برتری بلندقامتان ایران مقابل کانادا؛

صعود به صدر با لشکر 6 هزار نفری

تیم ملی والیبال ایران با برتری مقابل کانادا به صدر جدول رقابت های لیگ ملت‎های والیبال جهان رسید. ایران در حالی مقابل کانادا در سه ست متوالی به برتری دست یافت که شش هزار تماشاگر با حضور در سالن غدیر ارومیه این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند. این مسابقه با برتری ملی پوشان والیبال ایران همراه بود هر چند در ست دوم کانادایی ها تا آستانه پیروزی پیش رفتند اما در نهایت مغلوب شدند.
کد خبر: ۱۲۱۱۵۴۳
صعود به صدر با لشکر 6 هزار نفری

به گزارش جام جم آنلاین ، این مسابقه از ساعت 18:30 در حالی آغاز شد که ساعاتی قبل از آن در همین سالن تیم ملی والیبال لهستان به عنوان قهرمان جهان مقابل روسیه سه بر یک شکست خورد. ملی پوشان والیبال ایران امروز مقابل همین لهستان قرار می گیرند. لهستان قهرمان جهان است و با توجه به شکست روز گذشته نیز زخم خورده محسوب می شود.

به هر حال شاگردان ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 26 بر 24 و 25 بر 16 کانادا را شکست دادند. به خصوص ست نخست با اقتدار ملی پوشان والیبال ایران همراه بود، زمانی که نتیجه 25 بر 15 به سود ملی پوشان ایران رقم خورد.

ست نخست؛ 25 بر 15 به سود ایران

تیم ایران این مسابقه را با حملات پی در پی شروع کرد. در امتیاز 8 بر 5 به سود شاگردان کولاکوویچ هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در ادامه تیم ایران برتری خود را حفظ کرد تا در امتیاز 13 بر 7 گلن هوگ یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. اختلاف شاگردان کولاکوویچ و کانادا بیشتر شد تا در امتیاز 16 بر 9 به سود ایران تیم ها به وقت استرحت فنی دوم رفتند. تیم ایران با زدن سرویس های محکم و پرشی کانادایی ها را با مشکل روبرو کرد و این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 15 به سود ایران تمام شد.

ست دوم؛ 26 بر 24 به سود ایران

اینبار کار برای ایران سخت تر شد و بر خلاف ست نخست هیچ چیز یک طرفه پیش نرفت و حتی نزدیک بود اختلاف امتیازی کم کار دست ملی پوشان ایران بدهد. ناهماهنگی ها در تیم ایران حتی باعث شد تا کانادا پیش بیفتد و در امتیاز 8 بر 6 درخواست استراحت فنی اول بدهد.

شاگردان کولاکوویچ بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند، اما در امتیاز 16 بر 14 به سود کانادا هر دو تیم به وقت استراحت فنی دوم رفتند. ملی پوشان ایران در امتیاز 18 بازی را به تساوی کشاندند، اما شاگردان هوگ دست بردار نبودند. در امتیاز 22 بر 21 تیم ایران بالاخره توانست از کانادا پیش بییفتد تا گلن هوگ درخواست وقت استراحت فن کند تا شاید مانع امتیازگیری ایران شود. این ست در نهایت با نتیجه 26 بر 24 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست سوم؛ 25 بر 16 به سود ایران

در این ست هم کانادایی ها شروع خوبی داشتند و در امتیاز 8 بر 7 به سود کانادا هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند اما در ادامه ورق به سود ایران برگشت. تیم ایران رفته رفته بازی را در اختیار گرفت و در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران گلن هوگ درخواست وقت استراحت فنی کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. در امتیاز 16 بر 12 یک بار دیگر هر دو تیم به وقت استراحت فنی رفتند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران تمام شد.

در پایان این مسابقه امیر غفور با 16 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن زمین معرفی شد. در طرف مقابل استیفن مار هم 13 امتیاز برای کانادا کسب کرد.

کولاکوویچ: از تماشاگران ارومیه تشکر می‌کنم

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: در ست دوم دفاع کانادا کار را برای ما سخت کرد. در ست سوم هم خوب بودیم و برنده شدیم. هرچند که گاهی مشکلاتی وجود داشت.

ایگور کولاکوویچ پس از پیروزی مقابل کانادا در نشست خبری حاضر شد و درمورد این بازی اظهار داشت: هفته سوم را خوب شروع کردیم. بازی اول را سه بر صفر بردیم. اکثر بازیکنان در شهر خود بازی می‌کردند و انگیزه زیادی داشتند.

وی ادامه داد: در ست اول خوب بازی کردیم. در ست دوم دفاع کانادا کار را برای ما سخت کرد. در ست سوم هم خوب بودیم و برنده شدیم. هرچند که گاهی مشکلاتی وجود داشت، اما توانستیم برنده باشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: از تماشاگران ارومیه خیلی تشکر می‌کنم که خیلی خوب تیم را حمایت کردند. گاهی خوب نبودیم، اما ما را حمایت کردند و امیدوارم این حمایت در آینده هم ادامه داشته باشد.

ایران صدرنشین شد

تیم ملی والیبال ایران از 6 مسابقه قبلی خود موفق به کسب 5 پیروزی مقابل ایتالیا، چین، آلمان، آرژانتین و ژاپن شده است و مقابل برزیل هم نتیجه را واگذار کرد. شاگردان گلن هوگ هم از 6 بازی قبلی خود 4 پیروزی و 2 شکست در کارنامه خود دارند.

روز گذشته برزیل و لهستان از تیم های بزرگ لیگ ملت های والیبال بودند که مقابل حریفان خود تن به شکست دادند. ایران هم اکنون با 19 امتیاز و شش برد در صدر قرار دارد.

فرانسه هم دقیقا با همین شرایط دوم است اما به دلیل پوئن و ست شماری در رده دوم ایستاده است.

1- ایران 19 امتیاز و 6 برد
2- فرانسه 19 امتیاز و 6 برد
3- روسیه 17 امتیاز و 6 برد
4- برزیل 16 امتیاز و 6 برد
5- ایتالیا 15 امتیاز و 5 برد
6- کانادا 12 امتیاز و 4 برد
7- لهستان 11 امتیاز و 4 برد
8- آمریکا 10 امتیاز و 3 برد
9- صربستان 8 امتیاز و 3 برد
10-بلغارستان 7 امتیاز و 3 برد
11-آرژانتین 7 امتیاز و 2 برد
12-ژاپن 6 امتیاز و 2 برد
13- پرتغال 6 امتیاز و 2 برد
14- آلمان 5 امتیاز و 2 برد
15- استرالیا 6 امتیاز و یک برد
16- چین 4 امتیاز و یک برد

شاگردان ایگور کولاکوویچ امروز در دومین مسابقه خود در هفته سوم رقابت های لیگ ملت های 2019 از ساعت 18:30 به مصاف لهستان خواهند رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها