یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ؛

از ضیافت انگلیسی تا نبرد تند و تیز یونایتد و بارسا

پرتغال و هلند فینالیست نخستین دوره لیگ ملت های اروپا شدند ؛

سرانجامِ تافته‎های جدا بافته

پرونده نخستین دوره لیگ ملت های فوتبال اروپا فردا شب بسته می شود. در فینال نخستین دوره این رقابت ها تیم های ملی فوتبال پرتغال و هلند رو در روی یکدیگر خواهند گرفت. دیدار فینال در استادیوم دراگائوی شهر پورتوی پرتغال برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۱۰۲۲۹
سرانجامِ تافته‎های جدا بافته

به گزارش جام جم آنلاین ، فوتبال اروپا از مدت ها پیش برنامه ای بسیار کلان و حساب شده پیش روی خود می دید. در واقع سران اتحادیه فوتبال اروپا با مشارکت گسترده فدراسیون های تابع این قاره و سایر چهره های تاثیرگذار و ممتاز فوتبال در پی این بود که حساب فوتبال این قاره را از سراسر دنیا جدا کند و یکه تاز در سراسر جهان شود. برگزاری تورنمنت گسترده و سراسری «لیگ ملت های اروپا» بخشی از این پروژه بود. لیگ ملت های اروپا بر خلاف جام ملت های اروپا این فرصت را به تمامی تیم های حاضر در قاره اروپا می دهد تا در رقابتی برابر با سایر تیم ها حضور داشته باشند. در واقع دیگر همه چیز خلاصه به تیم های برتر قاره نیست. لیگ ملت‏های اروپا جایی برای رشد و نموی بیشتر تیم هایی ضعیف تر قاره سبز به شمار می رود؛ در واقع هدف این است که تیم های کوچک و ضعیف تر این قاره به سطحی بالاتر برسند و در دنیا نیز حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند. تیمی که مدام در معرض رقابت با تیم های بزرگ قرار داشته باشد مراحل بالندگی را بهتر و بیشتر طی می کند. یوفا هم همین را می خواهد. دیگر همه چیز نباید محدود به انگلیس، فرانسه، آلمان، کرواسی، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا و چند تیم بزرگ دیگر اروپایی باشد. بر اساس فرمول جدید فوتبال اروپا حالا تیم هایی مثل اسلوونی، لتونی، لیتوانی، فنلاند، لیختن اشتاین و حتی جزایر فارو و لوکزامبورگ شانس برابری با سایر تیم های بزرگ اروپایی جهت قرار گرفتن در شرایط مسابقه دارند.

همانطور که در سطور پیشین گفته شد، فوتبال اروپا تلاش می کند تا با رشد همه تیم های تابع یوفا حساب خود را از تمام دنیا جدا کند. کافی است به قهرمان چهار دوره اخیر جام جهانی نگاه کنیم. ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه. اروپا جام جهانی را قبضه کرده است، همانطور که بهترین لیگ‎های فوتبال جهان در اروپا حضور دارند و هیچی لیگی به پای آنها نمی رسد.

لیگ ملت های اروپا، فرار اروپا از فوتبال جهان!

یوفا با برگزاری لیگ ملت های اروپا قدم آخر را برای جدا کردن حساب فوتبال اروپا برداشت. بر اساس موارد مصوب شده ، لیگ ملت های اروپا هر دو سال یکبار با حضور ۵۵ کشور اعضای یوفا برگزار می شود. اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا، سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز شده‌است و تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت. فینال نخستین دوره نیز قرار است بین هلند و پرتغال برگزار شود. یوفا این رقابت‌ها را به این علت برگزار می‌کند که رقابت‌های بیشتری را در قالب دیدارهای ملی رسمی برگزار کند و از تعداد بازی‌های ملی دوستانه کاسته شود.

چهار تیمی که به عنوان برترین تیم لیگ خود شناخته شوند، راهی جام ملت‌ها خواهند شد و به ۲۰ تیمی که قرار است در یورو ۲۰۲۰ با هم رقابت کنند، اضافه می‌شوند.

در صورتی که تیمی توانسته باشد به صورت مستقیم به یورو صعود کند و در آن سو، یکی از ۴ تیم برتر لیگ نیز بوده باشد؛ جای آن را دومین تیم برتر لیگ پر خواهد کرد. این مسابقات به شکل لیگ برگزار می‌شود. ۵۵ عضو یوفا، بسته به ضریب یوفای خود پس از مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، در چهار لیگ C ,B ,A و D قرار می‌گیرند. لیگ A و B هر کدام شامل چهار گروه سه تیمی، لیگ C شامل یک گروه سه تیمی و سه گروه چهار تیمی و لیگ D شامل چهار گروه چهار تیمی است. تیم‌های آخر هر گروه در لیگ‌های A تا C به دسته پایین‌تر سقوط کرده و تیم‌های نخست هر گروه در لیگ‌های B تا D به دسته بالاتر صعود می‌کنند. تیم‌های اول هر گروه به شکل حذفی با هم دیدار می‌کنند تا قهرمان لیگ معلوم شود.

بازی فینال لیگ ملت‌های اروپا یکشنبه از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتوی پرتغال برگزار می‌شود. دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها نیز در همان روز از ساعت 17:30 میان تیم‌های سوئیس و انگلیس در شهر گیمارش برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها