هفته سوم لیگ ملت‎های والیبال برای ایران با سربلندی تمام شد

هت‎تریک در سرزمین درناها

ادامه صدرنشینی شاگردان کولاکوویچ در لیگ ملت های والیبال؛

لهستان، مقهور پنجه‎های ایران

تیم ملی والیبال ایران با برتری مقابل لهستان صدرجدول را از تیم ملی روسیه که فقط دو ساعت در اختیار این تیم بود را پس گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۱۷۹۷
لهستان، مقهور پنجه‎های ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، روز گذشته در سالن غدیر اهواز یکی از جذاب ترین نبردهای والیبالی رقم خورد، جایی که تیم ملی والیبال ایران موفق شد در دیداری نفس گیر و ماراتن گونه که پنج ست طول کشید تیم ملی لهستان را شکست بدهد.

لهستان عنوان قهرمانی دوره اخیر لیگ ملت های والیبال را یدک می کشد. این تیم روز گذشته در ست نخست 25 بر 20 مقهور ایران شد اما در ست های دوم و سوم با نتایج 25 بر 21 و 25 بر 18 به برتری دست یافت. اما تیم ملی والیبال ایران در ست چهارم به مسابقه برگشت و برتری 25 بر 17 را به دست آورد تا نتیجه دو بر دو مساوی شد و کار به ست پنجم برسد.

در ست پنجم باز هم برتری به شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران اختصاص داشت، جایی که با پیروزی 15 بر هشت در نهایت سه بر دو به برتری دست یافتند و به فاصله دو ساعت صدر جدول را از روسیه گرفتند و دوباره جایگاه نخست جدول رده بندی لیگ ملت های والیبال را در اختیار گرفتند.

سرمربی اهل مونته‌نگروی تیم ملی ایران در این بازی نیز از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد. در مقابل ویتال هاینن، سرمربی تیم ملی لهستان به طور کامل به بازیکنان اصلی خود استراحت داد و از ترکیب دوم تیمش بهره برد.

در این بازی امیر غفوربا کسب 28 پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در زمین بود و اوکاش کاچمارک نیز 22 امتیاز برای لهستان کسب کرد. او پیش از این دیدار نخستین بازیکنی در این دوره از لیگ ملت های والیبال بود که بیش از 100 امتیاز به دست می آورد. پیش از آغاز دیدار ایران و لهستان غفور با 107 امتیاز رکورددار بود اما 28 امتیاز دیدار با لهستان این رکورد را حتی بهتر هم کرد و حالا 135 امتیاز دارد.

باز هم کوبیاک

مدت زمان زیادی از اظهارات گستاخانه ستاره شهیر لهستانی ها یعنی کوبیاک درباره ایران و مردم کشورمان نمی گذرد. او به دلیل این اظهارات توهین آمیز با شش جلسه محرومیت از همراهی تیم ملی کشورش مواجه شده است. روز گذشته پیش از آغاز دیدار ایران و لهستان تماشاگران حاضر در سالن غدیر ارومیه به شدت تیم ملی لهستان را تشویق کردند، حتی بسیار بیشتر از تیم ایران اما با این حال برای دقایقی بازیکنان تیم ملی لهستان با اعتراض تماشاگران هم به دلیل اظهارات کوبیاک روبرو شدند. این تشویق پاسخ قاطعی به کوبیاک بود که مردم ایران را «لعنت شده» توصیف کرده بود، همان مردمی که سال های دور از اجداد کوبیاک در ایران به خوبی پذیرایی کردند.

به هر حال روز گذشته اتفاق قابل تامل دیگری هم افتاد. نامه عذرخواهی که فدراسیون جهانی والیبال به لهستانی‌ها توصیه کرده بود پیش از بازی با ایران در سالن خوانده شود، به‌خلاف پیش‌بینی خوانده شد. در این نامه آمده است: «پیرو مصاحبه کوبیاک، فدراسیون والیبال لهستان مراتب تأسف خود را اعلام می‌دارد. ما کرامات انسانی را حفظ می‌کنیم و هرگونه رفتار غیرمؤدبانه و گستاخانه علیه مردم ایران با جریمه سنگین مواجه خواهد شد. ما خواهان روابط عادی و دوستانه با مردم و فدراسیون والیبال ایران هستیم.» . نکته قابل تامل این است که انتظار می رفت متنی مبنی بر عذرخواهی کوبیاک هم خوانده شود اما چنین نشد.

تیم ملی ارومیه؟!

تشویق های قومی نباید جایی در بازی های ملی داشته باشد اما روز گذشته این اتفاق افتاد. دیدار حساس دو تیم ملی ایران و لهستان در حالی آغاز شد که تماشاگران حاضر در سالن اصرار و پافشاری خاصی در تشویق بازیکنان ارومیه‌ای داشتند و نامی از ایران در تشویق‌های خود نمی‌بردند. آنها حتی از تیم ملی ایران به‌عنوان «تیم ملی ارومیه» نام می‌برند که شاید به‌خاطر حضور تعداد زیادی بازیکن اهل ارومیه در تیم ملی باشد.

دیگر نتایج روز گذشته:

پرتغال 3 – چین صفر

روسیه 3 – کانادا یک

استرالیا یک – ایتالیا 3

ایران 3- لهستان 2

آمریکا 3- آلمان یک

برزیل 3-چین صفر

بلغارستان 2- ژاپن 3

پرتغال 2- صربستان 3

فرانسه یک – آرژانتین 3

جدول رده بندی لیگ ملت های والیبال

1-ایران 21 امتیاز و هفت برد

2-روسیه 20 امتیاز و هفت برد

3-برزیل 19 امتیاز و هفت برد

4-فرانسه 19 امتیاز و شش برد

5-ایتالیا 18 امتیاز و شش برد

6-آمریکا 13 امتیاز و چهار برد

7-کانادا 12 امتیاز و چهار برد

8-لهستان 12 امتیاز و چهار برد

9-صربستان 10 امتیاز و چهار برد

10-آرژانتین 10 امتیاز و سه برد

11-ژاپن 8 امتیاز و سه برد

12-بلغارستان 8 امتیاز و سه برد

13-پرتغال 7 امتیاز و دو برد

14- آلمان 5 امتیاز و دو برد

15-استرالیا 6 امتیاز و یک برد

16-چین 4 امتیاز و یک برد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها