تیم ملی فوتبال زنان آمریکا قهرمان جام‎جهانی شد ؛

قهرمان شدند تا به کاخ سفید نروند

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با برتری مقابل تیم ملی فوتبال هلند در فینال جام جهانی 2019 زنان در فرانسه به عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یافت. این مسابقه روز گذشته از ساعت 19:30 در ورزشگاه پارک المپیک شهر لیون آغاز شد. آمریکا برای چهارمین بار قهرمان تاریخ رقابت های جام جهانی زنان شد. آنها برای نخستین بار نیز موفق به تکرار عنوان قهرمانی خود شدند چرا که در سال 2015 نیز به این عنوان دست یافته بودند.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۸۷
قهرمان شدند تا به کاخ سفید نروند

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با برتری دو بر صفر مقابل هلند عنوان قهرمانی این دوره از رقابت های جام جهانی را همانند دوره گذشته به دست آورد. به این ترتیب آمریکایی ها برای چهارمین بار این عنوان را به دست آوردند. آنها پیش از این در سال های 1991، 1999 و 2015 هم قهرمان شده بودند و حالا با چهار قهرمانی رکورددار هستند.

این مسابقه از ساعت 19:30 در ورزشگاه پارک المپیک شهر لیون آغاز شد. نکته مهم این است که بیشتر حملات خطرناک هلندی ها نیز در همان نیمه اول خلاصه شد.

فن فندال دروازه‎بان تیم ملی فوتبال هلند هر چند در این مسابقه دو گل دریافت کرد اما می توان به او لقب ستاره فینال داد. فن فندال در نیمه نخست سیوهای فوق العاده ای داشت و چندین بار دروازه تیمش را نجات داد به خصوص در دقیقه 25 که یک گل صد در صد را دفع کرد، گلی که زننده اش می توانست جولی ارتز باشد. در این نیمه الکس مورگان ستاره مشهوری آمریکایی ها نیز تا آستانه باز کردن دروازه هلند پیش رفت اما او هم در برابر هوشیاری گلر لاله های نارنجی ناکام ماند. اما او در نیمه دوم تاب خود در برابر حملات بی وقفه آمریکایی ها از دست داد. زننده گل اول آمریکا کسی نبود جز مگان راپینیو کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا که اخیرا به دلیل موضع گیری های سیاسی علیه ترامپ حسابی نامش بر سر زبان ها افتاده است.

اما آمریکا نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و بالاخره در دقیقه 58 و بعد از بازبینی صحنه توسط داور به یک پنالتی دست یافت که مگان راپینو موفق شد آن را تبدیل به گل کند و ایالت متحده با یک گل از حریف پیش افتد.

اما این پایان کار نبود و در دقیقه 68 لاولی بعد از گذر از سد مدافع هلند و نواختن یک ضربه زمینی و دقیق به گوشه دروازه، موفق شد گل دوم امریکا را نیز به ثمر برساند.

در دقیقه 72 الکس مورگان در دو صحنه فرصت خوبی برای زدن گل سوم داشت اما باز هم سنگربان هلند دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 77 دان می توانست گل سوم را به ثمر برساند اما دوباره فن فندال موفق به عکس العمل شد. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد و آمریکا با برتری 0-2 برابر هلند قهرمان جهان شد.

نکته حاشیه ای دیگر این مسابقه این است که راپینیو کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا که گل اول تیمش را هم زد در ابتدای این مسابقه از خواندن سرود ملی کشورش خودداری کرد.

این ستاره فوتبال زنان جهان کفش طلای رقابت ها را هم دریافت کرد.

قهرمانی دردسرساز برای کاخ سفید

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با قهرمانی در جام جهانی زنان آمریکا می تواند مهمان کاخ سفید باشد اما ستاره های تیم ملی این کشور اعلام کرده بودند در صورت قهرمانی پایشان را این کاخ نمی گذارند. البته این نظر همه بازیکنان تیم ملی آمریکا نبود اما وقتی ستاره ها و بزرگان تیم آمریکا بخواهند در برابر کاخ سفید بایستند این عقیده به تمام بازیکنان تیم تعمیم پیدا می کند.

به هر حال تیم ملی فوتبال زنان آمریکا قهرمان جام جهانی زنان شد تا به کاخ سفید نرود. این موضوع بازتاب گسترده ای خواهد داشت. بسیاری از بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا از رئیس جمهور کشور خود یعنی دونالد ترامپ راضی نیستند و سیاست های خصمانه او در قبال دیگر کشورها را نمی پسندند.

پاداش کلان برای بازیکنان تیم ملی فوتبال آمریکا

هر یک از بازیکنان زنان تیم ملی آمریکا بابت قهرمانی در جام جهانی 250 هزار دلار پاداش گرفتند.

البته مجموع آن با رقم پاداش 38 میلیون دلاری (حدود 532 میلیارد تومان) تیم ملی فرانسه بعد از فتح جام جهانی 2018 در عرصه مردان تفاوت فاحشی داشته و همین تفاوت فراوان در پرداخت جایزه و دستمزد یکی از موارد مهم اعتراض زنان به نابرابری با فوتبال مردان بوده است.

هر یک از بازیکنان تیم ایالت متحده که در لیست اولیه حضور داشتند مبلغ 37 هزار و 500 دلار (525 میلیون تومان) دستمزد گرفتند و همین رقم برای آنهایی که به لیست نهایی نیز راه یافتند در نظر گرفته شد تا قبل از شروع مسابقات، رقم 75 هزار دلار به حساب آنها واریز شود.

فیفا به تیم قهرمان 4 میلیون دلار (56 میلیارد تومان) و به تیم نایب قهرمان 2.6 میلیون دلار (حدود 37 میلیارد تومان) پاداش می دهد که این پول همانند عرصه مردان تحویل فدراسیون فوتبال آن کشور می شود و بخش زیادی از آن (چیزی در بین 110 تا 120 هزار دلار) به هر بازیکن تعلق می گیرد و همانطور که گفته شد در مجموع هر بازیکن حدود 250 هزار دلار (حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان) دستمزد می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها