سارا خادم الشریعه در دور هفتم مسابقات آزاد هونان چین توانست مقابل استاد بزرگ رومانی به تساوی دست یابد.
کد خبر: ۱۲۲۱۳۱۷
صعود خادم الشریعه  به رده ۱۷ برترین بانوان شطرنج باز جهان

به گزارش جام جم آنلاین ، سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ ۲۴۸۱ توانست در دور هفتم مسابقات آزاد هونان چین مقابل دئاک با ریتینگ ۲۶۲۱ از رومانی به تساوی برسد. خادم الشریعه در دور ششم مسابقات مقابل نارایانان با ریتینگ ۲۶۱۶ از هند به تساوی رسید. در دور پنجم رقابت‌ها، بانوی شطرنج باز ایرانی برابر اوگنی نایر از روسیه با ریتینگ ۲۶۷۸ به پیروزی رسید. نایر سابقه قهرمانی اروپا را در کارنامه‌اش دارد.

خادم الشریعه پیش از این در دور چهارم مسابقات آزاد هونان چین مقابل ون یان باریتینگ ۲۵۸۶ و در دور سوم مقابل لوپولسکوی رومانیایی با ریتینگ ۲۶۴۹ به تساوی رسیده بود. لوپولسکو چندی پیش ضمن غلبه بر علیرضا فیروزجا، قهرمان مسابقات آزاد ریکیاویک شده بود.

شطرنج‌باز ایرانی در دور دوم مسابقات مقابل ماتلاکوف با ریتینگ ۲۷۰۱ از روسیه به تساوی رسید. نکته قابل توجه این بود که خادم الشریعه توانست از این سوپراستادبزرگ روس امتیاز بگیرد. ماتلاکوف در سال ۲۰۱۷ قهرمان اروپا شده بود. بانوی شطرنج باز ایران در دور اول مسابقات مقابل نایدیچ با ریتینگ ۲۶۸۱ از آذربایجان به تساوی رسید که این تساوی هم برای خادم الشریعه بسیار ارزشمند بود.

خادم الشریعه با این نتایج درخشان توانسته است ریتینگ بین المللی خود را ۲۰ واحد افزایش دهد و خود را به رده ی هفدهم رده بندی زنده برترین شطرنج بازان بانوی جهان برساند.

مسابقات آزاد هونان چین از ۲۹ جولای تا ۶ آگوست با حضور ۷۳ شطرنج باز از ۱۶ کشور جهان در چانگشا چین در حال برگزاری است. در این رقابت‌ها شش سوپر استاد بزرگ که دارای ریتینگ بالای ۲۷۰۰ هستند، شرکت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها