جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ با سه تغییر مهم به میزبانی چین برگزار می شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۴۱۷
مهم‌ترین تغییرات در جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین نهم شهریور آغاز می شود.

این رقابت ها نسبت به دوره قبلی که در سال ۲۰۱۴ به میزبانی اسپانیا برگزار شد چند تغییر قابل توجه داشته است.

جام جهانی بسکتبال همیشه هر چهار سال یک بار برگزار می شود اما این دفعه پنج سال از آخرین دوره گذشته است.

این اتفاق به تصمیم فیبا (فدراسیون جهانی بسکتبال) برمی گردد. این سازمان یک سال بازی ها را به تعویق انداخت تا با جام جهانی فوتبال همزمان نباشد.

دلیل این کار سود بیشتر و افزایش مخاطب بود. جام های جهانی فوتبال و بسکتبال از سال ۱۹۷۰ تا سال ۲۰۱۴ در یک سال برگزار می شدند.

از این به بعد مسابقات دوباره هر چهار سال انجام خواهند شد و دوره بعدی به میزبانی فیلیپین، ژاپن و اندونزی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

دیگر تغییر مهم نسبت به دوره های اخیر افزایش تعداد تیم های شرکت کننده است. در جام جهانی پیش رو ۳۲ تیم به رقابت خواهند پرداخت اما در دوره گذشته تنها ۲۴ تیم حضور داشتند.

این تغییر با برخی انتقادات همراه شد. این افراد معتقد بودند سطح بازی ها کاهش پیدا می کند. با این حال افزایش تعداد تیم ها باعث می شود کشورهای بیشتری این مسابقات را پیگیری کنند، به جذابیت رقابت ها می افزاید و در آمد بیشتری به دست خواهد آمد.

برای جام جهانی چین نحوه صعود متفاوت بود و به جنجال «پنجره های فیبا» معروف شد. تیم های مختلف جهان برای کسب سهمیه در دو سال اخیر به رقابت پرداختند.

در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ تیم ها در دو رقابت مختلف ( بازی ها به صورت دوره ای برگزار می شد) در هر قاره بازی کردند تا ۳۱ سهمیه مشخص شود. اروپا ۱۲ نماینده، آمریکا ۷، آفریقا ۵ و آسیا و اقیانوسیه ۷ تیم در جام جهانی دارند. تیم سی و دوم چین میزبان است.

ایران در این رقابتها با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها