آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال می‌گوید از اینکه این تیم را برای سرمربیگری انتخاب کرده، خوشحال است.
کد خبر: ۱۲۱۱۶۲۱
استراماچونی: خوش‌شانسم که با این چالش مواجه شدم

به گزارش جام جم آنلاین ، استراماچونی که سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان با قراردادی دو ساله هدایت تیم فوتبال استقلال را برعهده گرفت، به سایت ایتالیایی «کالچو مرکاتو» گفت: «استقلال یکی از بزرگترین باشگاه‌های آسیا است. آنها تاریخی بزرگ دارند و می‌خواهند پس از 6 سال ناکامی در کسب عنوان قهرمانی، چرخه مهمی را در این باشگاه شکل دهند. آنها فصل گذشته در رده سوم لیگ برتر ایران به کار خود پایان دادند و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شدند. قطعاً باید سعی کنیم عملکردی بهتر برای فصل پیش‌رو داشته باشیم. آنها بسیار پرشور هستند و خیلی مهم است که به بازیکنان و مربیان استقلال انگیزه لازم را داد. فوتبال در ایران وسیله‌ای برای سرگرمی مردم است و توجه زیادی به رشد و پیشرفت آن می‌شود.»

سرمربی پیشین اینتر ادامه داد: «به سرمربیگری در سری A ایتالیا هم خیلی نزدیک بودم، اما به دلیل طولانی شدن فرایند مذاکرات، ترجیح دادم پیشنهاد باشگاه استقلال را بپذیرم که نسبت به من علاقه نشان داد و در تمامی موارد من را متقاعد کرد. با توجه به اینکه تجربه سرمربیگری در پاناتینایکوس یونان و اسپارتا پراگ جمهوری چک را دارم، مایه غرورم است که نظر یک باشگاه خارجی دیگر را به خود جلب کردم. به اندازه کافی خوش‌شانس هستم که در سن 43 سالگی با چنین چالش‌هایی مواجه می‌شوم که این می‌تواند باعث پیشرفت زیاد من به عنوان انسان و سرمربی شود.»

او در ادامه گفت: «علی خطیر معاون باشگاه استقلال حدود دو سال پیش با فیفا کار می‌کرد و فوتبال اروپا را در آن زمان که من سرمربی اینتر بودم، دنبال می‌کرد. آنها دنبال یک مربی جوان و در عین حال باتجربه بین‌المللی بودند و شناخت خیلی خوبی از رزومه من داشتند. در اولین تماس - در ماه آوریل - خیلی نظرم به پیشنهاد استقلال جلب نشد و برای پذیرفتن آن متقاعد نشدم، اما سپس با افرادی که سابقه کار در ایران را داشتند، صحبت کردم و آنها واقعیت‌های مهمی را به من گفتند. نظرات خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین تیم ملی والیبال ایران و سفیر ایتالیا در ایران در گرفتن تصمیم نهایی، خیلی تأثیرگذار بود. کار ما هنوز تمام نشده است، اما باشگاه استقلال در حال تلاش برای جذب سه بازیکن خارجی است. تمایل دارم و البته سعی می‌کنم بازیکنانی را از ایتالیا به استقلال ببرم، کسانی که به خوبی آنها را می‌شناسم.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها