شیکاگو میزبان مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‎ها ؛

نمایش عیار واقعی والیبال ایران در مرحله نهایی

تیم ملی والیبال ایران اینگونه به مرحله نهایی لیگ والیبال ملت ها صعود کرد؛

صیقل دادن غرور ملی زیر تور والیبال / بردهایی مثل شمشیر دو لبه

بلیت سفر به شیکاگو از خیلی وقت پیش برای اعضای تیم ملی والیبال ایران رزور شده بود ، حتی پیش از آنکه صعود ملی پوشان والیبال ایران ایران به مرحله نهایی قطعی شود. در واقع تیم ایران آنچنان بار خود را محکم و پربار بسته بود که حتی پیش از مسجل شدن صعود، همه تیم تحت هدایت کولاکوویچ را در مرحله نهایی می دیدند.
کد خبر: ۱۲۱۴۵۰۹
صیقل دادن غرور ملی زیر تور والیبال / بردهایی مثل شمشیر دو لبه

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم ملی والیبال ایران مرحله مقدماتی و گروهی لیگ والیبال ملت ها را با سربلندی پشت سر گذاشت. ملی پوشان والیبال ایران عصر روز گذشته در ادامه رقابت ها موفق شدند با نتیجه سه بر صفر بلغارستان را شکست بدهند.

تیم تحت هدایت ایگور کولاکوویچ در دومین دیدار خود در هفته پنجم و پایانی لیگ والیبال ملت ها در سالن شهر پلوودیف کور بلغارستان به مصاف تیم میزبان رفت و به برتری 3 بر صفر دست یافت. شاگردان کولاکوویچ در دو ست ابتدایی با نتیجه مشابه 25 بر 23 به برتری رسیدند و با پیروزی 25 بر 21 در ست سوم، کار بلغارها را یکسره کردند. تیم ایران که پیش از این صعود خود را به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها قطعی کرده بود برای شروع این بازی از ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، جواد معنوی‌نژاد، فرهاد قائمی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و محمدرضا موذن (لیبرو) استفاده کرد؛ یعنی یک ترکیب کاملا جوان شده و در واقع تیم دوم.

تیم ایران در حالی به برتری سه بر صفر دست یافت که در ست نخست اشتباهاتی داشت و حتی در دقایق ابتدایی این ست از حریف عقب افتاد اما در ادامه همه چیز به سود ملی پوشان والیبال ایران شد. شاگردان ایگور کولاکوویچ در این ست حملات بسیار خوبی داشتند و البته در دفاع روی تور هم موثر عمل کردند و در پایان این ست نتیجه 25 بر 23 را به سود خود رقم زدند.

در ست دوم ضریب اشتباهات ایران کمتر بود اما باز هم همه چیز پایاپای پیش رفت. در پایان این ست باز هم برتری 25 بر 23 برای ایران ثبت شد.

تیم ایران در ست سوم نیز باز هم از حریف برتر بود حتی با اینکه محمدجواد معنوی نژاد مصدوم شد. بلغارستان در این ست در زمینه زدن ست بهتر عمل کرد هر چند اشتباهات باز هم در تیم ایران به وضوح دیده می شد.

نتیجه ست سوم این بازی 25 بر 21 به سود ایران بود تا شاگردان کولاکوویچ 3 بر صفر برنده دیدار مقابل بلغارستان شوند.

تیم ملی ایران در بازی سوم و پایانی خود در مرحله گروهی لیگ والیبال ملت‎ها 2019 از ساعت 18:30 امروز (یکشنبه) به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت.

همه به غیر از ایران!

جمشید حمیدی مفسر و کارشناس بین المللی دنیای والیبال در گفت و گو با جام‎جم آنلاین عنوان کرد: صعود تیم ملی والیبال ایران به جمع شش تیم مرحله نهایی لیگ والیبال ملت ها باعث خوشحالی جامعه شده است، جامعه ای که اکنون خیلی تحت فشار قرار دارد اما این صعود را باید از چند منظر بررسی کرد.

حمیدی افزود: این بردها و این صعود باعث صیقل دادن غرور ملی ما شد. واقعیت این است وقتی تیم ملی والیبال ایران با این ترکیب در این دوره از لیگ والیبال ملت‎ها دست به کار شد همه تصور می کردند این تیم می تواند به مرحله نهایی صعود کند و واقعا هم چنین شد. همه تیم ها به جز برزیل و ایران با ترکیبی جوان شده گام به لیگ والیبال ملت ها گذاشتند چون سال منتهی به المپیک هستیم و همه تیم ها به المپیک فکر می کنند.

این کارشناس و مفسر بین المللی والیبال گفت: تیم ایران در جنگ جوانی و تجربه برنده شد. همه تیم ها در سال منتهی به المپیک به جوانگرایی اهتمام می ورزند اما کولاکوویچ ترجیح داد تیم ایران را با تمام قوا وارد میدان کرد.

وی درباره بازی روز گذشته مقابل بلغارستان خاطرنشان کرد: بلغارستان نسبت به حریف قبلی ایران یعنی صربستان تیم قوی تری بود. در این دیدار جوانان تیم ما نشان دادند که بسیار توانمند هستند و کولاکوویچ باید بیشتر بر روی این جوان ها اتکا داشته باشند.

معروف دومی ندارد اما...

حمیدی اذعان داشت: همه ما دیدیم که جواد کریمی چقدر خوب ظاهر شد و چقدر در دادن پاس های سرعتی خوب عمل کرد. البته او با سعید معروف فاصله بسیار زیادی دارد. معروف دومی ندارد.

این کارشناس والیبال تاکید کرد: علی اصغر مجرد نیز یک سیدمحمد موسوی دیگر در تیم ملی والیبال است. او در رقابت های نوجوانان جهان پیش از این کاپ برترین دفاع را گرفته بود. پوریا یلی نیز ضعف های متعددی دارد اما اگر انگیزه خود را حفظ کند به یکی از برترین قطر پاس های دنیا تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: حضرت پور در پست لیبرو خوب عمل کرد و محمدرضا موذن نیز نشان داد که کولاکوویچ درباره او اشتباه کرد و باید خیلی بیشتر از اینها به او میدان می داد.

اشتیاق بیش از اندازه برای مرحله نهایی

حمیدی بیان داشت: در سالی که باید تمرکز خود را بر روی المپیک بگذاریم این پیروزی ها مانند شمشیر دو لبه است. هم باعث خوشحالی مردم شده و هم جو و اشتیاق آنها و انتظاراتشان را برای نتیجه گیری تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ والیبال ملت‌ها بالاتر می برود. ما در جمع شش تیم برتر قرا گرفته ایم و همه تیم ها اینبار با تمام قوا گام به میدان می گذارند.

وی با بیان اینکه دومین دوره لیگ والیبال ملت ها فصلی جدید در والیبال ایران محسوب می شود گفت: اگر بازیکنی مثل امیر غفور مصدوم شود باید به شدت نگران باشیم. هنگام به وجود آمدن این مصدومیت این سوال به وجود می آید که چرا به جوان ترها پیش از این دور نداده بودیم.

حمیدی افزود: تیم ملی جای جوانگرایی نیست، جای شایسته سالاری است اما نباید فراموش کنیم که اگر به جوانان بها ندهیم بعدا این خودمان هستیم که ضرر می‎کنیم.

این کارشناس بین المللی والیبال در پایان گفت: این بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بین 10 تا 15 سال است که کنار یکدیگر بازی می کنند. برای آنها هزینه زیادی شده است و انصافا یکی از برترین های دنیا را در اختیار داریم.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها