فوتسال زیر 20 سال آسیا – تبریز ؛

رویای افغانستانی در فینال آسیا

افغانستان در طول تمام سال های اخیر آنقدر بابت مسائل اجتماعی و سیاسی زخم خورده که در لابلای این زخم ها فرصتی برای توفیق های ورزشی و توسعه آن در رشته های مختلف ورزشی نیست. اما به هر حال ورزش این کشور کم کم سر خود را از لا به لای زخم ها بیرون می کند. روز گذشته اتفاقی افتاد که شاید برای ورزش ایران اهمیتی در حد حماسه نداشته باشد اما برای افغانستان اتفاق بسیار ویژه‏ای به شمار می رود؛ صعود به فینال رقابت های فوتسال زیر 20 سال آسیا.
کد خبر: ۱۲۱۳۰۲۳
رویای افغانستانی در فینال آسیا

به گزارش جام جم آنلاین ، تبریز میزبان رقابت های فوتسال زیر 20 سال آسیاست، شهری که تبعه افغانستانی بدون پاسپورت نمی تواند در آن حضور داشته باشد. همین قانون باعث شد تا در روزی که تیم ملی زیر 20 سال افغانستان به فینال آسیا صعود کرد تماشاگران افغانستانی انگشت شماری در ورزشگاه حضور داشته باشند.

عصر روز پنجشنبه دو دیدار مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا در سالن شهید پورشریفی تبریز برگزار شد.

بر این اساس با توجه به پیروزی 4 بر 3 افغانستان مقابل اندونزی و پیروزی 8 بر 4 ژاپن مقابل ایران، شاگردان روی سوزوکی و عبدالرزاق ممرک در فینال به مصاف هم می‌روند.

حضور افغانستان در فینال آسیا اتفاقی ویژه برای ورزش این کشور است. فوتسال افغانستان در حالی به فینال فوتسال آسیا رسید که بسیاری از بازیکنانش در همین ایران رشد و نمو یافتند و فوتسال بازی کردن را یاد گرفتند.

افغانستان در حالی به فینال آسیا رسید که تیم ملی ایران در مقابل شش هزار تماشاگر حاضر در سالن پورشریفی نتوانست جایی در فینال آسیایی پیدا کند.

بچه های تیم ملی افغانستان در روزی که هواداران زیادی نداشتند از سد اندونزی گذشتند و تیم ملی ایران پیش چشمان علی کفاشیان و محمدرضا ساکت و هواداران تبریزی از ژاپن در وقت های اضافه باخت و حالا باید برای سومی بجنگد.

بازی اول نیمه نهایی دومین دوره مسابقات فوتسال زیر ۲۰ پسران آسیا عصر پنجشنبه از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بین تیم های افغانستان و اندونزی در سالن ورزشی شهید پور شریفی تبریز برگزار شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود افغانستان خاتمه یافت و هر چند نیمه دوم هر دو تیم بازی متفاوت تری را از خودشان نشان دادند، ولی به دلیل تساوی ۲ بر ۲ در پایان وقت قانونی، بازی به وقت اضافه کشیده شد.

در وقت های اضافی هم این تیم افغانستان بود که با به ثمر رساندن یک گل، پیروز این بازی شد و به فینال رسید.

گل های این بازی را به ترتیب سید حسین موسوی دقیقه ۵ و ۲+۴۰، علی عرب زاده دقیقه ۲۹ و داوود یوسفی دقیقه ۴+۴۰ برای افغانستان و محمد ریزکی دقیقه ۲۲، آگونگ پاندگا دقیقه ۳۰و محمد سانجایا دقیقه ۱۰ + ۴۰ برای اندونزی زدند.

همچنین در طول بازی مرتضی حیدری، علی عرب زاده از تیم افغانستان و محمد افیف از تیم اندونزی کارت زرد گرفتند.

حسین شمس پیشکسوت فوتسال ایران اینگونه در وصف تیم ملی فوتسال افغانستان گفته است: «این بچه ها خیلی با استعدادند. مکتب فوتسال‌شان فوتسال ایرانی است و خیلی های شان فوتسال را در تیم های خراسان خودمان یاد گرفتند و می توانند به قطب جدید فوتسال آسیا بدل شوند».

دومین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی زیر 20 سال آسیا با حضور 12 تیم از 24 خردادماه به‌میزبانی تبریز آغاز شده و روز شنبه، یک تیرماه با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال به پایان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها