علی پرهیزگار، جودوکار وزن 100- کیلوگرم ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا با شکست نماینده تاجیکستان به طلای مسابقات دست یافت.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸۸
پرهیزگار طلایی شد ، مریم بربط نقره‎ای

به گزارش جام جم آنلاین ، رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان با حضور 114 جودوکار در گروه مردان و 78 جودوکار در گروه بانوان از 23 کشور به میزبانی کشور چین تایپه آغاز شده است. امروز(سه شنبه) در دومین روز از این مسابقات و روز پایانی این رقابت‌ها 6 نماینده کشورمان در بخش پسران و دختران به مصاف حریفان خود رفتند. علی پرهیزگار در وزن 100- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد و سپس نماینده کره جنوبی را در 47 ثانیه ایپون کرد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله وی با غلبه بر حریف ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت.او در دور بعد با «فوجی تاکا» از ژاپن روبه رو شد و این حریف قدر را نیز با شکست بدرقه کرد و جواز حضور در فینال گرفت.همچنین قاسم باغچقی به مدال برنز رسید. وی در فینال این رقابت ها به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با شکست این جودوکار به مدال طلا دست یافت.

نتایج نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:


وزن ۸۱-کیلوگرم:
امین کامیابی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم موفق شد«کونال سجوال» از هند را مغلوب کند. وی در ادامه این رقابت‌ها نماینده استرالیا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله نیز با شکست نماینده قزاقستان به فینال مسابقات راه یافت. کامیابی در فینال این مسابقات به مصاف "هیروترا اویاگی" رفت و در ناهیا با شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

وزن 90- کیلوگرم:
قاسم باغچقی بعد از یک دور استراحت با «ناگاشیما» از ژاپن مبارزه کرد و مغلوب شد. وی در جدول شانس مجدد به مصاف نماینده هند رفت و با شکست این جودوکار حالا برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهد کرد.
همچنین قاسم باغچقی نیز با شکست حریف خود به مدال برنز دست یافت.

وزن100- گیلوگرم:
علی پرهیزگار در دور اول استراحت کرد و سپس نماینده کره جنوبی را در 47 ثانیه ایپون کرد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله وی با غلبه بر حریف ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت.او در دور بعد با «فوجی تاکا» از ژاپن روبه رو شد و این حریف قدر را نیز با شکست بدرقه کرد و جواز حضور در فینال گرفت.همچنین قاسم باغچقی به مدال برنز رسید. وی در فینال این رقابت ها به مصاف نماینده تاجیکستان رفت و با شکست این جودوکار به مدال طلا دست یافت.

وزن 100+ کیلوگرم:
فرزین شاهباز در اولین دور با «چن چون چیا» از چین تایپه مسابقه داد و او را مغلوب کرد سپس در دومین مبارزه پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در نیمه نهایی مغلوب نماینده مغولستان شد و حالا باید برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

در بخش دختران:

وزن 63 کیلوگرم:
صدف بیرانوند در نخستین مبارزه به مصاف «لو ینگ لیائو» از چین تایپه رفت و مغلوب شد.

وزن ۷۰ کیلوگرم:
مریم بربط در دور اول استراحت کرد و در دور دوم موفق شد حریف هندی خود را ایپون کند. وی در ادامه رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی حریفی از چین تایپه را ایپون کرد و به فینال مسابقات راه یافت. بر بط در فینال این رقابت‌ها به مصاف نماینده قزاقستان رفت و در پایان با شکست مقابل این جودوکار قزاق به مدال نقره مسابقات بسنده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها