به تنگ آمده و دیگر نمی‎خواهد شرایط موجود در باشگاه را تحمل کند. او به اطرافیانش هم گفته در صورت به وجود آمدن مشکل دیگری تاب نمی‎آورد و به سرعت از ایران می‎رود. شاید مصاحبه احتمالی او با روزنامه گازتا دلواسپور ایتالیا ضربه آخر او به میخ باشد.

نکته دیگر اینکه حتی اگر مصاحبه‏ای هم با این روزنامه ایتالیایی در کار نباشد باز هم نمی‏توان عصبانیت استراماچونی را تکذیب کرد. او عصبانی است و ناراحت و البته ناامید. اینها را کنار هم قرار بدهید متوجه می‏شوید هر اتفاقی می‏تواند بیفتد. طغیان یکباره و ترک ناگهانی باشگاه در اعتراض به بی‎نظمی‏های بی‎پایان باشگاه و سوءمدیریت‎های شدید.

تغییر نام‎ها

واقعیت در رابطه با مدیران باشگاه استقلال در سال‏های همین بوده است: فقط نام‎ها عوض می‎شوند و گرنه عملکرد همان بوده است. اما بهتر است امیرحسین فتحی در رابطه با عملکرد خود حتی بیشتر هم فکر کند. از ماجرای دیپورت شدن میلوویچ از فرودگاه به دلیل نداشتن ویزا تا فقدان مترجم کنار دست استراماچونی در هفته نخست رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران. تصور اینکه بعد از کنار رفتن استراماچونی چه دردسرهایی برای استقلال و مدیرانش پدید می‎آید بسیار سخت خواهد بود و کشتی طوفان زده آبی‏ها اینبار با دردسر جدیدترین روبرو می‎شود. به هر حال به نظر می‏رسد طوفانی برای استقلال در راه باشد، طوفانی از طرف سینیور آندره‏آ استراماچونی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها