رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور با ۲ تیم بیشتر نسبت به لیگ برتر و ۵ روز زودتر از این مسابقات آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۲۲
آغاز هیجان در لیگ غیرقابل پیش‌بینی!

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در حالی که تاریخ آغاز رقابت های لیگ برتر ۳۱ مرداد اعلام شده است، رقابت های لیگ دسته اول با حضور ۱۸ تیم و از تاریخ ۲۶ مرداد و با ۹ بازی همزمان آغاز می‌شود.

تازه وارد

در رقابت های این فصل لیگ دسته اول، دو تیم استقلال خوزستان و سپیدرود با سقوط از لیگ برتر به این مسابقات، دو تیم تازه وارد هستند. به جز این دو، سه تیم تازه وارد دیگر در این مسابقات حضور دارند.

نیروی زمینی تهران به همراه آرمان گهر سیرجان و خوشه طلایی ساوه که از لیگ دسته دوم به این مسابقات صعود کرده اند، به همراه سپیدرود و استقلال خوزستان جمع ۵ تیم تازه وارد در لیگ یک را تشکیل می دهند.

بیشترین نماینده‌ها

در این فصل از رقابت های لیگ دسته اول، دو استان تهران و کرمان هر کدام با داشتن ۳ نماینده در این مسابقات بیشترین سهم را دارند. گیلان، خوزستان، فارس و استان مرکزی نیز هر کدام دو تیم و چهار استان مازندران، البرز و آذربایجان‌های شرقی و غربی هر کدام یک تیم در این مسابقات دارند.

بیشترین میزبانی‌ها

شهر تهران با سه تیم بادران، سرخ پوشان و نیروی زمینی بیشترین میزبانی را در رقابتهای این فصل لیگ دسته اول خواهد داشت و شهر شیراز با ۲ میزبانی بعد از تهران در رده دوم قرار دارد.

تقابل‌های جالب

از اتفاقات جالب هفته اول تقابل دو تیم نیروی زمینی تهران و خوشه طلایی ساوه است. دو تیمی که فصل گذشته در لیگ دسته دوم قرار داشتند و در اولین تجربه لیگ یکی شان باید به مصاف هم بروند.

همچنین دیدار نماینده‌های دو استان همجوار آذربایجان‌های شرقی و غربی در اولین هفته این مسابقات هم می‌تواند از اتفاقات قابل توجه این هفته باشد.

دیدارهای هفته نخست این رقابتها به شرح زیر برگزار می‌شود:

* سپیدرود - مس رفسنجان
* سرخ پوشان - ملوان
* خونه به خونه - کارون اروند
* قشقایی - مس کرمان
* آرمان گهر - گل ریحان
* نیروی زمینی - خوشه طلایی
* آلومینیوم - فجر سپاسی
* علم و ادب - نود
* استقلال خوزستان - بادران

تمام این مسابقات روز شنبه ۲۶ مرداد ماه برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها