تیم ملی والیبال ایران که هفته اول لیگ ملت های والیبال را با نمایشی فوق العاده به پایان رسانده بود، در اولین بازی هفته دوم به مصاف تیم ملی برزیل رفت و در رقابتی نزدیک به این تیم باخت.
کد خبر: ۱۲۱۰۱۲۱
شکست نزدیک ایران برابر برزیل/ یک امتیاز برای شاگردان کولا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رقابت های هفته دوم لیگ ملت های والیبال از صبح امروز جمعه به میزبانی ژاپن آغاز شد که تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار این هفته به مصاف تیم قدرتمند وصاحبنام برزیل رفت و در رقابتی نزدیک ۳ بر ۲ نتیجه را به حریف واگذار کردند.

ست اول؛ ایران حریف را غافلگیر کرد

در ست اول این دیدار ملی پوشان ایران نمایش فوق العاده ای داشتند و با اعتماد به نفس بالایی به مصاف یکی از بهترین تیم های دنیا رفتند و رقابت نزدیک و فشرده ای را با این تیم داشتند. شاگردان کولاکوویچ که در اکثر زمان ست اول از حریف پیش بودند در امتیازات پایانی نمایش زیبایی داشتند و از امتیاز ۲۰ به بعد تلاش کردند تا فاصله را حفظ کنند.

ایران که با نمایش خوب بازیکنانش ۲۴ بر ۲۲ از حریف پیش افتاده بود در نهایت موفق شد این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ با پیروزی به پایان برساند تا برای رسیدن به پیروزی در این دیدار امیدوار شود.

ست دوم؛ نمایش بی نقص برزیلی‌ها

شروع ست دوم با برتری برزیلی‌ها همراه بود و ملی پوشان کشورمان غافلگیر شدند و حریف از این تعلل استفاده کرد و ۶ بر ۲ پیش افتاد تا کولاکوویچ مجبور شود وقت استراحت بگیرد تا شاید روند بازی تغییر کند. حریف نامدار ایران در این امتیازات بسیار قدرتمند ظاهر شد و اجازه خودنمایی به مردان ایران روی تور را نداد.

هر چند ملی پوشان ایران تلاش کردند فاصله را کم کنند اما در نهایت برزیلی‌ها وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۴ به سود خودش خاتمه داد تا کار شاگردان کولاکوویچ در ادامه ست دوم سخت شود. ادامه کار برای ملی پوشان ایران خوب پیش نرفت و برزیل با دفاع عالی روی تور و عملکرد کم نقص بازیکنانش توانست فاصله اش را با ایران بیشتر کند و وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۰ به سود خود خاتمه دهند.

برزیلی‌ها که در همه نقاط زمین بهترین عملکرد را داشتند در ادامه فاصله را حفظ کردند و ۲۰ بر ۱۳ هم پیش افتادند تا نمایش خوبشان در این ست را کامل کنند. در ادامه تلاش ملی پوشان ایران هم ثمری نداشت و برزیلی‌ها ست دوم را ۲۵ بر ۱۶ به سود خود خاتمه دادند.

ست سوم؛ پیروزی ایران با بازگشت طلایی

بعد از اینکه هر تیم یک ست را با پیروزی به پایان رساندند، ست سوم از حساسیت بالایی برخوردار بود. ملی پوشان ایران پس از شکست دور از انتظاری که در ست دوم داشتند، این ست را با نمایش بهتری شروع کردند و تا امتیاز ۶ با حریف پایاپایی رفتند اما وقت اول استراحت فنی را ۸ بر ۷ به حریف دادند.

تغییری که سرمربی برزیل بعد از ست اول در ترکیب تیمش داد کار را برای شاگردان کولاکوویچ سخت کرد با این حال آنها در ادامه ست سوم هم رقابت نزدیکی با برزیل داشتند و وقت استراحت دوم فنی را ۱۶ بر ۱۴ به حریف خود واگذار کردند. در ادامه ایران بهتر از حریف ظاهر شد و توانست امتیازات عقب افتاده را جبران کند و ۱۸ بر ۱۷ پیش بیفتد.

ادامه ست سوم برای ایران به همین روند پیش رفت و ملی پوشان کشورمان نمایشی نزدیک به ست اول داشتند و با نمایش زیبا ۲۴ بر ۲۱ از حریف نامدار خود پیش افتادند و در نهایت ست سوم را ۲۵ بر ۲۱ به سود خود خاتمه دادند.

ست چهارم؛ رقابت نزدیک را برزیل برد

شاگردان کولا کوویچ ست چهارم را با قدرت آغاز کردند و با سرویس‌های خوب فیاضی از حریف پیش افتادند و ۷ بر ۳ از حریف پیش افتادند و در ادامه نیز توانستند این برتری را حفظ کنند.. هر چند که برزیلی‌ها فاصله را کمتر کردند اما ایران وقت استراحت فنی دوم را ۱۶ بر ۱۳ از حریف پیش افتاد.

تیم ملی ایران که نسبت به ست دوم تغییرات خوبی داشت و در دفاع روی تور کم اشتباه ظاهر شد توانست ادامه ست چهارم را هم با برتری دنبال کند و با نمایش خوبی که داشت و سرویس‌های کم اشتباهی که زد ۲۱ بر ۱۹ پیش افتاد اما در ادامه برزیل بهتر عمل کرد و در امتیاز ۲۱ کار را به تساوی رساند. این روند تا امتیاز ۲۴ ادامه پیدا کرد تا حساسیت ست به اوج خود برسد.

نمایش نزدیک دو تیم تا امتیاز ۲۶ ادامه داشت که یک دفاع خوب از ایران برتری را نصیب شاگردان کولاکوویچ کرد اما این پایان کار نبود و برزیلی‌ها در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۳۱ این ست را بردند تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم؛ نظم تیمی ایران بهم ریخت

ملی پوشان ایران هر چند شروع ست پنجم را با دو امتیاز اختلاف شروع کردند اما در ادامه نظم تیمی شاگردان کولاکوویچ بهم ریخت و برزیل ۸ بر ۳ جلو افتاد تا برای رسیدن به پیروزی در این ست و مجموع پنج ست در شرایط مطلوب قرار بگیرد.

برزیلی‌ها برتری خود را در ست پنجم ادامه دادند و با برنامه تر از ایران کار کردند و ست پنجم را با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود خود خاتمه دادند در مجموع ۳ بر ۲ برنده شوند و دو امتیاز این دیدار را بگیرند و تیم ملی ایران هم هفته دوم را با کسب یک امتیاز شروع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها